Skocz do zawartości

Sprzęgło a wysokie obroty


ksu87
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam takie pytanie, czasem się zdarza, ostatnio coraz częściej, że gdy w czasie jazdy wciskam sprzęgło (np. przy hamowaniu) to obroty skaczą do góry na około 6-8tys. nawet, gdy manetka gazu jest zamknięta. Kilka razy zauważyłem, że przy zmianie biegów po wciśnięciu sprzęgła i puszczeniu gazu obroty wcale nie spadają. Jaka może być tego przyczyna?? Dodam, że mam mokre sprzęgło i niedawno wymienione na nowe, olej 80W90 a moto Aprilia Rs 125

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze wciskasz sprzęgło dużo wcześniej zanim odpuścisz gaz.

80W 90 :?: przekładniowy :?: :!:

Czy aby na pewno taki masz mieć w skrzyni biegów (oraz sprzęgle) ?

Z tego co ja wiem, to najczęściej jest stosowany 10W 40.

SPRAWDŹ jaki olej ma być wg producenta.

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze wciskasz sprzęgło dużo wcześniej zanim odpuścisz gaz.

Proszę nie rób ze mnie barana...

80W 90 :?: przekładniowy :?: :!: !

TAK

Czy aby na pewno taki masz mieć w skrzyni biegów (oraz sprzęgle) ?  

Z tego co ja wiem, to najczęściej jest stosowany 10W 40.

SPRAWDŹ jaki olej ma być wg producenta.  

Pozdro!

Wg producenta ma być 75W90 mam zalany 80W90 bo taki zalecił mi mechanik.

 

 

Jeszcze jedno pytanie, to wina oleju czy czegoś innego??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie Kudłaty ale Twój mechanik robi z Ciebie Barana najepiej zmienić i mechanika i olej na 15W40, a jeszcze lepiej wyjąć tarcze , przemyć i namoczyć w oleju 15W40 przed zamontowaniem.

Jeżeli będziesz jezdził spokojnie(nie wyścigowo) to zalecany jest olej silnikowy 10W40. Najlepiej serwisować motocykl u mechanika motocyklowego a nie u BARANA.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz sam już nie wiem, jaka jest rozbieżność między 75W90 a 15W40 ? W servisówce wyczytałem, że ma byc 75W90, to, jaki w końcu lepiej zalać 15W40 czy 75W90 ?? A ten mechanik ma opinie "dobrego" w okolicy, więc dałem mu wiarę na słowo, tym bardziej że naprawia motocykle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaj pełne dane Twojego motocykla.

I najlepiej skan strony serwisówki gdzie to wyczytałeś?

Nawet gdyby Twój motocykl miał suche sprzęgło to nie możesz stosować oleju do dyferencjałów dla skrzyni biegów motocyklowej.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wszystko jasne :D

Co do róznicy między olejami 15W 40 a 75W 90 to inna smarność (przywieranie do elemantów) inna lepkość, inna gęstość i inna minimalna temperatura pracy (co za tym idzie - obciązenie). 75W 90 pracuje w takich obciązeniach jednostkowych, o których nawet nie śniłeś :lol:

Wiem conieco o olejach, bo mnie męczyli z tego od czasu szkoły średniej, a na polibudzie miałem cały przedmiot o tym :P

Posłuchaj Piotra i zapytaj w serwisie Aprilii, a nie mechanika co ma dobrą opinię. Ja się już przejechałem na jednej takiej.

 

Do traktorów lejemy 75W 90, do motocykli 15W 40 :lol: to tak na marginesie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Nie wiem czy to dobry przyklad, ale w ETZ tez zalecane bylo wlewac olej przekladniowy do skrzynki biegow-w instrukcji napisane bylo zeby lac Hipol 80 W 90. Pierwsze slysze zeby do przekladni dwusuwa lac olej silnikowy :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no własnie. nie za zadki troche?pytam, nie twierdze, bo mi sie to troche dziwne wydaje zeby pietnastka była odpowiednio gesta do skrzynki dwutaktu.Natomiast z drugiej strony, skoro silniki w ktorych jest wspólne smarowanie silnika i skrzyni czyli wiekszosc 4T smigaja i nie ma problemu to dla czego tu miał by byc?? ale jak sie ma kwestia zalecen producenta do tego co mowicie? z jakiegos powodu producent zalecił 75 a nie 15. to dosc spora roznica.

 

Ciekawe :?

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z jakiegos powodu producent zalecił 75 a nie 15. to dosc spora roznica.

a może na kiepskim ksero serwisówki 1 wygląda łudząco podobnie do 7 a 4 podobnie do 9 :lol:

 

W MZ-ce może i jest stosowany Hipol, ale ten silnik (także skrzynia) nie kręci tak wysoko jak Aprilia. Zajrzyjcie do katalogu Motocykle Świata do danych na samym końcu i zwróćcie uwagę na oleje.

Przeglądałem Motodatę, Aprilia Rs125 Extreme (nie wiem czy to ten sam silnik) ma olej 10W 40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj macie linka do serwisówki po angielsku:

http://www.serviceaprilia.com/public/lumAp...nglish_1998.zip

A tutaj po polsku:

http://jawa-ok.neostrada.pl/rs125.pdf

dane techniczne po angielsku:

http://www.aprilia.waw.pl/broszurki/rs125.pdf

dane techniczne po polsku:

http://www.karolinamankiewicz.republika.pl...ilia_rs_125.htm

Na jakiejś niemnieckiej stronie też pisze że 75w90:

http://home.t-online.de/home/saschamarkert/tipps.htm

 

 

Przejeździłem na tym oleju narazie 400km jak myśliciem mogło coś się stać ze sprzęgłem i skrzynią?

 

Jutro jadę na motogiełdę i nadal nie wiem jaki olej kupić 75W90 czy 15W40

Napewno jesteście pewni że to wina oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może na kiepskim ksero serwisówki 1 wygląda łudząco podobnie do 7 a 4 podobnie do 9  

 

no to tez jest mozliwe :D:D:D:D:D:D

 

Qrde ciekawe jak to jest :roll:

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze koledzy ze nie traktujecie moich wypowiedzi zbyt powaznie, a napisalem ze to dwusow, ktory ma oddzielna od silnika skrzynie biegow do ktorej stosuje sie olej przekladniowy.

Angielska instrukcja uzytkownika to potwierdza - kupic trzeba olej przekladniowy.

Nie jest to zreszta rozwiazanie unikalne, bo wszystkie np motocykle angielskie do konca lat 70 tych uzywajace ukladu smarowania suchej miski olejowej mialy olej przekladniowy w skrzyni biegow, a silnikowy w silniku. Podobnie polski Junak.

Co sie stalo w moto dosc ciezko jest zdiagnozowac przez internet, wiec jak masz dobrego mechanika znajacego dwusuwy to udaj sie do niego i juz.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...