Skocz do zawartości

Jazda z pasazerem a zawieszenie


zalmen3
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Poniewaz w dlugi weekend majowy (ten pierwszy) planuje pojezdzic troszke z moim plecaczkiem chcialbym sie dowiedziec jak ustawic zawieszenie :?: Teraz jest niestety tak, ze tyl strasznie "siada" kiedy moja pani usiadzie na na sprzecie. Czy istnieje mozliwosc zlikwidowania, lub zminimalizowania tego efektu przy pomocy regulacji zawieszenia? Czy jedynym wyjsciem niestety bedzie wymiana sprezyn?

 

Dzieki za pomoc i pozdrawiam

Internetowy sklep komputerowy http://mirwit.com.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pod lub nad tylną sprężyna masz (a przynajmniej sądzę, że powinien być - u mnie jest) element pozwalajacy na regulację wstepnego napiecia sprężyny przy pomocy klucza hakowego. Aby lepiej sie latało z pasażerem warto mocniej napiąć sprężynę i dzieki temu staje sie ona twardsza. Obracasz zatem element regulacyjny tak aby zcisnąć sprężynę.

PZDR!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko co to jest ten klucz hakowy i czym ewentualnie mozna go zastapic w warunkach domowych? U mnie w Suzi probowalem ruszyc to regulacje, ale nie jest to takie latwe. Rozumiem, ze trzeba krecic zgodnie ze wskazowkami zegara, aby motocykl tak nisko nie siadal.

 

U mnie przy jezdzie z pasazerem jest ten problem, ze na wybojach centralka ryje o glebe.

Potrzebujesz bezpłatnej pomocy prawnej? - Forum Prawnicze zaprasza - ]http://forumprawnicze.info/wykroczenia-i-prawo-drogowe-f10/]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Bandicie tylny amortyzator wyposażony jest w siedmiostopniową regulację napięcia wstępnego sprężyny, fabrycznie ustawiony jest w pozycji 4, do jazdy solo ustawiam na 5 (aby poprawić zachowanie się motocykla na zakrętach [kosztem komfortu]), do jazdy z "plecakiem" warto ustawić jeszcze twardziej; a najlepiej to założyć nakładkę na siedzenie pasażera, a "plecaczek" wysłać własnym środkiem transportu. :)

 

http://forum.motocyklistow.pl/viewtopic.php?t=23970

Romet Pony > Romet Ogar 205 > MZ ETZ 251 > Suzuki GSF 600 S Bandit i Peugeot SV 50 > Yamaha YP 250 R X-Max > Merida Freeway 9300

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko co to jest ten klucz hakowy i czym ewentualnie mozna go zastapic w warunkach domowych? U mnie w Suzi probowalem ruszyc to regulacje, ale nie jest to takie latwe. Rozumiem, ze trzeba krecic zgodnie ze wskazowkami zegara, aby motocykl tak nisko nie siadal.

czesto bywa tak, ze regulacja jest zapieczona i wymontowanie amora i odrdzewienie czesci pomoze w regulacji. tak np. mial szwagier w cbr, poniewaz poprzedni wlasciciel nie wiedzial, ze ma regulacje. pomoglo 3 dniowe moczenie w wd40 - obylo sie bez rozbiorki amora, ale sam amor trzeba bylo wyjac z moto. klucz hakowy jest to klucz w ksztalcie luku z jednym zabkiem na koncu. w ktora strone, to sam zobaczysz juz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wielkie :) w domu mam dwa klucze hakowe - jeden pochodzi z zestawu kluczy dolaczanego do motocykli Awo, a drugi sluzyl do odkrecania jakiejs nakredki w starym systemie grzewczym mojego domu :lol: Moze ktorys podpasuje. W niedziele sie pobawie.

 

Pozdrawiam

Internetowy sklep komputerowy http://mirwit.com.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...