Skocz do zawartości

Problem z hamulcami, ale bardzo ciężki- Cagiva Roadster


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

W motocyklu Cagiva, z przodu mam tarczowy, jednotłoczkowy hamulec. Żeby było śmieszniej to można traktować jak by był to problem z Jawą, bo hamulce są właśnie od niej. Do rzeczy: hamulce działają tak dziwnie, że od samego początku wciskania klamki jest opór i hamulec zaczyna działać. Podczas jazdy kilka razy mi się zdażyło, że po lekkim hamowaniu i przyspieszeniu motocykl zaczyna gwałtownie zwalniać. Podnosząc lekko przednie koło nie da się go obrócić. Wygląda na to że gorące klocki i tarcza puchną. Po kilku minutach puszcza i jest OK. W ogóle przed jazdą jak pcham motocykl, słychać że klocki dość mocno trą o tarcze. Poziom oleju jest odpowiedni. Wniosek- układ chyba jest zapowietrzony. Przeszukałem całe forum i już wiem jak to zrobić. Problem z tym, że śrubki przez którą ma ulatywać płyn i powietrze, nie mogę odkręcić:/ Próbowałem na różne sposoby, różnymi narzędziami- kluczami, kombinerkami itp. Jest już dość mocno zjechana. Jest jakiś aby odpowietrzyć układ bez odkręcania tej śrubki??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że można gdzieś kupić taką nową śrubkę;) Podgrzewałem, stukałem młotkiem i to dość solidnie, śrubka jeszcze bardziej zmasakrowana, ale wykręcić się nie da...

Czyli nie ma innego sposobu na odpowietrzenie?

Z tą śrubką, to spróbuję dać to do jakiegoś mechanika-magika, może sobie z tym poradzi.

Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć  

jest inny sposób wystarczy ze zdejmiesz na noc wieczko z pompki hamulcowej i sprawe masz z głowy  

po całej nocy układ sam sie odpowietrzy

 

O takim systemie nigdy nie słyszałem...

 

Sugeruje tradycyjne odpowietrzanie... czyli lekko naciskasz klamke (podpompowujesz) potem mocno wciskasz i trzymasz w tym momencie odkręcasz odpowtrznik, na którym znajduje się uprzednio założony wężyk ( najlepiej przezroczysty). Jak spuscisz płyn (klamka dojdzie do manetki) to przed puszczeniem klamki dokręcasz odpowietrznik i tak potarzasz operacje do skutku, aż niebedzie bombelków i bedzie leciał czysty płyn.

 

Sugerował bym połączyć ta operacje z czyszczeniem tłoczka, wypompuj go troche z zacisku i przemyj płynem hamulocwym z syfu...potem wciśnij go spowrotem.

 

Powinno pomóc...

 

Ps. Śrubkę spryszcz sprayem typu wd-40, Penetrus ( jakimś odrdzewiaczem)... zostaw na godzine, potem powtórka i tak kilka razy, musi puścić. Jak już ją odkręcisz, to wymień, może uda ci się dopasować jakiś odpowietrznik z samochodu... przejdz się do jakiegoś dobrego sklepu motoryzacyjnego, powinienneś coś dobrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest do wykręcenie, trezba tylko odpowiednich narzędzi i podejścia :-) - czasami pomaga pupukanie w śrubę, czy odpowietrznik z góry.

Samo odpowietrzenie nic nie da - konieczne jest wypompowanie tłoczka, rozebranie zacisku, oczyszczenie miejsc na ogingi, jakby co wymiana ich na nowe i dokładny montaż na płyn hamulcowy i troche specjalnej pasty.

 

Pozdro, pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam w pierwszej kolejności na brudne tłoczki, prowadnice zacisku i ew. liche klocki które puchna po podgrzaniu powodujęc obcieranie.

Płyn może byc mocno zawilgocony więc zaczyna parowac po podgrzaniu powodując wypychanie tłoczka i zaciąganie hamulca.

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...