Skocz do zawartości

kiedy smarowac lancuch w crossie


PAWEL----B
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

smarujesz zawsze przed wypadem i po myciu temat walkowany juz w dziale enduro

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prosta zasada jak ktos napisal nie posmarujesz nie pojedziesz :mrgreen: :-D

myj lancuch raz nas tydzien najlepiej nafta albo szprajem do tego wyznaczonym zadna benzyna czy rozpuszczalnikami ponoc i ropa nie jest za zdrowa dla oringow

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie dołączyć się do tematu. Po lekturze archiwum i nabytej wiedzy na temat mycia łańcucha NAFTĄ spytam GDZIĘ MOGĘ JĄ NABYĆ :?: :!: Sklep motocyzacyjny? Raczej nie. Wszędzie oferują mi benzyne ekstakcyjna, ale to odpada :roll: Macie jakis pomysł??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kupuje w sklepie motoryzacyjnym dla puszek zwie sie to nafta techniczna albo do lamp

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Mały edit do tematu - jeżeli masz nieoringowych łańcuch, tylko typowo crossowy, znaczy się "goły" to nie ma sensu nic smarować. Nie ma gumowych rolek, coby zapewnić im oliwienie na zębatkach, więc nie ma co smarować.

pzdr

 

Edit - kurde, sam już nie wiem czy dorze myślę.... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały edit do tematu - jeżeli masz nieoringowych łańcuch, tylko typowo crossowy, znaczy się "goły" to nie ma sensu nic smarować. Nie ma gumowych rolek, coby zapewnić im oliwienie na zębatkach, więc nie ma co smarować.  

pzdr

 

Edit - kurde, sam już nie wiem czy dorze myślę....  :roll:

 

 

O wlasnie Dominik- sluszna uwaga. Co prawda ja nie mam crossa a choppera, ale moj łancuch tez nie jest oringowy :roll: Jest to Yamaha Virago 125, a w takim moto z takim silnikiem stosowanie jakis lepszych rozwiazan niz standardowe nie mialoby nawet sensu (tak pomysleli tez widocznie inżynierowie Yamahy) :roll: Warto wiec bawic sie w nafte??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowoczesne lancuchy typu O-ring, X-ring, W-ring etc sa nasmarowane i uszczelnione w fabryce na caly okres uzytkowy danego lancucha. Wymagaja tylko starannego utrzymania w czystosci aby zapewnic jak najdluzsza zywotnosc.

 

Tradycyjny lancuch nie uszczelniony w fabryce (solid chain), taki jaki czesto uzywa sie w off-road lekkich motocyklach, z samej definicji wymaga czestego smarowania i mycia.

 

Nie jest to wcale takie bardzo skomplikowane i chyba proste do zrozumienia.

 

Pytanie za 100 punktów, sam już nie wiem - czy JAKIKOLWIEK sens ma smarowanie łańcucha nieoringowego, a więc z definicji pozbawionego elementów gumowych??

 

pzdr

 

Elementy gumowe w lancuchu nie wymagaja smarowania :?: - jedyna ich rola jest utrzymanie fabrycznego smaru.

 

Solidny lancuch trzeba czesto smarowac, jak podane wyzej.

 

PS. Lancuch napedowy byl, przynajmniej w teorii, wymyslony przez Leonardo da Vinci w 15-ym wieku; pozostaly po nim szkice lancucha w muzeum we Florencji.

Pod koniec 19 wieku lancuch prawie taki sam w konstrukcji jak wspolczesny byl szeroko uzywany przewaznie do rowerow.

 

Tak wiec lancuch napedowy, jego konstrukcja, obsluga i zasady dzialania nie kryja ZADNYCH TAJEMNIC.

 

Lancuchy, zebatki, olej, plyn hamulcowy, nakladki hamulcowe, opony itd to wszystko sa elementy zuzywajace sie szybciej lub wolniej, sa relatywnie tanie i warto je czesto wymieniac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymagaja tylko starannego utrzymania w czystosci aby zapewnic jak najdluzsza zywotnosc.

Dokładnie. Wystarczy spojrzeć na niemyty łańcuch. Do smaru przyczepia się kurz i piasek, który w połączeniu ze smarem działa jak pasta ścierna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

To już wałkowaliśmy, na stronie DIDa jest dokładna instrukcja zalecająca dbanie o łańcuch poprzez regularne smarowanie...

Mi chodziło o sens smarowania łańcucha nieoringowego.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...