Skocz do zawartości

Koło 16 z przodu etz


Harnaś
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Może ktoś już to robił bo nie wiem czy podejdzie tylna felga na oś od przedniego koła. Czy jest ktoś kto jeżdzi na takim kole ? Jak z takim sie jeżdzi czy jest jakaś różnica bo wyglą napewno ładniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przekładałem tylna obręcz 18' na piaste przedniego koła z hamulcem tarczowym. Efekt taki że szprychy sa wygięte łukowato, bo otwory pod nyple w obręczy są wyprofilowane na szerszy rozstaw szprych w piaście (przednia piasta jest wąska, bęben hamulcowy z tyłu szeroki).

 

Jeździć się da, bardzo dobrze idzie po piasku, szutrze i co naważniejsze, nie wybija obręczy jak rąbniesz w wyrwę lub tor tramwajowy.

Wygięcie jest nieznaczne, ale widoczne. W przypadku koła 16' szprychy są krótsze i wygięcie będzie większe, a szprychy pracują na rozciąganie nie na wyginanie.

 

To co jest na allegro to wersja milicyjna lub wojskowa, one miały fabrycznie oba koła 16'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przekładałem tylna obręcz 18' na piaste przedniego koła z hamulcem tarczowym. Efekt taki że szprychy sa wygięte łukowato' date=' bo otwory pod nyple w obręczy są wyprofilowane na szerszy rozstaw szprych w piaście (przednia piasta jest wąska, bęben hamulcowy z tyłu szeroki). [/quote']

 

tez to robilem, ale obylo sie bez takich przypadkow jak opisuje Hun - u mnie bylo ok. cos Ty za felge trafil? felga tyl jest tylko szersza, a rozstaw otworow jest ten sam. ona ma tylko szerszy rant.

 

co do 16nastek - lubie ich ksztalty, powiew swiezosci, itp. :mrgreen:

 

zakladalem i jest tylko 1 problem: szprychy trzeba dorobic, bo nie udalo mi sie podpasowac zadnej od etz czy es. szprych nie wolno ciac i robic gwintow! dlaczego? wezcie do lapy szpryche i zobaczcie gwint - jest zrobiony na specjalnym zgrubienu szprychy. jak to sie odtenie, to gwint narzynka mozna zrobic, ale nie pelny jakby, bo na wezszej czesci szprychy.

 

P.S. na zyczenie kolegi cielismy szprychy i porobilismy gwinty, wycentrowalem mu 16 na przod (wyglad niezly :mrgreen: ), kolega mial wypadek (nie zwiazany z kolem, tir wjechal mu w plecy :? ), przednie kolo sie zlozylo tak, ze jechal tarcza hamulcowa i lagami po asfalcie pchany przez tira. po ogledzinach kola okazalo sie, ze czesc szprych wyrwala sie z nypli, ale tez czesc z nyplami wyrwala sie z felgi, wiec jednoznacznych wnioskow dotyczacych robienia gwintow na szprychach nie da sie wysnuc. ja nie polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylna obręcz od ETZ250, 18'. Szprychy i piasta były z przedniego koła. Rozstaw otworów jest ten sam, tylko są wiercone bardziej na boki, żeby szprychy założyć do szerokiego bębna. Jak założysz piastę od koła z tarczą to wygląda jakbyś te szprychy przygiął do płaszczyzny koła. Tez myślałem że nie będzie problemu, ale wyszło dopiero w trakcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylna obręcz od ETZ250' date=' 18'. Szprychy i piasta były z przedniego koła. Rozstaw otworów jest ten sam, tylko są wiercone bardziej na boki, żeby szprychy założyć do szerokiego bębna. Jak założysz piastę od koła z tarczą to wygląda jakbyś te szprychy przygiął do płaszczyzny koła. Tez myślałem że nie będzie problemu, ale wyszło dopiero w trakcie.[/quote']

aaaa, juz wiem, o co chodzi. w handlu i w etz, sa zamontowane dwa ? rodzaje felg w sensie otworkow. roznia sie srednica pod nypel (chodzi chyba o 1mm). mi sie trafily te szersze otworki i szprychy mialem ok wyprostowane i w 18 i w 16

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jakaś różnica w jeżdzie

mialem przyjemnosc jechac wpierw na nisko profilowej i mialo sie odczucie, ze jedzie sie na skuterze :mrgreen: zmienily sie parametry prowadzenia sprzeta, ale ogolnie fajnie sie jezdzilo. czlek ciut bardziej pochylony do przodu. potem przejechalem sie na "normalnym" profilu i az tak drastycznie roznicy nie czuc do 18, ale generalnie pozytywne wrazenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja się nie czuje na małych kołach

w 750tce miałem 19 z przodu i to mi się podobało

czasem wtedy polatalem gs500 z 17stką i to był dla mnie dramat

teraz mam w 550tce 16stkę z przodu i musiałem się do tego przyzwyczajać

generalnie wolę duże przednie koło (najlepiej 21 :lol: )

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...