Vlaad Opublikowano 27 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2005 Nie wiem jak w nowych maszynach zachowują się przewody fabryczne. Wiem natomiast, że 15-sto letnie przewody w mojej VFR polecą na śmietnik (i to tak szybko jak to możliwe). Po prostu czuć jak puchną. Po doświadczeniach z CB650 (20-sto letnią ;) ) jestem przekonany że to dobra inwestycja. Zresztą wymiana na oryginalne "gumiaki" jest pozbawiona sensu ze względu na wyższą cenę "gumiaków". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
a!ntek Opublikowano 28 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2005 Coś taki sceptyczny?Bo wiem o czym mówię. Jeżdżę wieloma motocyklami (w krótkich odstępach czasu) i mam porównanie. Jaka to różnica?No właśnie żadna - gotowanie płynu jest w efekcie porónywalne do starej gumy - miękka klamka.Twoim tokiem rozumowania powinienem chyba wrócić do zjEBCJeśli chodzi o klocki to jestem fanem oryginałów, łącznie z twardością.a hamują podobnieGówno prawda.Zresztą wymiana na oryginalne "gumiaki" jest pozbawiona sensu ze względu na wyższą cenę "gumiaków". Taka była konkluzja tego wątku, więc nie wiem po co marnować dalej czas na ten temat... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sql Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2005 No właśnie żadna - gotowanie płynu jest w efekcie porónywalne do starej gumy - miękka klamka.a że się tak zapytam...zagotowałeś kiedyś płyn?bo akurat jest inaczej.klamka po prostu głębiej wpada i tyle.trzeba sobie na klamce regulcję o jeden klik zmienić i jeździ się jak na zimnym płynie :). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
a!ntek Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2005 zagotowałeś kiedyś płyn? Gotowałem zwykłe DOT 4 na każdym Salmopolu w SC, DOT 5.1 dawał radę.klamka po prostu głębiej wpada i tyle. Nie wpada głębiej tylko opiera się o manetkę (GSXR600 i ZX7R, oba z mega chujowymi, starymi płynami), regulacja klamki nic by nie dała, bo zawsze jeżdżę z klamką ustawioną na maxa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sql Opublikowano 30 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2005 zagotowałeś kiedyś płyn? Gotowałem zwykłe DOT 4 na każdym Salmopolu w SC, DOT 5.1 dawał radę.w samochodach o wiele mocniejszy jest fading, niż gotowanie płynu, więc ciężko jest porównywać. klamka po prostu głębiej wpada i tyle. Nie wpada głębiej tylko opiera się o manetkę (GSXR600 i ZX7R, oba z mega chujowymi, starymi płynami), regulacja klamki nic by nie dała, bo zawsze jeżdżę z klamką ustawioną na maxa.czyli wpada głębiej, nie?ja jeżdżę na "3" a na torze po kilku kółkach muszę przestawić o 1 więcej/mniej (nie pamiętam) i po sprawie - hamuje się jak na zimnych blokach.ale kończąc dyskusję - jak nie chcesz - nie kupuj.ale nie pisz, że to lanserski tjuning i nic nie daje w warunkach drogowych, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
a!ntek Opublikowano 30 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2005 w samochodach o wiele mocniejszy jest fading, niż gotowanie płynu, więc ciężko jest porównywać. Znowu schodzenie z tematu. Fading to zupełnie coś innego. Pedał jest twardy, a pojazd nie hamuje, zwłaszcza jak się hamuje z dużych prędkości do zera. Wynika to z kompresji gazu na powierzchni chu**wego klocka. A mowa o jeździe techniką 'lewą nogą' i nie na serii, ale na big brake kicie z nacianymi tarczami i twardym klockiem - płyn się gotuje jak ch*j i kropka.ale kończąc dyskusję - jak nie chcesz - nie kupuj. Dyskusja już daawno była zakończona konkluzją: ale nie pisz, że to lanserski tjuning i nic nie daje w warunkach drogowychNie lanserski, ale gadżeciarski. Nie wiem jak można się lansować będąc podbudowanym faktem, że ma się założone 'jakieś tam' przewody hamulcowe. Dla mnie świeży płyn DOT4 (na ulicy), klocki oryginały i dobre, oryginalne tarcze i jest git. I nikt mnie nie przekona, że do nowego motocykla oploty zaciskane gdzieś tam w stodole są lepsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Frencci Opublikowano 30 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2005 Uwazam, ze tak jak wiekszosc twierdzi nie ma sie co rozwodzic za duzo nad tym czy stalowe sa lepsze od gumowych. Stalowy oplot (sa lepsze i gorsze- podobno duza role gra material, ktory jest pod drutem) jest o niebo lepszy i bezpieczniejszy. Twierdze, ze jest jednak duzo bardziej wyczuwalny punkt zablokowania kola, wbrew temu kto gdzies tam wczesniej twierdzil. Co do przegrzewania hamulcow i miekniecia klamki- tak, tak, mozna tego dokonac jezdzac 'cywilnie'- wybierz sie we dwie osoby i bagaz na gorska wycieczke a wtedy sie zobaczy...Pomimo,ze w Duce mam cienkie (tez nie bez