Skocz do zawartości

TDI - nie motocyklowo


DZIADU
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja tam wiem jedno, każda bryka jak zaczyna poginać pod 190-200 to spala jak głupia i nikt i nic na to jeszcze nie poradził. Jeżdżąc 80-100 to można spalanie ograniczyć do minimum ale po kiego wała wtedy kupować 2,5 tdi?

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VR6 9l/100km???? to chyba przy 70km/h na 5 biegu :-) bez przesady' date=' ja wiem, że jest to silnik którego nie trzeba ostro pałować by poruszyc maszynerie do przodu ale 9 l to marzenie ściętej głowy. Śmiać mi się chce ze sprzedwców na allegro piszących, że oferowany przez nich 3,5 V6 pali 12 litrów gazu. Może jestem głupi ale w bajki to nie uwierzę. Przy C-4 z silnikiem 2.6 V6 licze sie ze spalaniem 18l gazu na setkę, 2.3 może wciągnie trochę mniej ale mocy też ma mniej :?[/quote']

 

Passat VR6 pali ok 12,13, a 9 to w trasie spokojnie jadąc. Co do zagazowanego Audi to trzeba celować w silnik 2,8 bo 2,6 to do gazu nie nadaje się. 2,6 spala ok. 15 litrów gazu. Jak chcesz się popytać o Audi to spróbuj na forum Audi Klub Polska http://forum.audiklub.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VR6 9l/100km???? to chyba przy 70km/h na 5 biegu :-) bez przesady' date=' ja wiem, że jest to silnik którego nie trzeba ostro pałować by poruszyc maszynerie do przodu ale 9 l to marzenie ściętej głowy. Śmiać mi się chce ze sprzedwców na allegro piszących, że oferowany przez nich 3,5 V6 pali 12 litrów gazu. Może jestem głupi ale w bajki to nie uwierzę. Przy C-4 z silnikiem 2.6 V6 licze sie ze spalaniem 18l gazu na setkę, 2.3 może wciągnie trochę mniej ale mocy też ma mniej :?[/quote']

 

to zle liczysz albo takie dziadowskie silniki starego Passat VR6 nie palowany Automat z kickdownem i zalaczona kllima przy predkosciach do 140 pali 9 -10/100 przy ruchu trasa i przejazdy przez mniejsze miasteczka obroty wisza najczesciej na 1500 - 2000 obr/min moj stary jezdzi spokojnie wiec takie sa realia (sprawdzone 2 razy dzisiaj) zakladam sie ze jak bym dopadl auto to ponizej 15 bym nie schodzil :buttrock: ;) :roll: co ciekawe do 100 auto wcale nie idzie jak przecinak ale od 100 wciska w fotel przy ok 180 automat jeszcze zmienia bieg :-) zawsze bylem przeciwnikiem automatow ale teraz spodobalo mi sie pod warunkiem ze jest to automat z kickdown-em czyli systemem zmiany biegu na odpowiedni do uzyskania najwiekszego przyspieszenia

 

wiem poco komu 175 koni jak 120 zadko przekracza ale czasem pojedziesz za miasto i w trasie wyprzedz Tira 80 konnym autem wazacym 1300 kilo przy predkosciiach ok 100km/h musisz miec kawal drogi, majac moc pod noga wystarczy ci tylko kawalek drogi a spalanie wychodzi nieznacznie wiecej

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ja sie ciesze' date=' że mamy taki mądry naród, że wszyscy wszystko wiedzą - zatyczki do uszu i czopki do dupy powyżej 180km/h OBOWIĄZKOWO[/quote']

 

ja wszystkiego nie wiem, ale octavką (własną) jechałem 180km/h to mogę się autorytatywnie wypowiedzieć - a ty widzę na temat autobusów dużo wiesz :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtedy masz szanse swoim supermoto szybciej polatać...

 

nie wiem, czy zauważyłeś uśmiech na końcu tej wypowiedzi - określiłem twój motocykl mianem supermoto z przekory, bo do twojego sakwy pasuja, a w sakwach ziemniaki :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziadu ja na twoim miejscu poszukałbym Audi z silnikiem 1.9 TDI. V6 może cię zabić kosztami przy jakiejkolwiek niesprawności układu zasilania. Pomyśl o tym. W sumie to lepiej byłoby poszukać jakiejś ładne 80 TDI. Przyjemne autko.

