Piort Opublikowano 16 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2003 Hej! Jestem nowy na forum ale mam powazny dylemat. :? Napotkalem oferte sprzedazy XJ 550 z jednym cylindrem po szlifie i odlanym tlokiem (podobno w Politechnice Wroclawskiej) Prosze o porade czy warto sie pakowac w taki motocykl? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Opublikowano 16 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2003 Ja bym nie ryzykował. odlewany tłok to inna rozszeralność cieplna, inny materiał inna obróbka cieplna i elektrochemiczna. Zresztą tu jest dwóch dobrych fachowców od materiałoznastwa Pipcyk i Maddog spytaj ich, mają większą wiedzę w tej gesti ode mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Duzy Opublikowano 16 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2003 nie warto pakowac sie w takie moto. Jak mozna robic szlif jednego cylindra 4cylindrowcu i jeszcze dolewany tlok. Nie radze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hoob Opublikowano 3 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2003 Zdecydowanie odradzam :!: :!: :!: pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyzio Opublikowano 3 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2003 Tylko w zestawie ze spawaną ramą (oczywiście aluminiową) na eksport do Iraku. :) :D PozdrawiamDyzio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 4 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2003 Witam.Tak jak radza moi poprzednicy nie pakował bym się w taki sprzęt. Pierwsze ciekaw jestem czy odlewny tłok ma taką samą wage jak pozostałe. Po drugie jeżeli tylko jeden cylinder Był szlifowany oznacza to że ten cylinder będzie miał większą pojemność, a ponieważ pojemność komory spalania jest ta sama będzie większy stopień sprężania w tym cylindrze. Z wiązki z tym będzie występowała zmienność obciążenia wału korbowego ponieważ prawdopodobnie jeden tłok będzie o innej wadze i w dodatku jeden cylinder będzie miał inną pojemność niż reszta i inny stopień sprężania. Nie ma się co dziwić. Zmiana średnicy o 0,4 mm wywołała u mnie na dwóch cylindrach przyrost o prawie 10 centymetrów sześciennych pojemności. Tak więc nie ma co lekceważyć nawet nieznacznego zwiększenia średnicy. Poza tym jestem ciekawy czy tłok jest prawidłowo zowalizowany. O wszystkim tym możesz się dopiero przekonać po rozkręceniu silnika. Czyli po fakcie kupna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piort Opublikowano 5 Marca 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2003 Wielkie dzienki za wszystkie porady. :) Zrezygnowalem z zakupu tamtego motocykla.Kupilem SUZUKI GR650 :D Wyszelem z zalozenia, ze dwu cylindrowiec bedzie latwiejszy i tanszy w eksploatacji.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 5 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2003 Racja. Mniej gaźników do synchronizacji, mniej zaworów, i przede wszystkim mniej rzeczy do psucia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.