piotrdw Opublikowano 10 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2005 Witam. Opiszę po krótce mój problem. podczas jazdy z niedużą prędkością ok 60 km/h w momencie puszczenia kierownicy moje moto JEDZIE :D ale tylko przez jakiś czas bo po jakichś 36 sekundach może więcej przednie kółko dostaje szału i wpada w tzw shimmy!! według mnie to powinno występowować podczas odkręcania gazu przy wyjściu z zakrętu ale jak się okazuje to NIE !! nie wiem czy jest na to jakaś rada jeśli tak to przoszę o pomoc. Może wyważenie przedniego koła by pomogło albo wymiana opony? Amorki są szczelne gdyż niedawno robione były uszczelniacze. Aha i dzięki za rady typu kup amortyzator skrętu 8) - w to raczej nie mam zamiaru inwestować gdyż kupiłem moto żeby pojeździć turystycznie a nie na torze ;) Dzięki i pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GANER Opublikowano 10 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2005 Może wyważenie przedniego koła by pomogło albo wymiana opony? Dobrze kombinujesz :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrdw Opublikowano 10 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2005 Dzięki za wyczerpującą wypowiedź :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vlaad Opublikowano 10 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2005 Dzięki za wyczerpującą wypowiedź :?Odpowiedź rzeczywiście niemal wyczerpująca, acz lakoniczna :D . Sprawdź wyważenie koła, zobacz, czy opona nie jest wyząbkowana, ew sprawdź stan łożysk koła. To najczęstsze przyczyny występowania trzepotania kierownicy przy jeździe na wprost. PSMożna jeszcze dorzucić łożyska głóki ramy, ale to czuć i słychać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 10 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2005 Moim zdaniem sprzęt wpada w shimmy po tak długim czasie, gdyż przez cały ten okres narasta aplituda drgań, która po tych 30s przekracza graniczną wartość, no i w końcu wytrąca kierownice z równowagi... Tak jak wszyscy radzą zacznij od wyważenia koła, potem sprawdz odważniki na kierownicy, oraz czy lagi są równo zamontowaen w pułkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nika Opublikowano 11 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2005 niezapomnij o łożysku główki ramy ;) czasami śrube systarczy lekko poluzować :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrdw Opublikowano 11 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2005 Jeśli idzie o łożysko główki ramy to według mnie jest ok bo kierownica chodzi lekko i bez zacięć a znowu żadnych luzów nie czuć na niej także to pewnie odpada. sprawdze wyważenie koła może to pomoże. Bo nie wydaje mi się żeby była to wina nierównego stopnia tłumienia amorków gdyż były ostatnio robione w serwisie i są szczelne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sylwester Opublikowano 11 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2005 Tak jak mówili przedmówcy, sprawdzić trzeba najpierw oponę, jeżeli jest już ostro łysa to już wiesz dlaczego łapie shime,a potem łozysko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nika Opublikowano 11 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2005 Jeśli idzie o łożysko główki ramy to według mnie jest ok bo kierownica chodzi lekko i bez zacięć a znowu żadnych luzów nie czuć na niej także to pewnie odpada. .a jaznam jeden z przypadkóe 4umowicza , moto proste wszystko git :!: oponki wyważone gitara a moto przy hamowaniu silnikiem wpadało w weżykowanie :arrow: poluzowanie łożyska o pół obrotu i wszystko gra :!: :!: wiec niebyj taki pewny :D a jak nie to zmień motocykl niech ktoś inny sie z nim morduje :twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrdw Opublikowano 12 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2005 Chyba jednak racja z tym łożyskiem poluzowałem tylko troszeczkę i już jest lepiej :D wróciłem z przejażdzki i poluzowałęm jeszcze troszkę ale nie sprawdzałem bo mnie deszcze przegonił :D jak sprawdze co i jak to się odezwe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrdw Opublikowano 13 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2005 oswszem sytuacja mojego moto się poprawiła dzięki NIKA. Jednak jeszcze nie całkiem nie jest zniwelowane. spróbuję jeszcze z wyważeniem koła może to coś pomoże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gagee Opublikowano 13 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2005 Mi na szimmę pomogła wymiana wytłuczonego łożyska, ale nie w gł.ówce ramy, tylko w wahaczu, a dokładnie w mocowaniu centralnego amorka z "dźwignią od systemu prolink" (czy jak to się nazywa) - w każdym bądź razie pomogło.pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 14 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2005 Jest i shimmi , jest i rybka , jest i zataczanie sie motocykla po zbyt silnym dokreceniu lozyska glowki ramy.Jak wymiana lozyska w wahaczu pomogla- to byla rybka- plywanie tylu. Shimmi to problem oponowowywazeniowogeometrycznoramowy. Pozdr.Janek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.