Banan_007 Opublikowano 24 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2005 siema Tak jak w temacie ... oczywiście nie o mojego ogara chodzi tylko braciaka. Więdz tak ten ogar 200 pali 4,5 l/100km przy bardzo spokojnej i wolnej jeździe, szybciej nie opłac się jeździć :) pytanie brzmi tak: Co zrobić ,żeby ogar paliło mniej?? W czym grzebać ,żeby nie rozj**** :D ? No i wogule co zrobić?? Mi ogar przy spokojnej jeździe palił ok. 3l/100km.Ja się na tym zaabardzo nie znam i on też i dlatego pytam. No to piszcie wyczerpujące wypowiedzi i nie kłucie się :evil: pozdro ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiND Opublikowano 24 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2005 2 przyczyny gaznik i slaby stan silnika gaznik mozliwe ze dysze sa zepsute (czyszczone drutem) lub rozwiercone silnik ma slaba kompresje (czytalem to na forum kiedys) i to powoduje ze wiecej pali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 24 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2005 Po pierwsze sprawdż poziom paliwa w gazniku czy nie przelewa. moze trzeba wyregulowac pływak? dalej- dysze : głowna powinna mieć przelot 68 -a biegu jałowego 35. Dysze lepiej wymien na nowe. to nieduzy koszt. Czy odprowadzenie spalin - kolanko i tlumik jest szczelny? Spaliny nie mogą wychodzić wcześniej jak z tyłu tlumika. Poza tym tłumik moze być zapchany , kiedy go ostatnio czysciłeś? A kolanko? To są rzeczy do sprawdzenia i ewentualnej naprawy które nie powodują zwiekszenia kosztow. Jeśli to co wymieniłem nie pomoze to pewnie silnik jest zarżnięty i wymaga remontu . napisz jaką masz świecę i jaki jest kolor elektrod czy nie czarne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Banan_007 Opublikowano 24 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2005 Oki sprawdze u niego wszystko co wypisałeś ,a ogar chyba nie jest zarżnięty bo wcześniej jakiś dziadek nim pocinał to chyba nic mu nie zrobił. Z tego co pamiętam to cylinder był wymieniany i chyba reszta też. Dobra sprawdze i napisze :evil: . A ile ogar w przeciętnym stanie powinien palić?? przy spokojnej i szybszej jeździe , a może to wina wieku ogara? pozdro :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzpower Opublikowano 24 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2005 A ile ogar w przeciętnym stanie powinien palić?? przy spokojnej i szybszej jeździe ' date=' a może to wina wieku ogara? [/quote'] Spalnie mojego ogara wynosiło od 2.8 do 3.5litra. Gaźnik był nowy i silnik w idealnym stanie. Powodem zbyt dużego spalnia jest -nieszczelność gaźnika lub kranika-cylinder do szlifureszta została napisana wyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek775 Opublikowano 24 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2005 a tłumik masz oryginal?Bo wybebeszony tlumik zwieksza spalanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 24 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2005 to że jezdził sprzętem starszy gosc wcale nie świadczy o tym że go nie katował. Kultura techniczna tego człowieka mogła być na niskim poziomie podobnie jak wiedza o silnikach 2t . Poza tym mógl zmieniac biegi przy niskich obrotach silnika nie pozwalajac rozpędzić sie moto do odpowiednich prędkości na danych biegach powodujac przeciązenie silnika. Starsi ludzie często wykorzystywali takie sprzęty do jazdy na działki itp piłując na niskich biegach w terenie. moto po takim urzytkowniku najczęsciej jest zarżnięte mimo niewielkiego przebiegu :evil: . Ale zdarzają się wyjątki :-D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati Opublikowano 24 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2005 Witam!Sprawdź jeszcze czy z gażnika nie kapie podczas jazdy I do tego co powiedział Breżniew sprawdz jeszcze ustawienie zapłonu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Banan_007 