Adam Paweł Opublikowano 27 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2005 Pewnie było to już sto razy tłumaczone - ale nie mogę znaleźć precyzyjnej informacji. :) Wyjaśnijcie, proszę, nowicjuszowi, co to znaczy, że bieg jest długi albo krótki? Czy tu chodzi o zakres obrotów, w jakim silnik na danym biegu dobrze pracuje :?: Z góry dzięki, pozdrawiam 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 27 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2005 To znaczy ze mozesz na nim długo "pojechać" i motorek nie konczy na nim zbyt szybko przyspieszac Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darekcb500 Opublikowano 27 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2005 :) Znaczy to ze przedewszystkim ze przy ruszaniu wrzucasz zazwyczaj pierwszy bieg musi byc krutki zebys mugł szybko wrzucic dwa i zapinac kolejne biegi tak jest zazwyczaj w sportowych motocyklach i dlatego stosuje sie 6biegowe zazwyczaj zamiast 5 w choperach natomiast masz ciut krutsze zeby nie mieszac tak nogą no i po co w koncu jest to motocykl do jazdy lajtowej i nie tylko co do zakresu obrotów to czym masz zapiety wyrzszy bieg tym wskazówka obrotomierza porusza sie wolniej gdyż motocykl nie przyspiesza tak jak na nirzszym biegu to jest chyba norma silnik zazwyczaj pracuje najlepiej na wyrzszych biegach co do obrotów to sa rózne dla róznych motocykli ja w swojej cb500 staram sie nie schodzic poniżej 3000obr/m to tyle na ten temat pozdrawiam :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomaszek Opublikowano 27 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2005 I postaw czasem kropke lub przecinek :). Co do biegow to chodzi o to, ze w dlugich zakres obrotow jest duzy np. 10000, a w krotkich biegach np. 5000. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spman Opublikowano 27 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2005 Podam na przykładzie: np krótka jedynka to taka, na której pojedziesz np do 30km/h i już silnik osiągnie maxymalne obroty, a długa jedynka to taka, na której pojedziesz np 130 i silnik dopiero osiągnie maxymalne obroty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mwichan Opublikowano 27 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2005 Podam ci na przykaldzie starych motyorowerow- ja w romecie na jedynce tylko ruszam jest za krotki i od razu obroty zapie**alaja na cale osiedle domokow a wrzucam dwojke to ide spokojnie az do maxa ale potem popuszczam jak mi sie nie spieszy to nie jade na maxa z powodu oszczednosci i uczucia do motoru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam Paweł Opublikowano 27 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2005 Dzięki, już rozumiem :) Czyli (średnio rzecz biorąc) im dane biegi krótsze, tym motorek na nich mniej dynamiczny, wolniej przyspiesza? Jeśli na przykład pierwsze dwa biegi są krótkie - to start anemiczny?Dobrze myślę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzejtomecki Opublikowano 27 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2005 no zdaje mi sie ze zle myslisz, bo im bieg jest krotszy tym moto jest bardziej zrywny, w motocyklach enduro/cross biegi sa krótkie z racji tego ze maxymalne predkosci nie sa duze, wiec jak przyspieszasz na maxa to praktycznie co 2 sekundy zmieniasz bieg na wyzszy bo juz sa maxymalne obroty(zazwyczaj 6-ty bieg jest najdluzszy) natomiast np w scigaczach gdzie biegi sa dlugie(zazwyczaj 1 najdluzsza) jedynka jest np do 150km/h, a potem kolejne biegi juz zapinasz np co 30-40km/h tego sie nie da tak dokladnie napisac, przynajmniej ja nie umiem, wez sie troche zastanow nad tym kiedy dany bieg jest krotki a kiedy dlugi :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam Paweł Opublikowano 27 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2005 Powoli mi się klaruje. :) Krótki bieg - szybkie przyspieszenie, ale do małej prędkości.Krótkie biegi - szybko je musimy zmieniać - bo raz dwa mamy max obroty. Czyli jeśli motorek ma pierwsze biegi krótkie - to ostro szarpie do przodu, ale się nie rozpędza do wielkiej prędkości na danym biegu.A sporty mają ogromne przyspieszenia na dłuuuuuugiej 1-nce, bo mają wielki moment obrotowy i wielką moc. Teraz myślę dobrze :?: Tak mniej więcej :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rider Opublikowano 27 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2005 Tak. Dlatego w nowych motorowerach jest po 6 biegów, aby wykorzystać jak najwięcej mocy, ale przy utracie elastyczności. Z motocyklami sportowymi to dobrze napisałeś, dlatego mają dobre przyspieszenie, bo mają duuuży moment obrotowy. Tak samo cruisery o dużej pojemności (powyżej 1000ccm) dzięki ogromnemu momentowi obrotowemu mają dobre przyspieszenie. Z kolei motocykle enduro mają krótkie biegi aby przy mniejszej mocy uzyskać jak najlepsze przyspieszenie. Z powodu tych krótkich biegów nie mają zbyt dużych prędkości maksymalnych... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MichałKaczmar. Opublikowano 28 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2005 Z tego co piszecie mozna wywnioskowac ze dlugosc biegow zalezy od silnika a dokladnie od zakresu obrotow w jakich pracuje. Wiadomo jest, ze na 1 biegu przyspieszenie jest najwieksze ale predkosc najmniejsza a na najwyzszym odwrotnie.Mysle, ze najdluzsze biegi sa w szlifierkach poniewaz maja bardzo duzy zakres obrotow a poniewaz moc jest takze duza to ciagna juz od samego "dolu". Cruisery i Harleye maja wprawdzie dobry ciag od najnizszych obrotow ale zakres obrotow jest niewielki w porownaniu z plastikami.Na poczatku jazdy na sportowym trudno bylo mi zorietowac sie na ktorym biegu jade bo na kazdym moglem przyspieszac i na kazdym osiagnac duza predkosc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motokid Opublikowano 31 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2005 To proste na dłubich biegach więcej pojedziesz ale wolniej osiągniesz daną prędkość i dlatego trzeba wielkiej pojemności i mocy.Krótkie biegi pozwalają na więcej szaleństwa z nie tak wielkiem stadem koni 8) lecz osiągnięcie wielkiej prędkości jest raczej niemożliwe :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.