Skocz do zawartości

Dziwne zjawisko shimmy


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Opiszę po krótce mój problem. podczas jazdy z niedużą prędkością ok 60 km/h w momencie puszczenia kierownicy moje moto JEDZIE :D ale tylko przez jakiś czas bo po jakichś 36 sekundach może więcej przednie kółko dostaje szału i wpada w tzw shimmy!! według mnie to powinno występowować podczas odkręcania gazu przy wyjściu z zakrętu ale jak się okazuje to NIE !! nie wiem czy jest na to jakaś rada jeśli tak to przoszę o pomoc. Może wyważenie przedniego koła by pomogło albo wymiana opony? Amorki są szczelne gdyż niedawno robione były uszczelniacze. Aha i dzięki za rady typu kup amortyzator skrętu 8) - w to raczej nie mam zamiaru inwestować gdyż kupiłem moto żeby pojeździć turystycznie a nie na torze ;) Dzięki i pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wyczerpującą wypowiedź :?

Odpowiedź rzeczywiście niemal wyczerpująca, acz lakoniczna :D . Sprawdź wyważenie koła, zobacz, czy opona nie jest wyząbkowana, ew sprawdź stan łożysk koła. To najczęstsze przyczyny występowania trzepotania kierownicy przy jeździe na wprost.

 

PS

Można jeszcze dorzucić łożyska głóki ramy, ale to czuć i słychać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem sprzęt wpada w shimmy po tak długim czasie, gdyż przez cały ten okres narasta aplituda drgań, która po tych 30s przekracza graniczną wartość, no i w końcu wytrąca kierownice z równowagi...

 

Tak jak wszyscy radzą zacznij od wyważenia koła, potem sprawdz odważniki na kierownicy, oraz czy lagi są równo zamontowaen w pułkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli idzie o łożysko główki ramy to według mnie jest ok bo kierownica chodzi lekko i bez zacięć a znowu żadnych luzów nie czuć na niej także to pewnie odpada. sprawdze wyważenie koła może to pomoże. Bo nie wydaje mi się żeby była to wina nierównego stopnia tłumienia amorków gdyż były ostatnio robione w serwisie i są szczelne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli idzie o łożysko główki ramy to według mnie jest ok bo kierownica chodzi lekko i bez zacięć a znowu żadnych luzów nie czuć na niej także to pewnie odpada. .

a jaznam jeden z przypadkóe 4umowicza , moto proste wszystko git :!: oponki wyważone gitara a moto przy hamowaniu silnikiem wpadało w weżykowanie :arrow: poluzowanie łożyska o pół obrotu i wszystko gra :!: :!:

wiec niebyj taki pewny :D a jak nie to zmień motocykl niech ktoś inny sie z nim morduje :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jednak racja z tym łożyskiem poluzowałem tylko troszeczkę i już jest lepiej :D wróciłem z przejażdzki i poluzowałęm jeszcze troszkę ale nie sprawdzałem bo mnie deszcze przegonił :D jak sprawdze co i jak to się odezwe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi na szimmę pomogła wymiana wytłuczonego łożyska, ale nie w gł.ówce ramy, tylko w wahaczu, a dokładnie w mocowaniu centralnego amorka z "dźwignią od systemu prolink" (czy jak to się nazywa) - w każdym bądź razie pomogło.

pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest i shimmi , jest i rybka , jest i zataczanie sie motocykla po zbyt silnym dokreceniu lozyska glowki ramy.Jak wymiana lozyska w wahaczu pomogla- to byla rybka- plywanie tylu. Shimmi to problem oponowowywazeniowogeometrycznoramowy. Pozdr.Janek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...