Adam M. Opublikowano 15 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2005 Zwrocilem ci tylko uwage ze twoj chalasliwy tlumik moze powodowac pogorszenie osiagow w pewnych zakresach obrotow i poradzilem ci zebys sprawdzil to sobie w Poland Position.Czy to zrobiles?Nie bo dawno bys juz o tym napisal, zamiast tego przedstawiasz zdjecie jakichs 4 starych swiec, majace byc dowodem na to ze ty masz racje.I jaka to racja?Ze nie warto regulowac gaznikow przy zmianie tlumika na akcesoryjny, bo w twoim motocyklu mieszanka nie ulegla zubozeniu.I bardzo dobrze, tylko zdjecie tych swiec nie jest tu zadnym dowodem ( i dalej nie mam pewnosci czy nie wykreciles ich ze starego Poloneza :)))Zeby to byl jakis dowod, to powinny byc to zdjecia swiec z prob robionych na tlumiku akcesoryjnym i oryginalnym w 3 co najmniej zakresach obrotow - wolne, przejscie i max, robione tak jak sie robi proby do ustawienia gaznikow czyli np max obrotow i odciecie zaplonu, bez schodzenia na nizsze obroty. ( i to zrobione przy bezstronnych swiadkach, bo tak jestes zacietrzewiony w tym temacie ze ci ni w zab nie wierze ). Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 15 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2005 Tak ze bylo by to dosc skomplikowane i wymagalo zrobienia co najmniej 6 ciu zdjec.O wiele latwiej jest pojechac do Poland Position i zrobic 2 wykresy mocy i momentu dla twego moto z oryginalnym i akcesoryjnym tlumikiem.Wowczas mozesz je zapodac na Forum i mozemy dalej dyskutowac.Zreszta jakbys mniej jezdzil na gumie a wiecej czytal o pracy motocyklowych silnikow spalinowych i to nie podrecznikow szkolnych, a wypocin ludzi zawodowo tym sie zajmujacych np szykujacych motocykle do wyscigow, to sam doszedl bys do tego ze inaczej byc nie moze - zwiekszenie przeplywu powietrza od strony ssania lub wydechu musi spowodowac zubozenie mieszanki w jakims zakresie obrotow.Tak ze nie wiem czy juz tego nie mowilem, ale proponuje zebys nie odzywal sie na ten temat dopuki nie porobisz tych pomiarow a przy okazji proponuje zebys porozmawial z Kedziorem o tym jak tam bedziesz.Ten ostatni robi na mnie wrazenie faceta, ktory nawet bedac zajetym poswieci ci kilka minut swego czasu jesli temat bedzie motocyklowy :))) Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 15 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2005 Ostatnio drugi potentat mechaniczny - moj wlasny syn dostal szybka lekcje, ze `nie wszystko zloto co sie swieci`.Jest on posiadaczem 200 konnej Maximy, ktora na wszystki strony piesci i jakis m-c temu zdecydowal zalozyc filtr powietrza K&N.Mowilem mu oczywiscie ze to poroniony pomysl, bo mial juz zalozony wydech o wiekszym przelocie ( oryginalny byl juz na ostatnich nogach ).No ale oczywiscie moje uwagi zostaly potraktowane w sposob ` gadal dziad do obrazu` i filtr wyladowal w Maximie.Kilka dni temu Krzysiek zaraportowal ze wraca do oryginalu, bo stracil moment w `dole` obrotow i koledzy mu dupe kroja z pod swiatel :)))Nie ma to jak wlasne doswiadczenia pomyslalem sobie - o wiele szybciej dociera niz godzina gadania czy pisania :))) Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 15 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2005 SQL, o sposobie wypowiedzi nie będę się powtarzać. Dwa piszcie na temat - o wydechach i świacach, a nie o tym co kto lubi. Mi fajnie zrobiony wydech w takim moto jak ZX9 się podoba. Co do przypadkowości o której wspomniałem - sam napisałeś, że nie jest to model dedykowany dla tego typu, więc stąd ta "przypadkowość" a nie ze złośliwości. Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sql Opublikowano 15 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2005 1-dobra - więc koniec dyskusji apropos wydechów - tak czy siak silnik w ZX-9R'99 po całym sezonie na przelotach, bez regulacji/wymiany dysz jest OK,2-świece były wykręcone dzień wcześniej i schowane od razu do pudełek,3-były to świece z mego silnika i bez oszustw.4-na hamowanie chciałem go wrzucić po wymianach i regulacjach, ale niestety przeciągnęło im się troszkę (o jeden dzień) i w końcu motocykl skończyli o godz. 21ej,nie chciało mi się znowusz następnego dnia szukać okazji żeby w kombi pojechać po odbiór - więc zrezygnowałem z hamowni.ale naprawię to niedługo - jak będę miał wolną chwilkę - bo chciałem za jakiś czas wstawić mu KN i DJ - i bym wtedy miał bazę do oceny jak było na standardowych dyszach i filtrze, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sql Opublikowano 15 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2005 Co do przypadkowości o której wspomniałem - sam napisałeś, że nie jest to model dedykowany dla tego typu, więc stąd ta "przypadkowość" a nie ze złośliwości.a możesz mi wskazać miejsce (proszę jak najbardziej serio!)?jeśli tak powiedziałem, to albo byłem ultrazmęczony (co mi się może zdarzyć czasem), albo pisałem z zamkniętymi oczami.a najpewniej to Tobie się przywidziało (bez urazy) - bo procedura wymiany wydechu wyglądała u mnie tak:1-pooglądałem sobie oferty różnych firm,2-najbardziej spodobał mi sie IXIL,3-wybrałem carbonowe "zewnętrze",4-wybrałem wersję okrągłą (ZX-9R '99 ma takie idiotyczne "grzybki" na końcu kolektorów - więc w przypadku tłumika owalnego troszkę brzydko to wystaje),5-wybrałem wersję tłumika (COMPETITION 60mm),4-ściągnąłem pdf'a z modelami tłumików,5-znalazłem część z Kawasaki,6-znalazłem model ZX-9R'99,7-znalazłem symbol tłumika o takich parametrach jak napisałem wcześniej (CK7087CG6),8-zamówiłem go,9-rozpakowałem,10-zamontowałem.11-udokumentowałem: http://tinyurl.com/ajmwdkolega zamówił od razu do swojego SRADa - więc wymieniliśmy 2 na raz :). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 15 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2005 1-dobra - więc koniec dyskusji apropos wydechów - tak czy siak silnik w ZX-9R'99 po całym sezonie na przelotach, bez regulacji/wymiany dysz jest OK,2-świece były wykręcone dzień wcześniej i schowane od razu do pudełek,3-były to świece z mego silnika i bez oszustw.- jak będę miał wolną chwilkę - bo chciałem za jakiś czas wstawić mu KN i DJ - i bym wtedy miał bazę do oceny jak było na standardowych dyszach i filtrze, Z tymi swiecami to chyba czujesz ze zartuje ?Jak myslisz o KN i DJ to naprawde postaraj sie porozmawiac z Kedziorem ( ma autoryzacje Kawy i wielu rzeczy w zyciu probowal jesli chodzi o motocykle ) - chodzi glownie o to jaki zestaw kupic zeby pieniedzy nie wywalic w bloto i zebys mial naprawde uzysk mocy.O DJ sa bardzo rozne opinie w necie - od pozytywnych do negatywnych.Ja je mialem w swoim moto ( KN i DJ ) i wywalilem, bo oprocz duzego zuzycia paliwa nic mi nie dawaly. Z drugiej strony silnik byl w kiepskim stanie w tamtym momencie ( luzy na zamkach pierscieni i nietrzymajace zawory ). Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sql Opublikowano 15 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2005 Z tymi swiecami to chyba czujesz ze zartuje ?współbieżnie uczę się do jutrzejszego kolosa i większą uwagę przykładam do zrozumienia analiy LR/LL, niż do prawidłowych domysłów :), więc o ile dobrze pamiętam to zrozumiałem, że naprawdę mi nie wierzysz :) Jak myslisz o KN i DJ to naprawde postaraj sie porozmawiac z Kedziorem ( ma autoryzacje Kawy i wielu rzeczy w zyciu probowal jesli chodzi o motocykle ) - chodzi glownie o to jaki zestaw kupic zeby pieniedzy nie wywalic w bloto i zebys mial naprawde uzysk mocy.gadałem już wcześniej.twierdzi, że powinno się poprawića co do "stage", to wg. rozpiski do mego ZXa jest tylko STAGE1 - więc chyba wyboru nie