taboret1 Opublikowano 2 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2005 Witam!W motocyklu Cagiva, z przodu mam tarczowy, jednotłoczkowy hamulec. Żeby było śmieszniej to można traktować jak by był to problem z Jawą, bo hamulce są właśnie od niej. Do rzeczy: hamulce działają tak dziwnie, że od samego początku wciskania klamki jest opór i hamulec zaczyna działać. Podczas jazdy kilka razy mi się zdażyło, że po lekkim hamowaniu i przyspieszeniu motocykl zaczyna gwałtownie zwalniać. Podnosząc lekko przednie koło nie da się go obrócić. Wygląda na to że gorące klocki i tarcza puchną. Po kilku minutach puszcza i jest OK. W ogóle przed jazdą jak pcham motocykl, słychać że klocki dość mocno trą o tarcze. Poziom oleju jest odpowiedni. Wniosek- układ chyba jest zapowietrzony. Przeszukałem całe forum i już wiem jak to zrobić. Problem z tym, że śrubki przez którą ma ulatywać płyn i powietrze, nie mogę odkręcić:/ Próbowałem na różne sposoby, różnymi narzędziami- kluczami, kombinerkami itp. Jest już dość mocno zjechana. Jest jakiś aby odpowietrzyć układ bez odkręcania tej śrubki?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 2 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2005 Witam Sprubuj delikatnie stuknąc w śrube może sie odparzy i pusci. Albo podgrzac jakims małym palnikiem ! pozdro! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
taboret1 Opublikowano 2 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2005 Mam nadzieję, że można gdzieś kupić taką nową śrubkę;) Podgrzewałem, stukałem młotkiem i to dość solidnie, śrubka jeszcze bardziej zmasakrowana, ale wykręcić się nie da...Czyli nie ma innego sposobu na odpowietrzenie? Z tą śrubką, to spróbuję dać to do jakiegoś mechanika-magika, może sobie z tym poradzi.Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bahama Opublikowano 2 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2005 cześć jest inny sposób wystarczy ze zdejmiesz na noc wieczko z pompki hamulcowej i sprawe masz z głowy po całej nocy układ sam sie odpowietrzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
taboret1 Opublikowano 2 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2005 cześć jest inny sposób wystarczy ze zdejmiesz na noc wieczko z pompki hamulcowej i sprawe masz z głowy po całej nocy układ sam sie odpowietrzySuper. Dzięki!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 2 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2005 cześć jest inny sposób wystarczy ze zdejmiesz na noc wieczko z pompki hamulcowej i sprawe masz z głowy po całej nocy układ sam sie odpowietrzy O takim systemie nigdy nie słyszałem... Sugeruje tradycyjne odpowietrzanie... czyli lekko naciskasz klamke (podpompowujesz) potem mocno wciskasz i trzymasz w tym momencie odkręcasz odpowtrznik, na którym znajduje się uprzednio założony wężyk ( najlepiej przezroczysty). Jak spuscisz płyn (klamka dojdzie do manetki) to przed puszczeniem klamki dokręcasz odpowietrznik i tak potarzasz operacje do skutku, aż niebedzie bombelków i bedzie leciał czysty płyn. Sugerował bym połączyć ta operacje z czyszczeniem tłoczka, wypompuj go troche z zacisku i przemyj płynem hamulocwym z syfu...potem wciśnij go spowrotem. Powinno pomóc... Ps. Śrubkę spryszcz sprayem typu wd-40, Penetrus ( jakimś odrdzewiaczem)... zostaw na godzine, potem powtórka i tak kilka razy, musi puścić. Jak już ją odkręcisz, to wymień, może uda ci się dopasować jakiś odpowietrznik z samochodu... przejdz się do jakiegoś dobrego sklepu motoryzacyjnego, powinienneś coś dobrać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
taboret1 Opublikowano 2 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2005 Co do tego podejrzanego sposobu- też pomyślałem że nic z tego nie będzie. Siknąłem jakimś odrdzewiaczem, po 15 minutach jeszcze nie dało się jej odkręcić. Siknąłem i drugi raz- zobaczymy co będzie jutro. Tymczasem dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bahama Opublikowano 3 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2005 mówie Wam ze ten sposób jest w 100% skuteczny nie raz musiałem demontowac cały układ hamulcowy i za kazdym razem w taki sposób go odpowietrzałem i zawsze skutkowało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trajka66 Opublikowano 3 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2005 Ja tez nigdy w zyciu nie slyszalem o takim sposobie 8O , to jest naprawde skuteczne ???? 8O ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 3 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2005 w ksiazce do ETZ bylo tak napisane z tym ze radzili jeszcze popukac w wezyk Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bahama Opublikowano 3 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2005 ja nie pukałem w wężyk wystarczyły 4-5 godzin i układ sie odpowietrzył Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
taboret1 Opublikowano 3 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2005 Stało tak całą noc i nic to nie dało, oprócz tego, że chyba troszkę ubyło płynu. Śrubę też siknąłem już kilka razy i dalej nie idzie jej odrkęcić. Już jest prawie pocięta ;) a ja mam całe czerwone i bolące ręce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 3 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2005 Jest jeszcze jeden patent na jej wykręcenie... podgrzać, ale uważaj aby nie uszkodzić farby na zacisku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 3 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2005 Wszystko jest do wykręcenie, trezba tylko odpowiednich narzędzi i podejścia :-) - czasami pomaga pupukanie w śrubę, czy odpowietrznik z góry. Samo odpowietrzenie nic nie da - konieczne jest wypompowanie tłoczka, rozebranie zacisku, oczyszczenie miejsc na ogingi, jakby co wymiana ich na nowe i dokładny montaż na płyn hamulcowy i troche specjalnej pasty. Pozdro, pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 3 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2005 Stawiam w pierwszej kolejności na brudne tłoczki, prowadnice zacisku i ew. liche klocki które puchna po podgrzaniu powodujęc obcieranie. Płyn może byc mocno zawilgocony więc zaczyna parowac po podgrzaniu powodując wypychanie tłoczka i zaciąganie hamulca. Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.