 

Chciałbym pogodzić dwie cechy: osiągi i koszta. Najlepiej by koszta utrzymania nie przekraczały poziomu kosztów ponoszonych przy Nexii 1.5 na benzynie, a żeby można było polatać jak człowiek. Kumpel jeździ Stratusem 2.0 136KM z sekwencyjnym gazem, od 0-100km/h ma poniżej 10sek, przelotowa w trasie bez stresu 150-160 a spalanie z klimą (trasa) 10l/100km a w mieście 12l/100km. Kalkuluje się to świetnie, natomiast zastanawiałem się nad Turbodieslem jako alternatywą dla dobrze zgazowanej benzyny. B-4 nie chciałbym ponieważ są droższe od C-4 a w tym częściej spotkasz klimę. Szczerze mówiąc dalej nikt nie przekonał mnie o wyższości TDi średniej klasy nad 2.0 B+G 150KM. Wydaję mi się, że gdy stane przed zakupem autka, to mimo wszystko będzie to jakaś dwulitrowa japonia z instalacją gazową.

 

OBOWIĄZKOWO KLIMA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

P.S. Audi wziąłem pod uwagę, gdyż w naszym "pieknym" kraju jest do tego od cholery cześci nowych i używanych, oryginałów i zamienników, których ceny są nie wiele wyższe jak do poloneza.

 

P.S.2. A moze ktoś miał kiedyś do czynienia z Galantem 1.8 Turbodezlem???

Tylko głupiec ma na wszystko gotową odpowiedź :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najprzyjemniej jest jak jadę przez Niemcy i daję w palnik na autostradzie. Przy prędkościach w okolichach 180km/h spalanie jest 7' date='5 l/100 [/quote']

Widzisz gdzieś tu zakiś zapis że chodzi o prędkości CHWILOWE?

zdarzyło mi się jechac wielokrotnie przez Niemcy i przy średniej prędkości podawanej przez komp pokładowy 130km/h spalanie było na pozomie 7' date='5. Dla nie wtajemniczonych, żeby utrzymac ŚREDNIĄ prędkość na takim poziomi na dystansie 600km trzeba zapinać chwilami pod 180km/h[/quote']

To już brzmi bardziej realnie.

Tak a propos dodam że u mnie komputer akurat zawyża spalanie.

 

Galanta turbodiesla dawno temu miał mój kumpel z firmy, miał jakąś padakę z lat osiemdziesiątych. Rozpierniczyło mu najpierw sprężarkę, szukał jak głupi i nie mógł nigdzie kupić, potem jeździł z zaślepioną sprężarką na końcu ktoś mu dorobił nowy wałek :( do tego turbo który wytrzymał 100 kilometrów i wszystko poszło w pizdu. Kto wpadł na pomysł tak profesjonalnej regeneracji to nie wiem.

PS: nikt nie mówi o trwałości, TDI to bardzo nietrwałe silniki, przeznaczone raczej na krótkie przebiegi.

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS: nikt nie mówi o trwałości' date=' TDI to bardzo nietrwałe silniki, przeznaczone raczej na krótkie przebiegi.[/quote']

 

To mnie też interesuje, gdyż spotkałem się wielokrotnie z opiniami niezależnych od siebie osób (trudniących się rownież Tuningiem samochodów), ze TDi często sa chipowane i mają zmieniane zwężki na turbinach co potrafi skrocić im trwałość nawet do 30%. Patrząc na ceny zakupu ropniaków to też mnie przeraża, za taką kase można kupic dobrą benzynkę, wsadzić sekwencyjny gazior i zapieprzać za niewygórowaną kasiorkę autem o dobrych osiągach i niezłym komforcie.

 

P.S. Dlaczego 2.6 nie nadaje się do gazu a 2.8 nadaje????? Czym różnią się silniki benzynowe nadające się do gazu od tych, które się nie nadają???

Tylko głupiec ma na wszystko gotową odpowiedź :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS: nikt nie mówi o trwałości, TDI to bardzo nietrwałe silniki, przeznaczone raczej na krótkie przebiegi.

 

Sorry ale z tego nie moge !! Nie trwałe silniki ??

Jakie silniki sa w autobusach i jakie maja przebiegi ??

TDI najlepsze robi VW , przebiegi rzędu 300 tys sa normalka i wytrzymuja tyle :-x Ile dla Ciebie to krotki przebieg ??

Mam wrazenie że Twoja wiedza o dieslach opiera sie tylko na Galancie.

Pozatym dopiero teraz japoncy inzynierzy stworzyli porzadnego turbo diesla, bo wczesniej nie potrafili tego zrobic. 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oie nie wiem w czym jesteś Master ale staraj się pisać o czymś o czym masz pojęcie.

Dla Twojej informacji:

- w autobusach są diesle i turbodiesle a nie tdi, przynajmniej nic mi na ten temat nie wiadomo

- przebieg rzędu 300 tyś to jest gówno a nie przebieg,

- moja wiedza o dieslach i samochodach jest dużo większa niż o motocyklach (do czego się zawsze przyznaję bez bicia) ale podejrzewam że Twoja wiedza w tym temacie jest żadna

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...