Skocz do zawartości

zebatka zdawcza w gs 500


bekriss
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

bo trzeba mniejszą z przodu więkrża w z tyłu i łańcuch ok zmieniaj smiało w gs i tak niebedziesz latał z predkością max. a troche leprza dynamika si.ęprzyda ja szukam do CB500 zębatki na przód z conajmniej 14 zembami a wszędzie tylko 15 ma ktoś jakiś namiar :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się przymierzam do zmiany zdawczej w GSie na numer mniejsza, tylko czasu brak. Jedyny minus tego rozwiązania to większy luz na łańcuchu = mniej regulacji.

 

no ale przy tylko jednym zebie mniej powinno dac sie odpowiednio napiac lancuch. czy moze sie myle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka uwag do tych rozwazan bekrissa i innych mlodych ( wiekiem i doswiadczeniem ).

Bekriss, moze niedokladnie czytales ten artykul, albo nie napisano tam ze szostka jest nadbiegiem i ma sluzyc do jazdy po rownej szosie ew z wiatrem w plecy. Wykorzystujac ja w ten sposob obnizasz obroty silnika i zmniejszasz spalanie a zwiekszasz przyjemnosc jazdy. Jezeli warunki sa niesprzyjajace to jej po prostu nie uzywasz. Biegiem na ktorym uzyskujesz max predkosc jest piatka. Zmniejszenie zebatki zdawczej o 1 zab odpowiada zwiekszeniu zebatki tylnego kola o 3 zeby i to wcale nie jest malo. Dla danej szybkosci obroty silnika zwieksza sie o okolo 400 obr/min. W wypadku GS500 na mniejszej zebatce polepsza ci sie i przyspieszenie i szybkosc max, bo silnik lepiej sie wykreci jak napisal Piotr - piatka dla tego silnika tez jest lekko `nadbiegowa` o ile pamietam.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam M. przeczytalem to

 

Nie znaczy to, że stanowi przykład konstrukcji doskonalej. Przede wszystkim nie poprawiono poważnego mankamentu zgłaszanego przez użytkowników. Chodzi o zbyt „długie" przełożenie końcowe. Już „piątka" jest nadbiegiem a po włączeniu „szóstki" (przełożenie 0,85) każdy przeciwny podmuch wiatru czy lekkie wzniesienie zmuszają do redukcji. Podczas jazdy „solo" nie jest to może aż tak dokuczliwe, ale przy pojeździe obciążonym pasażerem i bagażami nabiera poważnego znaczenia. Ci, którzy często wyjeżdżają w trasę ratują się zamontowaniem zębatki zdawczej o 15 zębach (zamiast 16).

 

JA wcale nie twierdzilem ze tam napisano ze szostka jest nadbiegiem i ma sluzyc do jazdy po rownej szosie ew z wiatrem w plecy tylko jest to ironiczny tekst mojego autorstwa :banghead: A tego co napisales zmiana zebatki ma jak najbardziej sens czyli git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Ja mam oryginalne zębatki obie i nie narzekam na przyspieszenia i v-max.Myślę' date=' że jak na te 46 kucyków to jest bardzo dobrze.

 

Pozdr.[/quote']

 

No widzisz, przejedź się czymś mocniejszym to zmienisz zdanie. Powyżej 3 biegu gs jest pozbawiony mocy :?

Słaba dynamika szczególnie powyżej 100km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo tak został przecież skonstruowany przez inżynierów. W każdym normalnym kraju jest to przede wszystkim motocykl miejski. A że u nas w kraju używany jest do dalekiej turystyki to tylko zasługa naszych dochodów finansowych.

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo tak został przecież skonstruowany przez inżynierów. W każdym normalnym kraju jest to przede wszystkim motocykl miejski. A że u nas w kraju używany jest do dalekiej turystyki to tylko zasługa naszych dochodów finansowych.

 

pozdr.

 

Co nie znaczy, że do turystyki się nie nadaje. Jak na komarze można pojechać do Indii to i GS się nada do turystyki :P

Można mu pomóc, dlatego też jak widać opłaca się zmienić zębatke zdawczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli bede zadowolony i bedzie wystarczac dynamika to nie bede zmieniac zebatek a jak bedzie malo (zapewne kiedy juz nabede doswiadczenie) to zmienie.

 

Co myslicie o gs'ach sprowadzanych z niemiec??

Z tego co czytam na forum to niemcy czesto dlawia swoje maszyny wiec jak rozpoznac ze motor nie jest zdlawiony w przypadku gs'a??

Jakie papiery powinien taki motor posiadac jesli nie ma karty pojazdu??

Ile kosztuje wyrobienie takiej karty i czy moge bez tego sprowadzic motor (dokladniej przyjechac na nim do domu)??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...