rad3k Opublikowano 4 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2003 Witam. Nie mam za bardzo pojecia o rodzajach lancuchow. Kiedys slyszalem o O-ring.Jak ktos sie zna i moze mi powiedziec jaki rodzaj lancucha czym sie charakteryzuje bede wdzieczny. Ps. Jaki lancuch kupic do enduro 125? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 5 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2003 O ring to nic innego jak typ uszczelnienia tulejki ( rolki ) w ogniwie łańcucha. Teraz stosuje się jeszcze nowsze uszczelnienia w kształcie pierścienia o przekroju X. Dla zwykłego użytkownika oznacza to wyższą trwałość no i oczywiście cenę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marccc Opublikowano 5 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2003 Czesc, lancuch dobiera sie w zaleznosci od typu motocykla. Popatrz w katalog ktorejs z firm, napewno znajdziesz swoje moto. No i pamietac trzeba, ze nie ma sensu zakladac nowego lancucha na zuzyte zebatki. Jezeli rzeczywiscie lancuch jest do wymiany, to nalezy kupic caly komplet napedowy. Szerokiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ario Opublikowano 5 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2003 dokladnie, Marcc ma racje. Wez do reki katalo Louisa albo inny i tam znajdziesz pelna game zestawow napedowych, w ktoryms z katalogow jest nawet opisane jakie sa roznice miedzy O-Ringiem a X-Ringiem. O-Ring to minimum, nizsza cena ale mniejsza trwalosc... pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyzio Opublikowano 5 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2003 Cześć!Nasuwa mi się pytanie: czy zestawy z łańcuchem X-ringowym posiadają jakieś inne zębatki bo jak nie to po jasną cholerę kupować łańcuch X-ringowy na taka samą zębatkę?I tak trzeba wymienić cały "zestaw".PozdrawiamDyzio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ario Opublikowano 6 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2003 no tak, nie jestem ekspertem :D ale X-Ringow nie trzeba chyba tak czesto smarowac i sprayowac :( jak O-Ringow... cholera ale z tymi zebatkami to racja, jak wymieniasz zebatki to lancuch tez, czy jest wiec sens kupowac X-Ring? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marccc Opublikowano 6 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2003 Czesc! Lancuchy X, i O roznia sie tylko typem uszczelnienia, jak mowil Ario. Zebatki sa zupelnie takie same. Uszczelki X maja lepiej trzymac smar na sworzniach :( ... to pewnie tak jak z roznymi typami szczoteczek do zebow :D Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kac Opublikowano 6 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2003 Cześć. Tak sobie czytam i cieszę się, że mam belta. :lol: Pozdrowienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyzio Opublikowano 6 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2003 Czesc! Lancuchy X, i O roznia sie tylko typem uszczelnienia, jak mowil Ario. Zebatki sa zupelnie takie same. Uszczelki X maja lepiej trzymac smar na swozniach :( ... to pewnie tak jak z roznymi typami szczoteczek do zebow :D Pozdrowienia Czy to znaczy, że łańcuchy X-ringowe trzeba rzadziej smarować?Bo jak nie to po co dawać więcej kasy? :? PozdrawiamDyzio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marccc Opublikowano 6 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2003 DID twierdzi, ze X ring zmniejsza tarcie pomiedzy ogniwami, przez co przeniesienie napedu jest bardziej efektywne. Poza tym lancuchy X maja dluzsza zywotnosc, poniewaz X jest szczelniejsze od O, a to znaczy, ze mniej brudu dostaje sie do swozni, i mniej oleju wyplywa na ich zewnatrz. Smarowac pewnie trzeba je standardowo, swiezy olej nigdy nie zaszkodzi :D Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyzio Opublikowano 6 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2003 Hej!Wysnuwam więc wniosek, że te łańcuchy (X-ringowe) racjonalnie jest tylko stosować w "ŚCIGACZACH", gdzie te elementy mogą mieć jakieś znaczenie. A w takim motocyklu jak mój to nie ma sensu. Czy rozumuję prawidłowo?PozdrawiamDyzio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marccc Opublikowano 7 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2003 Czesc. Tez misie tak wydaje, X-ring ma poprostu wyzszy poziom kultowosci :D Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SajGoN Opublikowano 2 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2004 Hmm... dzieki ze ktos poruszyl ten temat, bo nie musze pytac o to samo a zanim wysmarue nowy post to poszukam na forum. Wyslalem do kilku firm maila z zapytaniem o ceny łańcuchów, mam ciekawa oferte,cytuję: "lancuch RK 530 HFOE - 110 ogniw xw-ringowy - 400 plnlancuch RK 530 XSOE - 110 ogniw x-ringowy - 330 plnlancuch RK 530 SOE - 110 ogniw o-ringowy wzmocniony - 240 pln Z wlasnego doswiadczenia polecam lancuch o-ringowy wzmocniony, ze wzgledu nanajlepszy stosunek ceny do trwalosci." Chmmm co wybrać ???Pozdrawiam P.S.a co to jest xw-ring ????III generacja ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam87 Opublikowano 2 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2004 ja tam mam o-ringa ale smarować i tak trzeba było co każdą jazde. poza tym taki łańcuch ma bardzo duże opory, nie można go myć w nafcie, benzynie itp - potrzebny jest specjalny specyfik. pod koniec sezonu ten wyrzuce do śmieci i kupie sobie zwykły łańcuch za połowe ceny, tyle że po prostu taki sie łatwiej wyciąga i trzeba czesciej naciągać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vlaad Opublikowano 2 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2004 a co to jest xw-ring ????Przekroje niektórych uczelek znajdziesz tu:http://www.berantuning.cz/zerknij na "Motocyklowe retezy RK" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.