znaczenia) i w oplocie- juz od razu firma proponuje lepsze, choc na oko takie same przewody...wiec oplot oplotowi tez nie rowny ;-] Co do klockow- przetestowalem na moich motocyklach pare 'miekkich' kompletow...i np w 998 niestety najlepiej sprawuja sie oryginalne, zdaje sie ze to jest "Toshiba". Kupilem np poprzednio EBC HH (Rozsadna cena i podobno jakosc)- podobno ekstra miekkie itd- hamowaly naprawde z duzym wyczuciem dopiero po dobrym nagrzaniu ale juz w dwie osoby przy 25st.c klamka robila sie jakas dziwna, do tego nie byly rowkowane i zauwazylem, ze po przetarciu odtluszczaczem (warto czasami to robic!) tarcze hamowaly lepiej. Takie to moje zdanie 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzegorz9139 Opublikowano 8 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 Witam. chce w moim dragu 1100 zmienic przewody hamulcowe na te w oplocie stalowym. Oryginalne poläczenie wygläda tak, ze z pompy wychodzi jeden przewöd i potem jest rozwidlenie na lewä i prawä strone (przöd). I moje pytania do doswiadczonych w temacie: -czy moge puscic od pompy bezposrednio dwa przewody, po jednym na strone? -albo czy lepiej jeden przewöd od pompy do zacisku np:prawego, i od tego samego zacisku na drugä strone kola? -czy musi byc tak jak w oryginale? Robiäc to samemu moge zastosowac rözne kolory przewodöw (stalowych) i koncöwek. No i pobawic sie troche :icon_biggrin: Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 8 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 Jeżeli już chcesz przerabiać oryginalny układ hamulcowy to tak aby w przyszłości nie sprawiał Ci kłopotów z odpowietrzaniem po wymianie klocków i płynu hamulcowego. Prawidłowo powinieneś zamontować dwa przewody od pompy hamulcowej mocowane długą śrubą. Szczytem celowości takiego rozwiązania było by zastosowanie takiej śruby z odpowietrznikiem. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzegorz9139 Opublikowano 8 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 Jeżeli już chcesz przerabiać oryginalny układ hamulcowy to tak aby w przyszłości nie sprawiał Ci kłopotów z odpowietrzaniem po wymianie klocków i płynu hamulcowego. Prawidłowo powinieneś zamontować dwa przewody od pompy hamulcowej mocowane długą śrubą. Szczytem celowości takiego rozwiązania było by zastosowanie takiej śruby z odpowietrznikiem. Gumowe przewody w moim moto sä od nowego (7 lat) - mysle ze to czas na zmiane. Dluga sruba podwujna z odpowierznikiem? Jeszcze takiej nie spotkalem. Czy odpowietrza ona pompe ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 8 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 Takie właśnie ma zadanie a jest w ofercie Brembo i Spiegler. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rozek Opublikowano 8 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 Prawidłowo powinieneś zamontować dwa przewody od pompy hamulcowej mocowane długą śrubą. Szczytem celowości takiego rozwiązania było by zastosowanie takiej śruby z odpowietrznikiem. Czyli trójnik wywalamy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 8 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 Czyli trójnik wywalamy ? Naturalnie bo to zbiornica powietrza w układzie hydraulicznym. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 9 Grudnia 2008 Administrator Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 Dokładnie. My standardowo montujemy przewody podwójne, w miejsce potrójnych przy dwóch zaciskach. Oba idą prosto od pompy bezpośrednio do zacisków. Trójnik pomijamy, chyba że ktoś sobie wyraźnie tego życzy. Montujemy stahlflexy Goodridge, przy których końcówki zakrzywione są pod kątem umożliwiającym ich odpowiednie zamocnowanie do pompy. Dodać warto, że takie rozwiązanie jest jednocześnie tańsze - samiast trzech węży montujemy dwa, analogicznbie z liczbą końcówek itd. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzegorz9139 Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 Wszystko jasne. Dzieki :buttrock: Dokładnie. My standardowo montujemy przewody podwójne, w miejsce potrójnych przy dwóch zaciskach. Oba idą prosto od pompy bezpośrednio do zacisków. Trójnik pomijamy, chyba że ktoś sobie wyraźnie tego życzy. Montujemy stahlflexy Goodridge, przy których końcówki zakrzywione są pod kątem umożliwiającym ich odpowiednie zamocnowanie do pompy. Dodać warto, że takie rozwiązanie jest jednocześnie tańsze - samiast trzech węży montujemy dwa, analogicznbie z liczbą końcówek itd. pzdr Wlasnie - chcäc kupic zestaw na przednie kolo na ebay`u (przykladowo) , kazdy sprzedajäcy ma w komplecie trzy przewody, a ja chcialem sprawe uproscic, i koszty moze tez sie zmniejszä. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.