mam. O DJ sa bardzo rozne opinie w necie - od pozytywnych do negatywnych.wiem,stawiam na to, że zależo to od dobrej regulacji :),kłopot w tym, że np. w PP hamowania nie ma dopływu powietrza pod dużym ciśnieniem przez wloty do airboxa - więc siłą rzeczy będzie to troszkę przekłamane, nie? Ja je mialem w swoim moto ( KN i DJ ) i wywalilem, bo oprocz duzego zuzycia paliwa nic mi nie dawaly. Z drugiej strony silnik byl w kiepskim stanie w tamtym momencie ( luzy na zamkach pierscieni i nietrzymajace zawory ).a jakie to było moto?u mnie silnik jest w dobrym stanie - nie mam kłopotów z przedmuchami, czy przepalaniem oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 15 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2005 Mały offtopic http://www.kursmotocyklowy.pl/html/porady....iorbadzwidoczny Bądź widoczny! Wielu wybiera kolor czarny. Muszę tłumaczyć, że to elementarny błąd? Masz być widziany/a, a kolor czarny raczej maskuje. Im bardziej jaskrawe kolory tym lepiej. I wiej gdzie pieprz rośnie jeśli ktoś proponuje ci kombinezon przeciwdeszczowy w kolorze czarnym! Wiesz jaka jest widoczność w deszczu. Zakładając czarny kombinezon niemal prosisz by cię przeoczyć! Nawet jeśli uwielbiasz czarny kolor postaraj się o nim zapomnieć wybierając strój na motocykl. To naprawdę dobra rada. sql nie wiem skąd wytrzasnąłeś teorie że kamizelka nie poprawia bezpieczeństwa na drodze ale pozwole sobie się z nią nie zgodzić, to do cholery po co nosi ją inżynier na budowie ? policjancji? kierowcy ciężarówek mają obowiązek ją wozić ze sobą itd?? Mówisz że motocyklista powinien być widoczny tylko z przodu, a z boku jak wjeżdzasz na skrzyżowanie to już nie, a z tyłu? jak stiosz w korku czy na światłach i nie masz możliwości się przecisnąć? Widoczność nie kńczy się tylko na przednim świetle. Nawet jeśli kamizleka poprawia wodoczność o "5%" to jest to te 5% które być może uratuje Cie przed kalectwem. Ale co tam mogą wiedzieć policjanici? strażacy? i inni ludzie noszące kamizelki przecież to wiochmeni, I powiedz gdzie w tym jest wioska?? bo jakiejś lali nie spodoba się ta kamizelka? tej kamizelki nie zakłada się dla szpanu tylko dla poprawy widoczności. I jeszcze jedno malowanie Kawy też jest oczojebne :) tak samo jak kombinezony wielu motocyklistów gp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 15 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2005 Temperatura wzrasta więc proponuje pokój :) :) Na temat gustów sie nie dyskutujmy więcej bo nie to jest ładne co jest ładne, tylko co sie komu podoba. A tłumik Yaca to porażka.Akurat byłem u Pawła robic jakieś zdjęcia i miałem okazje słyszec to "dzieło sztuki", a kilka tygodni potem miałem wątpliwą przyjemność w drodze powrotnej z Nałęczowa. Nie było słychac nic poza wydechem Hondzi. :lol: Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sql Opublikowano 15 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2005 sql nie wiem skąd wytrzasnąłeś teorie że kamizelka nie poprawia bezpieczeństwa na drodze ale pozwole sobie się z nią nie zgodzić, to do cholery po co nosi ją inżynier na budowie ? policjancji? kierowcy ciężarówek mają obowiązek ją wozić ze sobą itd?? nie sądzisz, że wymienione przez ciebie osoby nijak się mają do prowadzenia motocykla?jeździsz czasem też samochodem?spostrzegłeś kiedyś gościa dzięki tej kamizelce? (wyłącznie dzięki niej!) Mówisz że motocyklista powinien być widoczny tylko z przodu, a z boku jak wjeżdzasz na skrzyżowanie to już nie, a z tyłu? jak stiosz w korku czy na światłach i nie masz możliwości się przecisnąć? Widoczność nie kńczy się tylko na przednim świetle.z tyłu nie :),eh, ciężka dyskusja...jeśli naprawdę uważasz, że takie wdzianko coś zmieni w twoim bezpieczeństwie, to nie mam powołania tego burzyć.bądź zdrów. Nawet jeśli