Skocz do zawartości

Rodzina Yamaha WR 400+ opinie


Rekomendowane odpowiedzi

witam

szukam opini o WR 400 , 426 itp koszta eksploatacji ,dostep do czesci jak i ich cena ,trwalosc podzespolow i silnika poniewaz slyszalem ze skrzynia lubi sie psuc jaka jest moc tego motocykla bo roznie podaja jedni 40 inni 60 koni :roll:

 

pozdro

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisalem mu PW dzieki za info

 

 

EDIT:

temat juz byl napisalem do moda o skasowanie

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy YZ to te same silniki co WR ??dlaczego jest taka roznica mocy ?? sam tlumik przeciez tego nie zalatwi :roll:

 

upatruje sie na WR bo sadze ze dostep do czesci jest latwiejszy niz do Austriakow i Szwedow a cena zakupu podobna

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie powiedziałbym żeby do austryjaków był problem z częściami, jak nie ma czegoś w Polsce to zamówienie trwa max 7 dni roboczych, natomiast przy yadzi 2-3 tyg

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie powiedziałbym żeby do austryjaków był problem z częściami, jak nie ma czegoś w Polsce to zamówienie trwa max 7 dni roboczych, natomiast przy yadzi 2-3 tyg

 

2 razy zamawiałem części i 2 razy przychodziły po 10 dniach roboczych. Fakt że dogadać sie z serwisem ciężko ale części sprowadzają w miare szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja posiadam YZ 400F z lampami zarejestrowaną .

 

Co do różnic miedzy YZ a WR (400,426) :

- zawieszenie to samo ale inne ustawienia w YZ twardsze sprężyny

- czasami inny zbiornik

- w YZ brak zbiorniczka wyrównawczego na płyn chłodzący

- często w YZ inny głośniiejszy tłumik

- w YZ brak w standardzie stopki i świateł

 

Silniki oba modele mają prawie takie same, różnią sie detalami:

- oba mają 5cio biegową skrzynie ale inne przełożenia (w wersjach o poj. 450 YZ ma 4 biegi a WR 5)

- inne krzywki wałków rozrządu, YZ ma ostrzejsze

- inaczej ustawiony gaźnik i zapłon (WR ma jakieś ogramiczenie)

- inaczej dobrane seryjne zębatki najczęściej YZ 14/48 WR 14/50

 

Te kilka elementów sprawia, że zmieniaja się krzywe mocy i momentu obrotowego. Znaczy YZ jest bardziej agresywna, mocniejsza i lepiej jedzie na wyższych obrotach a WR z kolei lepiej na niższych.

 

Co do mocy to nie jestem w stanie tego na 100% powiedzieć, różne źródła podaja inne dane.

Myśle że WR400F na seryjnym tłumiku może mieć niewiele ponas 40 KM ale nawet po jego wymianie na przelotowy ta moc nie wzrośnie do 60.

Powiedzmy, że prawda leży po środku i jest to niewiele ponad 50KM.

Do 60 może dochodzą dopiero YZ 426 z jakimś sportowym wydechm.

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------

 

W sprawie części jestem w tej chwili na bierząco bo akurat odebrałem:

- 2 tryby skrzyni biegów: 5 tego i 3 ciego

- widły czy jak to sie zwie przesuwające powyższe tryby

- sforzeń tłoka

- komplet pierścieni

- gumki zaworowe 5szt

 

Na wększość części czekałem około 10 dni

a zamkneło się to sumą 750 zł. Chyba nie tak źle??

 

Jedynie załatwianie trybów trwało dłużej ale to dlatego, że przy poprzednim zamawianiu (w innym miejscu) dostałem nie te tryby.

Aby to się nie powtórzyło starałem się wszystko dokładnie sprawdzić i dopilnować ! A na dodatek gościa który mi to zamawial tydzień nie było, ponieważ startował w wyścigach chyba w Moście.

 

W tej chwili moto naprawiam sam, no bez przesady sam wyciągnełem silnik i zabrałem go do mojego kumpla mechanika. On mi pomaga, mówi mi co i jak mam robic itp.

