Skocz do zawartości

Ratunek dla lancucha!!


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Chodzi mi bardziej o sposob zmiekczenia lancucha, bo w jednym miejscu jest poprostu bardzies ztywny, zrobil sie nie wielki schodek, chce go troszke uelastycznic.

 

Kolega napisał chyba o tym,że któreś ogniwo (-a) się zatarło i gdy łańcuch wędruje poziomo, to nie prostuje się do końca, a zagięcie powoduje po prostu większe napięcie łańcucha gdy zagięcie znajduje się na odcinku pomiędzy zębatkami.

 

W takim razie może warto zastanowić się nad uelastycznieniem tego ogniwa,żeby sprawdzić jaki efekt przyniesie "odblokowanie" zapieczonego ogniwa?

 

Takiego tematu nie ćwiczyłem, zakładam że smarujesz łańcuch regularnie i pomiomo to ogniwo się zapiekło. Spróbowałbym w takim razie jakiegoś odrdzewiacza albo WD 40, miejscowo, na zapieczone ogniwo.

Jesłi łańcucha nie smarowałeś regularnie to zacznij od smarowania smarem do łańcuchów, szczególnie w zapieczonym miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy ktos moglby mi powiedziec po krotce jak mierzyc naciag i jaki powinien byc? mam gs500. z gory dziekuje. jestem troszke jeszcze laikowaty w podtawowych kwestiach regulacji i utrzymania motocykla w dobrym stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
a czy ktos moglby mi powiedziec po krotce jak mierzyc naciag i jaki powinien byc? mam gs500. z gory dziekuje. jestem troszke jeszcze laikowaty w podtawowych kwestiach regulacji i utrzymania motocykla w dobrym stanie.

 

A na wahaczu naklejeczki nie ma? ;)

 

Jak nie ma, to postaw moto na bocznej nóżce, naciśnij łańcuch paluchami (najlepiej przez szmate :) ) od dolnej części, na wysokości mniej więcej połowy długości wahacza. Luz w tym miejscu powinien wynosić ok. 25-30 mm, a więc łańcuch powinien być dość "sztywno" naciągnięty.

 

Staraj się kontrolować ten luz. Łańcuch ma to do siebie, że jak jest sprawny, to trzyma naciąg bezproblemowo. Jednak gdy tylko zacznie się starzeć, natychmiast popuszcza i zmusza nas do częstszego kontrolowania, a także podciągania.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja spróbowałbym miejscowo WD 40 i w rękawicach - rozruszać zapieczone ogniwo (ogniwa), wydaje mi się że powinno puścić... na pewno odezwą się głosy że WD niezbyt nadaje się do gumy, ale myślę że je nawet jeśli masz łańcuch z oringami - szlag oringów nie trafi... A potem smarować łańcuch regularnie, do końca jego "życia"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do regulacji, dodam, że powinno się sprawdzić naciąg łańcucha po zajęciu miejsca na motocyklu, zawsze sprawdzam pod kierowcą - różne motocykle na swój sposób reagują na zmianę obciążenia, może się okazać, że te 25-30 mm to trochę za ciasno (albo powiem inaczej 25 za ciasno, 30 OK, to tylko przykład). Ustawiamy tak jak Dominik mówił, ale potem zawsze powinno się zrobić kontrolę pod kierowcą - łańuch w takiej sytuacji musi mieć poprostu trochę luzu, nie mozę być naciągnięty jak struna. Co wiecej w przypadku uzywanych łańcuchów zawsze trzeba też sprawdzić naciąg na całym obwodzie, właśnie po to, by sprawdzić, czy jest on równo naciągnięty.

 

Pozdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w każdym razie jak tak wykończyłem swój zestaw. W drodze do Pawła do Warszawy z Poznania trzy razy naciąganie. Aż się skończył limit na wahaczu  :D  

Aha - kupiłem RK. Na razie ok. 3000 km i wszystko gra.

pzdr

 

Czyli co uogolniajac koniec zycia lanucha to koniec skali regulacji na wahaczu? U mnie zostaly jeszcze 3 kreski... :lol:

Potrzebujesz bezpłatnej pomocy prawnej? - Forum Prawnicze zaprasza - ]http://forumprawnicze.info/wykroczenia-i-prawo-drogowe-f10/]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

No jeżeli łańcuch wyciągał mi się o jakieś 2-3 cm na 100 km, to raczej był już stan agonalny. Nika powiedział, że można skrócić o ogniwo. OK. Tylko co w trasie? Będę co 200-300 km stawał, zdejmował łańcuch, skracał i zakładał. To leczenie syfa pudrem. Czasem trzeba niestety posmarować żeby jechać. :D

 

I jeszcze do naciągu łańcucha. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że nowy łańcuch się wyciąga. Po jakiś 300-500 km trzeba go podciągnać. Zwykle jest to 1-3 cm. Po takim podciągnięciu nowy łańcuch nie powinien już się wyciągać aż do osiągnięcia swojej starości.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę co 200-300 km stawał, zdejmował łańcuch, skracał i zakładał.

 

 

A co w tym złego? Proces skracania może trwać do momentu aż zostanie jedno ogniwo i wtedy będzie służyć do śmierci - wiadomo, że jedno ogniwo się nie wyciągnie... :D Będzie to długie ogniwo spełniające rolę całego łańcucha, więc mało będzie roboty ze smarowaniem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli jedno ogniwo stanelo, to stawiam jablka przeciw orzechom ze na tej rolce polecial oring i smar wyciekl.

W tym momencie masz dokladnie okreslony najslabszy punkt lancucha - bedzie on sie tam najszybciej zuzywal i w tym miejscu w koncu peknie.

Nie masz mozliwosci wpuszczenia smaru do wnetrza tej rolki tak ze jezeli decydujesz sie dalej jezdzic to mialbym oko na ta rolke sprawdzajac ja co najmniej raz dziennie.

 

Adam M.

PS A Ryzy powiedzial moze krotko ale prawde - lancuch w ktorym stanelo ogniwo powinien byc zmieniony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry ale czegos nie rozumie masz bandita, tak?

nie stac cie na nowy łańcuch, tak?

to chyba powinienes jeździć Mz!

przecież mając bandziora i kazda inna japonie trzeba sie liczyc z cenami!

ps. to nawet ja wiem :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...