kamizleka poprawia wodoczność o "5%" to jest to te 5% które być może uratuje Cie przed kalectwem. Ale co tam mogą wiedzieć policjanici? strażacy? i inni ludzie noszące kamizelki przecież to wiochmeni, widziałeś policjanta lub strażaka po służbie w takiej kamizelce? ja nie.a na służbie jak im ktoś rozkaże chodzić nago, to będą chodzić nago. czego to dowodzi?a gadki-szmatki o procentowym zwiększeniu bezpieczeństwa doprowadziły już do obniżania dozwolonej prędkości w mieście do absurdalnego 50km/h... I powiedz gdzie w tym jest wioska?? bo jakiejś lali nie spodoba się ta kamizelka? tej kamizelki nie zakłada się dla szpanu tylko dla poprawy widoczności.nie jestem z tych, co wożą laski, więc nie interesuje mnie ich zdanie. poprostu nie lubię głupio wyglądać i tyle :). I jeszcze jedno malowanie Kawy też jest oczojebne :D tak samo jak kombinezony wielu motocyklistów gp.akurat moja kawa jest niebieska :),a kolory w motogp to zabieg wyłącznie marketingowy.w tym sezonie każdy pododawał więcej "białego" do malowania motocykla - czy z tego też wyciągniesz jakiś wniosek?a z polerowanych rantów?no to może chociaż z braku świateł? PS-nie wiem, czy zwróciłeś uwagę chodząc na kurs na prawko "A", ale 99% instruktorów (i 100% egzaminatorów) każe hamować wyłącznie tylnym hamulcem.proponuje zastosować ten patent w normalnym użytkowaniu motocykla... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 15 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2005 "Pusty wydech"- (interpretacja wg. Idaho) jest to pusty wydech, jak głowa jego właściciela, czyli- dosłownie pusty- sama blacha i nic wiecej, czyli jedna wielka puszka po coca-coli. Twój wydech nie jest pusty... jest przelotowy a to różnica, zresztą jest dedykowany do twojego motocykla. Ciekaw jestem dlaczego MłodyVFR nie udziela się w tej dyskusji, na początku swojej przygody z VFR miał taki sławny podpis "very pusty wydech". Jak przyjechał do mnie na regulacje gaźników, to po wykręceniu świec okazało się, że wyglądają jak Grenlandia, albo biała ściana! On miał PUSTY wydech!!! Teraz już nie ma, a i dysze ma większe, wiec kolorek świec wrócił do normy, przynajmniej tak twierdzi, bo ponownie ich nie oglądałem-a może się wstydzi;P... Dyskusja jest ciekawa, aczkolwiek przypomina forsowanie puchatkowch przemyśleń... może masz racje, że powinniśmy ją zakończyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 16 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2005 ...to za 16 zł taki efekt - a ja zawsze myślałem że to czynnik ludzki odgrywa tu największą rolę pees2. tak samo jak oczojebka tak i głośny wydech wpływa na poprawę bezpieczeństwa i ułatwia jazdę :!: Tak samo wpływa? Otóz nie tak samo. O ile kolorowa kamizelka nikomu nie dokucza, o tyle głosny wydech niestety tak. I świadczy to tylko i wyłacznie o właścicielu który dla własnego dobrego samopoczucia zmusza innych do wysłuchiwania wątpliwej "muzyki". ps.Gdzie widziałeś kamizelkę za 16zł ? CHetnie bym kupił jesli jest równie dobrej jakości jak nasze, forumowe które załatwiała Dori. Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 16 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2005 Kurcze, czy mozemy trzymać się jednego tematu? Bo zaczynam się już trochę irytować. PS. Coś pokręciłem z tym "niedobraniem" wydechu, faktycznie jest dedykowany do danego modelu i tak powinno być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TUREK Opublikowano 16 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2005 ps.Gdzie widziałeś kamizelkę za 16zł ? CHetnie bym kupił jesli jest równie dobrej jakości jak nasze, forumowe które załatwiała Dori. a proszę ja Ciebie :arrow: http://www.louis.de/_10467e0ad7a4c24e69583...cmd.x=4&cmd.y=9 Pozdrawiam Turek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.