Skocz do zawartości

Intruder VS 700 '86 - stuki w głowicy, kompresja


Marek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry

 

Mam problem z moim Intruderkiem 700 (1986 r., przebieg 70 tys. km), jak wielki – okaże się zapewne w tym wątku. :?

 

Po pierwsze:

W przedniej głowicy słychać stuki – głośne, w rytm pracy tłoka. Nie zależą od obciążenia (w czasie jazdy, przy przyspieszaniu i hamowaniu silnikiem, na luzie – zawsze tak samo głośne „klaknięcia”). Oddałem moto do regulacji zaworów, ale tu akurat nic się nie zmieniło.

 

Od jakiegoś czasu (to pojawiło się później) słychać przy wchodzeniu na obroty lekkie świergotanie jakiegoś mechanizmu (łańcuszek?).

 

Nie mam zielonego pojęcia co to może być. W jednym z postów przeczytałem, że Intrudery mają tendencję do obracania panewek w przednim cylindrze, w innym, że może tak hałasować łańcuch rozrządu.. Może mam pecha i trafiłem jedno i drugie?

 

Po drugie:

Moto ma swoje lata, więc po zakupie poleciłem zmierzyć kompresję. Wynik – 12,5 i 12. Serwisówka rzecze: norma to 13-16. Granica zużycia – 11. Mam więc kolejne pytanie (domyślam się, że po tak dużym przebiegu tłoki i cylindry już się powycierały) czy takiemu moto można sprawić remont z wymianą tłoków i cylindra? A może wystarczy wymiana pierścieni? Oczywiście tu pytanie o koszty. 8O

 

Wskazówki:

Moto nie dymi, nie leje, dobrze przyspiesza, ale dopiero po rozgrzaniu. Na zimno nie przeciążam go, ale przy próbie nawet lekkiego „odkręcenia” dławi się i gubi iskrę. Zimny na jałowym strzela w tłumik (strzelanie pojawiło się po regulacji zaworów). Dolewam dodatek do bezołowiowej, ale nie chce mi się wierzyć, że poprzedni właściciel to robił (kompresja, gniazda, wypalanie). To mój pierwszy japoniec, więc nie wiem jeszcze co jest normą a co patologią. :roll:

 

Mam tez problem ze skrzynią biegów (sprzęgłem?). O tym w oddzielnym poście.

 

Będę wdzięczny za wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stuki z glowicy to moze byc wyrobienie jakiegos elementu tam: walka rorzadu lub elementu klawiatury. Pewnie przy tym wyrobione jest lozyskowanie w aluminiowej glowicy, a nie ten element.

Sprezanie jest OK i z tymi wszystkimi problemami radzil bym ci przejechac sezon i rozebrac silnik na zime.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezdże czasem na intruderze kumpla z 1990 roku ( 700 lub 750 ??) ma przejechane 60 000 i też mu z przedniego cylindra tak klepie, myśleliśmy że to zaworki ale po regulacji nic sie nie zmieniło. kumpel podjechał do swojego znajomego co ma intrudera z 93 roku i tak samo klepie w pierwszym cylindrze więc to chyba norma.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jak długo już stuka. Ja osobiście rozbieram taki silnik i szykam złośliwego dzięcioła. W większości przypadków kończy się na uszczelkach i komplecie panewek. Niedowiarki natomiast musiały szukać o wiele droższego wału korbowego.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Odświeżam, bo znam już diagnozę. Właśnie odebrałem moto z warsztatu. Prosiłem o wymianę łańcuszków rozrządu, bo wrzeszczały o zmienników, okazało się też, że napinacze już od dawna niczego nie napinały (silnik nie był rozbierany od nowości, zero wymian) ;I

 

Za stuki odpowiada wytarty wałek rozrządu. Wymiany trochę zmniejszyły poziom stuków i wytłumiły je - przypuszczam, że nowy łańcuch i napinacz amortyzują trochę ruchy wałka.

Może w następnym sezonie wymienię wałki i krzywki, ale ceny :( Pewnie bardziej opłacałoby się kupić używany cały slinik na ebayu.

 

Może macie jakieś kontakty na USA, bo np. nowe wałki są tam o ponad połowę tańsze niż u nas.

 

Tak, czy inaczej, pozostaje jeździć i czuwać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dodaję link do tego tematu, bo ludzie z podobnym problemem mogą nie znaleźć w "szukaju" wątku, w którym być może trafnie diagnozuję problem. Tak więc sorry za powtórzenie, ale sprawa jest dość powszechna w VS a nawet w VX i im więcej na ten temat, tym lepiej (o rozrusznikach w Virażce przeczytałem na przykład z 10 różnych wątków, a o ramach w ZX to już nawet nie liczę).

 

Dlaczego mój Intruder stuka, i dlaczego tylko w przedniej głowicy?

 

*Oczywiście może to być tylko jedna z przyczyn, mnie wydaje się jednak najbardziej prawdopodobna.

 

A to dla "szukaja": klepanie stuki w głowicy stukanie w głowicy stuki w silniku VS800 VS700 VS750 VS600 Intruder Intruderze Intrudera VX800 wałki rozrządu wałek rozrządu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

mam zamiar kupić Intrudera vs 750, tylko pojawił się dylemat, bo coś stuka w silniku, wszyscy mówią że regulacja zaworów pomoże, ale jak czytałem na forach to może być to również wałek rozrządu jeśli dobrze zrozumiałem.

Pytanie jest takie, czy można jeździć na motocyklu z takim właśnie dziwnym stukaniem??

Jestem zielony w tych tematach bo to mój pierwszy motor, także bardzo proszę o pomoc, dzięki.

intruder z 89 r.

i jeszcze pytanie z tych głupich...jakie paliwo można lać do intrudera vs 750?

dzięki za wszelkie odpowiedzi

Edytowane przez _ace_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...