Skocz do zawartości

Problem z uruchomieniem WR 400F


Qba_WR
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Problem przedstawia sie nastepujaco, jak motor jest nieuzywany przez kilka dni to pozniej jest problem z jego uruchomieniem. Trzeba skakac na nim z godzine aby zapalil. Na poczatku nic sie wogole nie dzieje, po jakims czasie tak jkby mial chec zapalic ale nadal nic, po jakims czasie zapala na krotko i gasnie, jak juz w koncu odpali i pochodzi ok 1 minuty to juz mozna jezdzic. Pozniej nie ma wiekszego problemu aby go uruchomic nawet po wywrotce (czerwony zaworek). Jak jest zimny to proby odpalania z pychu na dwojce tez nic nie daja. Poniewaz jestem nowym uzytkownikiem tego moto i nie mam zadnego doswiadczenia z moto, to na poczatku myslalem ze moze cos zrobilem zle podczas wymiany oleju i filtra oleju,lub ze zle wypralem, nasaczylem/wykrecilem filtr powietrza i myslalem ze to moze przez to. Dzisiaj nic przy nim nie robilem a problem z odpaleniem znowu sie pojawil. Ktos mi poradzil abym wymienil swiece (nie wiem jak sie do niej dostac) lub/i wyregulowal gaznik. Czy ktos z was moze mi cos podpowiedziec?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze byc cos ze swieca jak juz ktos Ci powiedzial niestety nie powiem Ci jak sie do niej dostac bo u mnie to mam dojscie bezposrednio ale powiem ze kumpel juz mi mowil ze ztymi Wr ami to jest problem pozyczyl od kumpla nowke i mial tez problemy z odpalaniem.Dziwne :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem cos podobnego wymienilem swiece i od tego czasu zadnych problemow, qba moze czas na konkretny przeglad i regulacje :?: , zawory , gaznik,swieca ,zaplon sprawdzic

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedewszystkim zacznij od świecy. Żeby dostać się do świecy musisz zdjąć bak czyli pewnie boczne plastiki od baku odkręcić, dwie śruby pod bakiem, może też być jakiś zaczep pod siedzeniem, no i odłączyć wężyk od gaźnika. Pewnie będziesz potrzebował konkretnego klucza nasadkowego do świecy bo takie klucze ze stacji za pare złotych nie wchodzą :banghead: Chyba, że masz klucz z zestawu, który dostaję sie przy kupnie maszyny, wtedy nie ma żadnego problemu. Poza tym przy odpalaniu nie dotykaj gazu.

A ogólnie to czyszczenie i ustawienie gaźnika napewno nie zaszkodzi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z poradami kupilem dzisiaj nowy filtr powietrza i swiece, wymienilem i nic to nie pomoglo. Mozna kopac i kopac a moto ani mysli zapalic. Sprawdzilem swiece i w/g mnie daje dobrze iskre, tzn przy ruszniu kopniakim w calym zakresie idze iskra. Probowalem tez odpalac ze zdjetym siedzeniem, aby byl lepszy dostep powietrza - bez skutku. Co ciekawe, po pol godziny kopania, wykrecilem nowa swiece i wygladala nadal jak nie uzywana. Stara swieca wyglada bardzo dobrze, nie ma zadnych przebarwien, nie jest osmolona ani mokra. Sytuacja sie pogarsza, bo dzisiej mimo w/w zabiegow, wogole nie udalo mi sie odpalic moto. Czy macie jakies pomysly co dalej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku WR'ki i wielu innych "kopanych" singli, problemy z rozruchem mogą być spowodowane zbyt wysokim ustawieniem jałowym przepustnicy. Czyli mówiąc po ludzku gaźnik ma ustawione zbyt wysokie "wolne" obroty. Wtedy powietrze idzie w zbyt małej ilości przez kanałek ssania i nie dochodzi do odpowiedniego wzbogacenia mieszanki. Najlepszym tego przykładem (lecz z samochodów) jest 126p. Malucha zimnego odpala się bez gazu, bo inaczej nici. Nawet jak zaskoczy to w przypadku niskich temperatur dotknięcie gazu gasi silnik bo uchylenie przepustnicy zbyt gwałtownie doprowadza do zubożenia mieszanki.

Można zaryzykować i odpalić WR'kę dając jej wcześniej zastrzyk do gardzieli, a po rozgrzaniu do normalnej temperatury pracy sprawdzić czy nie da się ustawić obrotów jałowych niższych. Jeżeli gorący silnik będzie mógł pracować na nizszych obrotach, to trzeba właśnie zostawić najniższe jakie są akceptowalne dla pewnej pracy na biegu jałowym.

 

Jeżeli przekombinowałem to proszę mnie poprawić.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I chyba sie wyjasnilo w czym jest problem :-(. Okazalo sie ze jezdzilem bez zadnego plynu w ukladzie chlodzenia. Prawdopodobnie poprzedni wlasciciel zapomnial zalac a ja glupi nie sprawdzilem. Wyjezdzilem ok 1 baku bez cieczy w ukladzie chlodzenia. Na dzien dzisiejszy moto nie chce zapalic bo ma za mala kompresje. Sprawdzilem poziom oleju i jest identyczny jak po zmianie dwie jazdy temu. Swieca tez jest ok, nie ma zadnych odbarwien ani nie jest zalana. Co w zwiazku z przegrzaniem moglo sie popsuc i jakie moga byc koszty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moglo dojsc do zatarcia a wtedy nowy tlok z pierscionkami nowa tuleja cylindra lub cylinder mozliwe ze i wal dostal po d... oraz glowica co najgorsze chyba wpakowales sie na mine albo zapomniales o podstawowym przegladzie moto przy kupnie ;) ;) :D ;)

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Motostodole Jedwabne mozna zamowic: Tlok(standard)-100$

Pierscienie+ sworzen-50$

Cylinder-600$

Wal-400$

Dodaj do tego drobnice (lozyska po 35$, zawleczki, zabezpieczenia sworznia itp). Koszt przesylki mozna uzgodnic.Aha w USA nie ma nadwymiarowych tlokow.Janek.P.S. Sprobuj jednak sprawdzic moze gladz ocalala i tylko pierscienie poszly- a z tego co pamietam gladz ma nicasil( mozna podobno nalozyc w Czechach)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i jeszcze glowica walki (walek) mogl szlak trafic i lozyskowanie walka

 

Raczej nie- ale bez rozbiorki to tak mozna sobie gdybac- to poszlo a to nie. Potrzebny konkretny przeglad silnika i weryfikacja uszkodzen. Pozd. Janek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...