Wiedza i doświadczenie zdobyte w ten sposób - BEZCENNE

za wszystko innne i rzeczy które przy okazji popsuje - zapłacisz kartą Eurocard Mastercard sponsor Ligi Mistrzów :-D

 

Gdyby nie te nieszczęsne kły w 3cim biegu można by powiedzieć, że Yamaszka sie nie psuje.

Myśle jednak, że na nowych trybach da się przejechać ze 4-5 lat no chyba, że chodzi o zawodników startujacych w MP.

Co prawda ja to robie drugi raz ale to dlatego, że tak jak napisałem wcześniej za pierwszym razem dostałem nie te tryby i zdecydowałem sie na swoją odpowiedzialność podciąć kły co wytrzymało pół sezonu.

 

Oczywiście tak jak w każdym wysilonym moto co kilka sezonów w zależności od zużycia może zaistnieć konieczność wymiany: tłoka, pierścieni, uszczelniaczy, sforznia i łożyska w korbowodzie, łańcuszka rozrządu, tarcz sprzęgłowych itd.

 

Wśród wad wymienia się często wyższe koszty regulacji zaworów na płytkach ale przynajmniej taka regulacja wystarcza spokojnie na cały sezon, w przypadku innych moto robi sie to dużo częściej.

 

Napewno wadą jest brak rozrusznika, choć według mnie mitem jest, że Yamahe ciężko kopnąć. Takie herazje rozpowszechniał też mój kumpel, który jeździ na WR400F. Twierdził, że jemu nie odpala za pierwszym razem dopuki nie pokazałem mu dokładnie jak to robić.

Jak mi zdażą się problemy z odpaleniem i zalewa się na zimnym silniku to zank, że trzeba zmienić świece.

 

Tu jest fajna stronka na której jest kilka ciekawych rzeczy.

Jak zrobić żeby wajcha od biegów nie latała.

Przy problemach z odpalaniem pokazujom, że odłancza sie jakiś kabelek.

Jak zmodyfikować WR żeby chodziła jak YZ.

Manual do YZ426 jest itd.

http://motoman393.thumpertalk.com/

------------------------------------------------------------------------------------------

Kosztów eksploatacji już wyliczałem w jakims poście, który później umieścił kroolik na swojej stronie. Jednak bylo w tym kilka błędów i braków. Mieliśmy to z kroolikiem poprawić ale niestety on już nic nie napisze. :)

 

Jakieś jeszcze pytania??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to idzie na gume :?: i czy dobrze ora ?? oraz czy sie nic nie lamie-uszkadza przy glebie :mrgreen: :mrgreen: jakie masz zebatki i predkosc dopuszczalna co by silnik nie katowac na czerwonym

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przesiadlem sie na wr400f z yz125 i jestem bardzo zadowolony z tej zmiany. Moto duzo latwiej sie prowadzi i wybacza wiecej bledow. Do tego duzo mniejsze spalanie - yz 2 godziny jazdy po poligonie i pusto, wr co najmniej 4. Jezeli chodzi o moc, to pewnie cos kolo 50 km - mam przerobiony uklad wydechowy. Przyspieszenie porownywalem z Yamaha XT i do 100 zdecydowanie ja wyprzedzilem. Maksymalny czas oczekiwania na czesci to 10 dni, materialy eksploatacyjne (klocki, filtry itp.) sa oczywiscie dostepne od reki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

mam WR 400 od konca zeszlego sezonu jak narazie sie do niej przyzwyczajam, zrobilem jej remoncik wymienilem cylinder tlok i mase innych pie**ol , wszystkie czesci sa dostepne i maja przyzwoite ceny nie szokuja, oczywiscie za wyjatkiem serwisowych, prowadzenie tego motocykla to czysta przyjemnosc, to co jestem w stanie zrobic na tym sprzecie dzisiaj wczesniej dla mnie bylo nie do przyjecia na DR 650SE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie powiedziałbym żeby do austryjaków był problem z częściami, jak nie ma czegoś w Polsce to zamówienie trwa max 7 dni roboczych, natomiast przy yadzi 2-3 tyg

 

 

Nawet szybciej 5 dni, i masz każdą śrubke. KTM gwarantuje 10lat produkowania części do danego modelu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...