Skocz do zawartości

jeden cylinder chodzi wolniej


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam maly problemik ktory dotyczy suzy vx 800.ostatnio wykrecilem gazniki wyczyscilem elegancko poustawialem poziom paliwa w komorach powykrecalem sruby powietrza wszystko tak jak przewiduje fabryka.zmontowalem wszystko do kupy,i juz po odpaleniu widze ze jest jakas lipa.no ale mysle zsynchronizuje i ustawie linki gazu i dopiero bede sie martwil.zsynchronizowalem linki bajera a moto jak zdejme mu fajke z tylnego gara to pierwszy troszke popyka i gasnie,tylny natomiast chodzi bez zarzytu.na przednim troszke kichal w gaznik to mu poziom paliwa odrobinke zwiekszylem i srube skladu mieszanki o cwierc obrotu wykrecilem poprawilo sie ale dalej tenm jeden gar wolniej chodzi co to moze byc ,przed czyszczeniem wszystko bylo oki ale poziomy paliwa byle troszke inaczej ustawione,moze mam nie wiezyc w to co fabryka pisze?

z gory dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz luzy zaworowe! Mierz poziom pływaka! Gdyż poziomu paliwa nie złapiesz na przednim cylindrze... można się ostro zamerdać. Wykręć świece, zobacz jaki ma kolor na 1 cylindrze, spryskaj przewody i fajke WD40.

 

Ps. Przypomniało mi się jeszcze coś. Wyciągnij gniazdo zawor ka iglicowego, pod nim jest taka siateczka, która ma filtrować paliwo, może się przypchała.

 

Pss. Czy prawidłowo działa pompa paliwa? O ile w VX jest.

 

Psss. Czy przypadkiem nie pomyliłeś dysz paliwa, niepowkręcałeś ich w złe miejsca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mierzylem poziom plywaka ,gniazdo zaworka wyciagalem i jest czyste,luzy robilem jakies 300 km temu swieca jest czarna i byla czarna przed rozebraniem dlatego wzialem sie za regulacje,pompa dziala ale nawet bez niej benza sie leje bo regulowalem bez zbiornikai lejek mialem troszke wyzej ,dysz paliwa nie dalo sie pomylic,ajak sciagam fajke to robie tak ze ma przebicie na silnik i troszke na mnie ale mocno nie kopie :twisted:

sprawdze cisnienie na cylindrach zobacze czy jest roznica,najgorsze jest to ze wszystko bylo oki przed rozebraniem,a moze cos sie przytkalo w ukladzie wolnych obrotow moze dysza albo kanal jakis no juz sam nie wiem,wieczorem napisze jak z cisnieniem w cylindrach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odradzam zdejmowanie fajek ze świec w czasie pracy silnika. Grozi to uszkodzeniem modułu.

swiete slowa, juz nie wspomne, ze szlag moze trafic cewki. jezeli koniecznie chcesz wylaczyc jakis cylinder odlacz jakis kabelek z cewki, a jezeli juz koniecznie musisz zdjac fajke, to natychmiast wstaw inna swiece tam i do masy przylacz :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odradzam zdejmowanie fajek ze świec w czasie pracy silnika. Grozi to uszkodzeniem modułu.

swiete slowa, juz nie wspomne, ze szlag moze trafic cewki. jezeli koniecznie chcesz wylaczyc jakis cylinder odlacz jakis kabelek z cewki, a jezeli juz koniecznie musisz zdjac fajke, to natychmiast wstaw inna swiece tam i do masy przylacz :twisted:

 

Do chole... jasne !!!!

JEsli tak jest to qwa jakim cudem w serwisach panowie sobie sciagaja fajki i oceniaja co i jak stuka....!!!

 

Jak potem udowodnic ze przez nich padl modul lub cos innego ???

 

q.... na moich oczach w 3 niemoich motorach sciagali fajki no i w moim....

czy moze to byc przyczyna ze jak zapalam (zapala no problem) to aby ladnie rowno zaczol chodzic musze go przegazowac? czy to bedzie raczej sprawa kruccow , filtr powietrza etc.

??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do chole... jasne !!!!  

JEsli tak jest to qwa jakim cudem w serwisach panowie sobie sciagaja fajki i oceniaja co i jak stuka....!!!  

 

Jak potem udowodnic ze przez nich padl modul lub cos innego ???  

 

q.... na moich oczach w 3 niemoich motorach sciagali fajki no i w moim....  

czy moze to byc przyczyna ze jak zapalam (zapala no problem) to aby ladnie rowno zaczol chodzic musze go przegazowac? czy to bedzie raczej sprawa kruccow , filtr powietrza etc.  

