Skocz do zawartości

Uszczelka pokrywy zaworowej.


Mimo_ck
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Szacuneczek.

Zaworki po regulacji,a że 3 raz pokrywa była zdejmowana,to sie zastanawiałem,czy uszczelki nie wymienić.

Nie wymieniłem no i po paruset km zaczeła sie najpierw pocić spod "półksiężyca",a potem sie rozwarstwiła/pękła/rozeszłą własnie na owym półksiężycu.

Ale do sedna. Uszczelka nowa już czeka,a że wymiana do trudnych raczej nie należy,wiec postanowiłem sam to zrobić.

I tu pytanko- czy pokrywę zaworów dokręcać "na wyczucie",tak,żeby nie pognieśc uszczelki,czy potrzebny jest do tego klucz dynamometryczny(jesli tak,to z jaką siłą dokręcać?- XJ650)

Założyć samą uszczelkę,czy wartałoby delikatnie pociągnąć po niej paluchem ubabranym w silikonie;-) ?

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz XJ bez YICS-a, to masz zwykłe śruby m6. Te dokręcasz na wyczucie (wszystkie tak samo),gdyż nie mają żadnych ograniczników wkręcenia. Natomiast jeśli masz z YICS (inna głowica i pokrywa zaworowa). To wkręcasz do oporu ( z rozsądkiem), gdyż śruby są stopniowane i po wkręceniu gwintu do końca w głowice opierają się o nią rantem, więc wszystkie sa równo dokręcone.

 

Jeśłi uszczelka jest nowa, to nie ma sensu smarownia półksiężyców sylikonem. Natomiast jeśli jest ponownie zakładana, to ja zawsze smaruje półksieżyce i ich okolice, ale nie całą uszczelkę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Trzeba uważać, te śruby lubią puszczać. Nie wiem czy nie jest dobrym pomysłem zakupienie nowych o odowiednienj wytrzymałości. Stare śruby jednak się urywają i kłopot gotowy. W Poznaniu takie śruby kupujemy w Fabory i mamy pewność, że nie strzelą przy dokręcaniu.

No chyba że sa tam takie śrubki jak np w CB750 ghdzie są praktycznie nie do dobrania akcesoryjne i trzba kupować oryginalne. Co i trwa i kosztuje.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posmarowanie nawet nowej uszczelki i półksięzyców silikonem jest o tyle dobre, że uatwia późniejsze rozmontowanie bez przedarcia uszczelki. Jak się zamontuje na sucho, to po pwenym czasie przyklei się ona do dekla, albo głowicy, a w najgorszym przypadku do jednego i drugiego, co doprowadzi do jej zniszczenia. Tak więc smaruj, tylko cieniutko.

 

Pozdro, pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motocykl jest z YICS-em i jak Idaho napisał,śruby to sa takie śmieszne,w kształcie grzybka na imbus i rzeczywiście z ogranicznikiem.

A pytam o moment dokręcania dlatego,że kumpel w XJ750(w sumie taki sam silnik-pokrywa i sruby takie same) dokręcał do końca-do ograniczników i zgniótł półksiężyce,skutkiem czego 80zł za nową uszczelkę poszło sie...tralalala ;) Nie wiem,czy to wina kijowej uszczelki(Larson),czy czegoś innego,dlatego wole rozwiać swoje wątpliwości.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...