Skocz do zawartości

Jaki olej do dwusuwa?


Saghat
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :!: Nie widzę nigdzie postów traktujących o tym temacie. Mianowicie, jaki zastosować olej silnikowy do swojej dwusuwowej ĂZesi :?: Które oleje są najlepsze do dwusuwów :?: Dlaczego nie można zastosować "zwykłego" (do czterosuwów) oleju silnikowego do dwutaktów :?: Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najtańszy Mixol-8 zł za litr.A z droższych-bodajże elf2T-ok.25zł o ile pamietam,i wiele innych-jak chcesz kupic droższy najlepiej udaj sie do salonu motocyklowego w swoim miescie-tam najszybciej dostaniesz olej do dwusówa,a mixol mozesz kupic na kazdej stacji przaktycznie

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jesli twoja Ceska jest o remoncie generalnym ( wyczyszczony caly nagar i inne syfy) to mozesz lac jakis syntetyczny. Jesli natomiast Ceska ma nawiniete kilka kkm to nie rob glupot - lej wylacznie mixol lub inny olej tej jakosci. Chodzi o to ze jesli nalejesz nowoczesny olej to istnieje duza mozliwosc rozpuszczenia nagaru w cylindrze i zatarcia sie silnika.

 

Pozdrawim

Wiktor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzedni właściciel lał do niej olej Mobil 1 Racing 2T. Jest to olej syntetyczny. Z tymże kosztuje on ok. 40 zł. Mówił, że Mixola raczej do nie go nie lał. Teraz rozebrałem cylindry i głowicę, usunąłem wszelakie nagary, więc mogę lać do niego teraz każdy olej. Dlatego się zapytuję jakie są dobre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

To wszystko zależo od motocykla. Do starej maszyny nie m się co silić na nowoczesne oleje, chyba że silnik jest po kapitalnym remoncie.

 

Można do niewyczynowych dwusuwów stosować tradycyjne oleje półsyntetyczne oznakowane 2T - zwykle po około 20 zł za litr. Każda firmowa stacja ma takie oleje - np l, Aral, BP, Esso, Statoil. Do tego Shell, Castrol, Mobil, Motul i wiele innych.

 

Natomiast zupełnie inaczej wygląda sytuacja w przypadku wyczynowych crossówek. W posiadanych dwusuowach stosowałem w następującej kolejności (mieszanka 300 ml oleju na 10 l paliwa):

- najpierw Mobil Sintetic 2T - taki sobie...

- potem Castrol FullSintetic 2T - lepszy, ale po rozkręceniu silnika po około 2000 km już leciała ze środka sadza, a więc nie był to olej najlepszy.

- w końcu trafiłem na rewelację Motula 800 2T.Naprawdę najlepszy, najlepiej smarujący i nie spalający się na popiół olej. Doskonaly i najdłużej utrzymujący żywotność silnika.

 

Ceny wszystkich tych olejów wahają się od 40 zł za litr w górę.

 

Teraz w czterosuwie znów wróciłem do Castrola - 4T Superbike, bo chyba jest najlepszy. Leję go, choć zarówno KTM jak i Ducati zalecają Shella, ale to tylko umowa reklamowo-sponsoringowa, więc pewnie ściemniają.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym raczej nie polecał takich kosmicznych olejów, dlatego żeby nie zostać "z ręką w nocniku", co innego jak jest dozownik i lejemy cały litr oleju do zbiorniczka....... choć z drugiej strony można wozić olej ze sobą. Ja sam jestem skazany na MOBIL 1(na mixolu hondy nie będe piłował) bo CASTROL w mojej okollicy trudno dostać :) Jak na JAWE mixol wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do Hexagona leje Castrol RS 2(zalecana mieszanka 1:100) i nie narzekam.Jesli masz srodki na dobry olej to nie masz sie co zastanawiac.

Dobry jest tez Castrol Go 2T(1:50) oraz Castrol Scooting 2T(1:100)chociaz nie wiem jak z ta"zalecana mieszanka"w CZ jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do Hexagona leje Castrol RS 2(zalecana mieszanka 1:100) i nie narzekam.Jesli masz srodki na dobry olej to nie masz sie co zastanawiac.

Dobry jest tez Castrol Go 2T(1:50) oraz Castrol Scooting 2T(1:100)chociaz nie wiem jak z ta"zalecana mieszanka"w CZ jest.

 

to nieźle bo NSRa ciągnie ok 1:30...... to może dlatego tak sie zamula, nie ma to jednak jak mieszanie samemu :!: :!:

 

Chociarz w CZ pewnie należało by dać więcej niż 1:100, czy 1:50. Słyszałem że zaleca się od 1:35 do 1:25(dla niedotartego silnika), tylko że to dotyczy mineralnego oleju, a z syntetykiem niestety nie wiem jak być powinno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kiwigips

A co myslicie o oleju Husquwarny, ten zielony leje sie do pily? Ladny kolor ma paliwo tyle ze nie wiem jak z nim i motorem? W MZ 251 urzywalem mixol ale chcem sie przezucic na cos lepszego bo tem mixol zamula cala sprawe, co proponujecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nieźle bo NSRa ciągnie ok 1:30...... to może dlatego tak sie zamula, nie ma to jednak jak mieszanie samemu :!: :!:

 

 

nie,nie ma podajnik oleju tylko przez to ze jezdze na b.dobrym oleju skrecilem go na jakies 70%....no i jeszcze pare czesci orginalnych ktore zastapilem tuningowymi(malossi) :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, miałem na myśli mieszanie samemu w CZ. W NSRce boję się kręcić, dużo innych rzeczy robiłem, ale z dozownikiem to chyba udam się do serwisu(chociarz.... 8) ) bo faktycznie troszkę za dużo ciągnie, a mobil 1 to w końcu nie najgorszy olej(co prawda są lepsze).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...