Skocz do zawartości

goracy silnik-trzeba dac ciut gazu-inaczej nie odpala?


Rekomendowane odpowiedzi

umnie w manualu do KLR 650 pisze zeby palic bez gazu nawet na cieplym niestety nie zawsze daje sie tak odpalic :mrgreen:

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W fabrycznej instrukcji B12 jest wyraźnie napisane - "gorący silnik uruchamiać po przekręceniu manetki przepustnicy o 1/8 do 1/4 obrotu."

Inaczej mogę sobie kręcić do końca akumulatora

 

no...

w sumie tak... ale musze miec naprawde mocno rozgrzany silnik w moim B12... wystarczy doslownie tracic manetke i juz ok...

normalnie odpala bez niczego... ( ale w sumie mi tez ulzylo ze to normalne ze przy nagrzanym trzeba gazu dac... ufff,.. myslalem ze tylko przy zimnym ssanie sie daje....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owner's manual VFR90-93 - str 49' date=' "lekko dodać gazu i uruchomić silnik" [/quote']

;) :P przeciez ja tez mam manuala' date=' ale nie zagladnalem :mrgreen: dzieki ketchup![/quote']

 

No nie godej żeś instrukcji do motura nie przeczytał 8O Przecież wszystcy czytają... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moje moto zapala miodzio... :mrgreen: Bez ruszania gazu.... Dotknięcie przycisku i po wszystkim... 8)

I zgadzam się z Piotrem: wyregulujcie gaźniki. Większość przykłada wagę tylko do tego co się dzieje na średnich i wysokich obrotach, niskie pozostawiając same sobie - jak nie gaśnie to jest O.K. Nic bardziej błędnego. Dlatego właśnie takie problemy....

Może nie dotyczy to wszystkich motocykli, ale na pewno większości.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
...I zgadzam się z Piotrem: wyregulujcie gaźniki. Większość przykłada wagę tylko do tego co się dzieje na średnich i wysokich obrotach...

 

I za przeproszenie g...* prawda. Odświeżyłem temat bo dzisiaj znalazłem przyczyne kiepskiego odpalania na gorącym silniku w moim moto. Spowodował to... akumulator :!: Prawdopodobnie problem z odpalaniem był niezależnie od temp. silnika tyle' date=' że przy gorącym jest najbardziej odczuwalny. Wymiana aku na nówkę sztukę spowodowała, że moto pali od razu po jednym-dwóch obrotach wału (natychmiast). Przy okazji przypomniałem sobie problemy jakie mieliśmy z Pawłem podczas odpalenia mojej cebry po zimie - na kiepskim akumulatorze rozrusznik kręci normalnie, za to iskra jest słabiuutka.

 

 

* - "gucio" ofkorz :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, ale co to ma do rzeczy? (niewyspany oststnio ciągle chodzę to może dlatego nie łapię :) ) Oświadczyłem tylko, że w moim przypadku do problemów z odpalaniem przyczynił sie akumulator powodujący problemy z zapłonem. Teraz odpala za każdym razem bez ruszania manetki gazu. Nie neguje, że w rozgrzanym silniku zmieniają sie parametry pracy, ubożeje mieszanka - zależy mi raczej na zwrócenie uwagi w kierunku akumulatora i jak bardzo wązny jest jego stan. Często o tym zapominamy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dochodzi do tego oslabienie zasilania rozrusznika na rozgrzanym silniku ( ilu z was mialo przypadek odpalenia silnika na zimno z dobrze krecacym rozrusznikiem' date=' a potem na goracym silniku to krecenie staje sie o wiele wolniejsze ? ) [/quote']

 

chyba o to chodzi, tylko nie uzyto slowa akumulator :mrgreen:

 

ale i tak mozna go wykluczyc w niektorych sprzetach. qmpel kupil VFR RC36 '94 (w nowej budzie) prosto z niemiec w stanie salonowym i ma to samo. moto jest po pelnym serwisie, aku na gwarancji (pol roczne). ewidentnie to swiadczy, ze regulacja gaznikow nie ma w tych przypadkach nic wspolnego, jak niektorzy sugerowali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki - przebudziłem sie troche i załapałem :mrgreen: Tylko, że u mnie przy słabym aku najpierw pada zapłon, a rozrusznik kręci z normalną prędkościa (tak "na ucho" to stwierdzam). Ogólnie myślę, że nie ma reguły i w każdym przypadku coś innego może być przyczyną. Nie jest jasno powiedziane, że "powązny błąd w regulacji gaźnikow", słaby akumulator czy kiepskie paliwo - wszystkie te czynniki mogą spowodować problemy z rozruchem. Niech każdy znajdzie swoją drogę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słuchaj no MłodyVFR, znowu wsadziełes kij w mrowisko, tak się zaczełem przy odpalaniu zastanawiać i faktycznie, jak jest mocno silnik rozgrzany to lekie dodanie gazu i za pierwszym strzałem,

 

pees. czy przy kontroli promów kosmicznych w USA nie pracuje jakiś twój kuzyn :mrgreen: , ponoć znowu cosik znaleźli i nie wystartowali :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...