??

cewka wzbudzana niskim napiecem daje wysokie napiecie, ktore wyladowuje sie w postaci iskry na swiecy. napiecie to jest tak wysokie, ze po wyjeciu swiecy z fajki cewka gromadzi energie i po jakims czasie (wystarcza milisekundy nawet) musi gdzies ja rozladowac. jak wiemy, prad idzie najkrotsza droga i jest opcja, nawet b. prawdopodobna, ze zostanie przepalona izolacja uzwojen w cewce i cewka wyladowuje sie w sobie i jak trafi wysokim napieciem w uzwojenia niskiego np. sterujacego to mowisz: do widzenia moj module. jak ktos ma stara cewke niech sie pobawi bez swiecy, czasem slychac takie pykniecia w cewce - to jest wlasnie wyladowanie iskry w cewce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niewiem jak ma VS ale pewne V2 dla poprawy pracy silnika mają różne parametry dla cylindra przedniego i tylnego. Różne są dysze paliwowe, czasami inne mapy zapłonu itp... To wszystko może powodować różną pracę obu cylindrów. W końcu przedni cylinder zazwyczaj jest lepiej chłodzony (mowa o wiatrołapach) a w związku z tym musi mieć nieco inne "nastawy" dla poprawnej pracy na ciepłym silniku.

Może u Ciebuie tez tak jest? I właśnie te różnice powodują odmienna pracę.

PZDR!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cisnienie sprawdzone ale tylko w przednim cylindrze 13 kPa ale ten cisnieniomierz troszke zrypany i moze byc troszke wiecej,czyliu ta sprawa odpada,jak go dzisiaj przpalowalem trozke do z rur tak kopcil na czarno ze jeszcze takiego dymu nie widzialem jak z komina kotlowni.wyjlem gaznik jeszcze raz go obejrze poziom paliwa jest oki fabryczny znaczy, no i zaworek ni cholery nie puszcza. co myslicie co tu zrobic? maja mi dwa gary chodzic na wolnych obrotach i juz .a i jeszcze troszke strzela w tlumik ,no normalny objaw za bogatej mieszanki,jeszcze sprawdze jak jest z poziomem paliwa podczas pracy moze sie zacina plywak albo cos.bede walczyl dzielnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa jasna za bogata mieszanka paliwowo powietrzna. Kiedyś miałem podobne perypetie w VS 750, ale nieudało mi się nic wykąbinować. Sprawdzałem poziomy, dysze, membrany, skład mieszanki, dymił jak z kom istna masakra! I nadal walił na czarno z przedniego cylindra. W końcu się poddałem i jakoś tak jeździ i zadymia.

 

Po pewnym czasie przyszły mi jednak pewne pomysły do głowy...

 

Za słaba sprężyna przepustnicy podcisnieniowej, zużyty rozpylacz, lub iglica! Sprawdz to!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze sprezynami to raczej nie bede ich rozciagal ale sprawdze czy obie maja taka sama dlugosc i zamienie je miejscami na jednej iglicy mam jakas czarna ryse ale w gornej czesciktora raczej nie powinna zaklucac pracy silnika,ale tez sproboje zamienic jezeli jest taka sama,jeszcze zobacze jak chodza przepustnice podczas pracy,a moze cos sie przycinajano tak zrobie ale skupie sie tylko na gaznikach, A i jeszcze jedno jak myslicie co zrobic zeby mi chodzil na dwa gary na wolnych bo ja to bym go sobie srubami skladu mieszanki wszystko naprawil ale tak zawsze piszecie zeby trzymac sie fabryki to nie wiem czy kombinowac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Linki od uchylenia przepustnic obrotowych regulujesz na wolnych obrotach... na wakusach muszą być takie same podciśnienia.

 

Jeśli sprzęt niezasysa lewego powietrza oraz gdy ma seryjny wydech, to mają być ustawienia fabryczne!

 

Co to znaczy, że nie chce ci chodzić na biegu jałowym, może masz tak

źle zsynchronizowane gaźniory, że głupieje? Albo zasyfione dysze biegu jałowego, lub gniazda śrub składu mieszanki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wygląda sprawa świec??? Spotkałem się z tym w VX800, właśnie w tylnym garem i wymiana świec załartwiła sprawę. Niektóre silniki Suzuki (np. olejaki ) kiepsko znoszą pracę na biegu jałowym i bez obciążenia, nie raz musiałem je wykręcać i wypalać, lub zastępować nowymi po zagrzaniu na postoju w czasie robienia synchronizacji gaźników. Z dyszami nie kombinuj.

 

Pozdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze raz wszystko wyczyscilem i bede wkladal dzis gazniki pozamieniam jeszcze tylko przepustnice podcisnieniowe. Co do tego chodzenia na jeden gar ,to mowie no synchro zrobione idealnie cyfrowe wakuometry,jest tam jeszcze pare bajerow ze mozna porownac prace obu cylindrow takie wykresy tam wyskakuja no i na jednym garze na tym tylnym taki wykres jak w kazdym dobrym silniku a na tym pierwszym garze taki wykres chu*owy,nie wiem o co tam chodzi za bardzo ale wiadomo ze oba powinny byc takie same,cos musi byc wlasnie z dysza wolnych obrotow albo cos w tym kierunku musze szukac, bo poprostu nie podaje paliwa chyba mimo ze podcisnienie w obu cylindrach jest takie same.co do ustawien to bede trzymal sie fabrycznych tak jak mowicie mimo ze dostalem tez inne wskazowki (Idacho wiesz od kogo :) )

Zobaczymy co dzisiaj bedzie sie dzialo z moim silniczkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...