Opublikowano 24 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2005 a tłumik masz oryginal?Bo wybebeszony tlumik zwieksza spalanie tłumik jest orginał ale nie wszystko ma w środku :( Dobra ide sprawdze go i napisze. :) pozdro ;) [ Dopisane: 26-07-2005' date=' 11:22[/i'] ]Po pierwsze sprawdż poziom paliwa w gazniku czy nie przelewa. moze trzeba wyregulowac pływak? dalej- dysze : głowna powinna mieć przelot 68 -a biegu jałowego 35. Dysze lepiej wymien na nowe. to nieduzy koszt. Czy odprowadzenie spalin - kolanko i tlumik jest szczelny? Spaliny nie mogą wychodzić wcześniej jak z tyłu tlumika. Poza tym tłumik moze być zapchany ' date=' kiedy go ostatnio czysciłeś? A kolanko? To są rzeczy do sprawdzenia i ewentualnej naprawy które nie powodują zwiekszenia kosztow. Jeśli to co wymieniłem nie pomoze to pewnie silnik jest zarżnięty i wymaga remontu . napisz jaką masz świecę i jaki jest kolor elektrod czy nie czarne?[/quote']1: Nie przelewa2: Dysze są odpowiednie ale nie wiem czy nie są porysowane3: Kolanko i tłumik jest szczelny ,spaliny wychodzą z tyłu tłumika4: Tłumik nie był czyszczony bo kolanko siedzi ścisło w tłumiku i nie da rady wyciągnąć , napewno da rade tylko trzeba mocniej. Kolanko pewnie też trzeba przeczyścić. 5: Świeca Bosch (chyba dobrze napisałem) i elektrody są czarneSprawdź jeszcze czy z gażnika nie kapie podczas jazdyCzasem coś kapnie ale ne kapie ciągle.A cylinder był wymieniany ale na "używany" pierścienie i tłok były nowe.Co zrobić? pozdro ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brym Opublikowano 26 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2005 j/w najlepiej zmienić gaźnik i wtedy zobaczyć. Według mnie to powinno pomóc.gaznik z 100 zł kosztuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 26 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2005 Jeśli świeca jest czarna to prawdopodobnie masz za bogata mieszankę. zakładając naturalnie ze swieca jest prawidłowao dobrana.Powinny być odpowiednik Iskry F80. Sprawdz ustawienie iglicy . musi byc na 2 rowku od dolu maxymalnie podniesiona . jeśli chcesz oszczędniej to ustaw na 3 od dolu. Poziom paliwa ustaw tak aby był ok 1mm ponizej krawędzi rozpylacza. Rozpylacz zobaczysz po wyjęciu przepustnicy z iglicą . Paliwo nie ma prawa samo wyciekac z rozpylacza i kapać z gażnika. Piszesz ,że nie mozna wyjąć kolanka z tłumika. Swiadczy to o zapchaniu nagarem układu wydechowego. Przypchany wydech= mniejsza moc = wieksze spalanie. sprawdz też ustawienie wyprzedzenia zapłonu. Powinno byc na nieoddławionym silniku ok 1,5-1,8mm przed GMP.Jeżeli oddławiłeś silnik to ustaw na 2mm przed GMP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati Opublikowano 26 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2005 to zrób tak iglice daj na najwyzszy ząbek i zmniejsz poziom paliwa(blaszka do góry) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 26 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2005 to zrób tak iglice daj na najwyzszy ząbek i zmniejsz poziom paliwa(blaszka do góry)Iglice zmieniaj o jeden rowek nie więcej i zobacz jak zachowuje sie silnik. Poziom paliwa w gazniku zmniejsza sie wyginajac blaszke pływaka do dolu a nie do góry.Kolor świecy sprawdz po rozgrzaniu silnika po kilkukilometrowej jeżdzie o nie po krotkotrwałym uruchomieniu silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JaWaK Opublikowano 26 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2005 a filtr powietrza sprawdziłeś ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati Opublikowano 27 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2005 zmniejsz poziom paliwa(blaszka do góry zmniejsza sie wyginajac blaszke pływaka do dolu a nie do góry A no fakt ale gapa :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.