PAWEL----B Opublikowano 11 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2005 bo jak to w crossie ciagle piach i bloto i nie wiem czy smarowac przed wypadem czy jezdzic w terenie na suchym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 11 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2005 smarujesz zawsze przed wypadem i po myciu temat walkowany juz w dziale enduro Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PAWEL----B Opublikowano 11 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2005 dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 11 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2005 prosta zasada jak ktos napisal nie posmarujesz nie pojedziesz :mrgreen: :-D myj lancuch raz nas tydzien najlepiej nafta albo szprajem do tego wyznaczonym zadna benzyna czy rozpuszczalnikami ponoc i ropa nie jest za zdrowa dla oringow Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dark_rider Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Pozwolę sobie dołączyć się do tematu. Po lekturze archiwum i nabytej wiedzy na temat mycia łańcucha NAFTĄ spytam GDZIĘ MOGĘ JĄ NABYĆ :?: :!: Sklep motocyzacyjny? Raczej nie. Wszędzie oferują mi benzyne ekstakcyjna, ale to odpada :roll: Macie jakis pomysł?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2005 praktiker, castorama ? Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dark_rider Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2005 hmmm.... Dzięki. Co prawda w takiej wiosce jak LUBLIN nie ma praktikera, ani castoramy, ale już mniej wiecej wiem gdzie mam szukac :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2005 ja kupuje w sklepie motoryzacyjnym dla puszek zwie sie to nafta techniczna albo do lamp Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Administrator Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Mały edit do tematu - jeżeli masz nieoringowych łańcuch, tylko typowo crossowy, znaczy się "goły" to nie ma sensu nic smarować. Nie ma gumowych rolek, coby zapewnić im oliwienie na zębatkach, więc nie ma co smarować. pzdr Edit - kurde, sam już nie wiem czy dorze myślę.... :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dark_rider Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Mały edit do tematu - jeżeli masz nieoringowych łańcuch, tylko typowo crossowy, znaczy się "goły" to nie ma sensu nic smarować. Nie ma gumowych rolek, coby zapewnić im oliwienie na zębatkach, więc nie ma co smarować. pzdr Edit - kurde, sam już nie wiem czy dorze myślę.... :roll: O wlasnie Dominik- sluszna uwaga. Co prawda ja nie mam crossa a choppera, ale moj łancuch tez nie jest oringowy :roll: Jest to Yamaha Virago 125, a w takim moto z takim silnikiem stosowanie jakis lepszych rozwiazan niz standardowe nie mialoby nawet sensu (tak pomysleli tez widocznie inżynierowie Yamahy) :roll: Warto wiec bawic sie w nafte?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Administrator Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Pytanie za 100 punktów, sam już nie wiem - czy JAKIKOLWIEK sens ma smarowanie łańcucha nieoringowego, a więc z definicji pozbawionego elementów gumowych?? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janusz Opublikowano 18 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2005 Nowoczesne lancuchy typu O-ring, X-ring, W-ring etc sa nasmarowane i uszczelnione w fabryce na caly okres uzytkowy danego lancucha. Wymagaja tylko starannego utrzymania w czystosci aby zapewnic jak najdluzsza zywotnosc. Tradycyjny lancuch nie uszczelniony w fabryce (solid chain), taki jaki czesto uzywa sie w off-road lekkich motocyklach, z samej definicji wymaga czestego smarowania i mycia. Nie jest to wcale takie bardzo skomplikowane i chyba proste do zrozumienia. Pytanie za 100 punktów, sam już nie wiem - czy JAKIKOLWIEK sens ma smarowanie łańcucha nieoringowego, a więc z definicji pozbawionego elementów gumowych?? pzdr Elementy gumowe w lancuchu nie wymagaja smarowania :?: - jedyna ich rola jest utrzymanie fabrycznego smaru. Solidny lancuch trzeba czesto smarowac, jak podane wyzej. PS. Lancuch napedowy byl, przynajmniej w teorii, wymyslony przez Leonardo da Vinci w 15-ym wieku; pozostaly po nim szkice lancucha w muzeum we Florencji.Pod koniec 19 wieku lancuch prawie taki sam w konstrukcji jak wspolczesny byl szeroko uzywany przewaznie do rowerow. Tak wiec lancuch napedowy, jego konstrukcja, obsluga i zasady dzialania nie kryja ZADNYCH TAJEMNIC. Lancuchy, zebatki, olej, plyn hamulcowy, nakladki hamulcowe, opony itd to wszystko sa elementy zuzywajace sie szybciej lub wolniej, sa relatywnie tanie i warto je czesto wymieniac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 18 Sierpnia 2005 Administrator Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2005 W sumie racja, jak się pomyśali o tym nieco dłużej..pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vlaad Opublikowano 18 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2005 Wymagaja tylko starannego utrzymania w czystosci aby zapewnic jak najdluzsza zywotnosc.Dokładnie. Wystarczy spojrzeć na niemyty łańcuch. Do smaru przyczepia się kurz i piasek, który w połączeniu ze smarem działa jak pasta ścierna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 18 Sierpnia 2005 Administrator Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2005 To już wałkowaliśmy, na stronie DIDa jest dokładna instrukcja zalecająca dbanie o łańcuch poprzez regularne smarowanie...Mi chodziło o sens smarowania łańcucha nieoringowego.pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.