MarianKa Opublikowano 11 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2005 .Olej wymienilem, robilem to pierwszy raz i bylem troche zaskoczony. Poprzedni byl gesty jak czekolada i mial prawie czarny kolor. Niemozliwe! Olej spuszczany z silnika zwykle jest bezbarwny i czysciuteńki, co, nie Bullson? :) A, sorki Bullsona już nie ma, For ever! Cytuj Nie ma co płakać nad rozlanym szambem. Wsiąknie i smród minie [michoa] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 Witam :flesje: Była sobota. Była szkocka. Było za dużo szkockiej :bigrazz: Więc postanowiliśmy wymienić olej w kumpla ZX-10R. Aby było wygodniej zechcieliśmy odkręcić osłonę dolną silnika. W 10 z 2006 jest dupnie z odkręcaniem filtra oleju. I takim oto sposobem kumplowi ześlizgnął się wkrętak i wyszczerbił wewnątrz śrubę :banghead: Niestety łatwo celować w śruby nie było :biggrin: Teraz pytanie, jak to odkręcić? Wkrętak się obraca wewnątrz. Mamy dwa pomysły, żeby naciąć śrubę pod śrubokręt płaski i próbować odkręcić, jednak istnieje obawa, bo śruba jest mocno dokręcona, jeszcze od nowości chyba nie była odkręcana, że jak zaczniemy próby odkręcania śrubokrętem płaskim, nacięcie "rozjedzie się" i będzie dupa blada. A drugi to, żeby wziąć większy imbus, wklepać go młotkiem w miejsce i wtedy spróbować odkręcić. Jakim Waszym zdaniem są jeszcze opcje? To jest śruba od osłony, którą się ściąga przy wymianie oleju, jest wtedy piękny dostęp do spustu i trochę mniej fajny do filtra oleju. Miło by było, gdyby można było ją odkręcać normalnie :wink: Poniżej link do fotki: http://img94.imageshack.us/i/pict0577gg.jpg/ Będę wdzięczny za jakiekolwiek konstruktywne podpowiedzi rozwiązania problemu. Do tego, że po szkockiej lepiej za moto się nie brać, już wiemy :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MYCIOR Opublikowano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 W takim wypadku nie nadetniesz na śrubokręt bo śruba jest wpuszczona. Jak tam jest dobry dostęp to ja bym wziął większe wiertło (większe od fi śruby) i rozwiercił tak żeby łebek odpadł.Jak już ściągniesz tą osłonę to wtedy śruba powinna wystawać i da się ją złapać już czyś w stylu "żabki" i poluzować. Nie wiem czy to najlepszy sposób, ale tak kiedyś uczyniłem gdy miałem identyczny problem. Jeśli już sie zdecydujesz na to co opisałem powyżej to możesz spróbować na lewych obrotach być może "zahaczy" śrubę i odkręci. Jeszcze możesz spróbować tym samym imbusem tylko wcisnąć jeszcze mini śrubokręt miedzy ściankę imbusa i śruby, ale to denerwujący sposób. ps Operacja jest delikatna i raczej bez szkockiej :biggrin: pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 Mycior, właśnie, że ona trochę wystaje, dałoby radę ją naciąć, z tym, że to chyba najbardziej kolizyjne rozwiązanie :rolleyes: Z tym małym śrubokręcikiem to masz pomysł, może by dało radę to wklepać i trzymając spróbować odkręcić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrev66 Opublikowano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 Zdecydowanie polecam wbicie w otwór łba śruby większy imbus,stosowałem w innych okolicznościach sprawdziło się,jeśli sie nie powiedzie rozwiercić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MYCIOR Opublikowano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 właśnie zauważyłem że tam jest gumka. tak? Wiec sposób z wiertłem to bardziej komplikuje, bo tam jest dosyć spory rozmiar takiego wałka i dopiero gwint. Oglądnij podobną śrubę. Wtedy dobierz wiertło większe niż ten "wałek" w gumce. Po prostu zetniesz łebek i śruba zostanie w ramie, ale wtedy już jest jak to złapać. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 Nie, nie Mycior, nie ma gumki, przechodzi przez owiewkę i bezpośrednio wchodzi w gwint w ramie, gdyby się udało, żeby odpadł łeb, wygląda na to, że gwint jeszcze będzie wystawał na 2-3mm... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MYCIOR Opublikowano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 aha to stożek śruby, teraz kumam (przez tego zeza źle widzę czasem :bigrazz: ) 2/3 mm to troszkę lipa, bo może być ciężko to później czymś złapać. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 (edytowane) Chyba lepiej jednak będzie spróbować tak jak mówiłeś z tym dodatkowym śrubokrętem, ewentualnie jak się nie uda to chyba wbijanie większego imbusa. Kurdę, no jest problem :banghead: Spróbuję jutro obadać. Edytowane 17 Stycznia 2011 przez Vector Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
satanic_masta Opublikowano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 sprobuj torxem, albo jak tutaj: http://mototuneusa.com/allen_bolt_nightmare.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 W razie czego chyba dałaby się naciąć dremlem z tarczą. Odkręciłem tak kiedyś dwie śruby, z którymi nie dawał sobie rady śrubokręt udarowy, ani pneumat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 (edytowane) Brys, a co to jest "dremlem z tarczą" :icon_question: :icon_eek: Edytowane 17 Stycznia 2011 przez Vector Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gienek ST Opublikowano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 (edytowane) Brys, a co to jest "dremlem z tarczą" :icon_question: :icon_eek: Chyba o to cudo chodzi. http://www.tme.eu/katalog_pics/9/0/5/90503.../dremel-300.jpg Edytowane 17 Stycznia 2011 przez Gienek ST Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 (edytowane) proboj torxem ale raczej na trzezwo lub tez pijesz tyle zeby rece nie lataly. Torxa trzeba wbic i pozniej dociskajac ostroznie probowac odkrecic. Imbus o numer wiekszy raczej nie wejsdzie chocbys sie skichal. PS. Wqurwia mnie to ciagle logowanie i znikanie postow. Edytowane 17 Stycznia 2011 przez ural_zgora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Beniamin Opublikowano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 (edytowane) Z takiego kompletu np.- dwunastokątny z pewnością da radę, sprawdzone niemal na codzień w warsztacie mechanicznym. http://allegro.pl/yato-yt-0400-klucze-torx...1398199335.html Edytowane 17 Stycznia 2011 przez Beniamin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.