piotrdw Opublikowano 4 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2005 Witam może ktoś mi wytłumaczy jak działa kranik w motocyklu kawasaki? Moze to głupie ale według mnie na otwartym kraniku (pozycja ON) paliwo nie leci ze zbiornika a jednak silnik pracuje. Nie wiem co oznacza pozycja PRI (w tej pozycji paliwo jest przepuszczane) i nie wiem co to jest pozycja RES (pewnie rezerwa?) jednak w tej pozycji (RES) paliwo też nie wypływa ze zabiornika. NIE WIEM o co w tym wszystkim chodzi? może mam po prostu zatkany kranik w jakiejś pozycji? Proszę o pomoc. Z góry Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rad3k Opublikowano 4 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2005 PRI - leci caly czasON - leci gdy silnik chodzi czyli jest podcisnienieRES - dziala na takiej samej zasadziej jak ON Tak wiec wszystko u Ciebie jest w porzadku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrdw Opublikowano 4 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2005 aha dzięki teraz już wiem na czym jeżdzę ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 4 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2005 Czolem! Ani sie waz zostawiac kranika na PRI.Ja tak zostawilem (bezwiednie) i dzieki temu mialem 7 litrow mieszanki paliwowo-olejowej po zimie w skrzyni biegow.ON i RES dzialaja tylko jak jest podcisnienie wytwarzane przez silnik. W kraniku jest membranka, ktora zamyka przeplyw paliwa, jak gasisz moto. PRI uzywa sie tylko do zalania gaznikow np. po zimowym zastoju. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 6 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2005 U mnie jest podobny problem tylko w pozycji res silnik nie chce działać :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grochu Opublikowano 6 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2005 "Pri" i "Res" jak ktoś mi ładnie wytłumaczył to 2 rurki idące do baku. "On"-krótsza i "Res" dłuższa. Gdy jeździsz na krótszej i silnik gaśnie bo jest niski poziom paliwa w zbiorniku wtedy dajesz na "pri"-zalewają się gaźniki i za chwile wrzucasz na "res"tj.dłuższą rurke i jedziesz zatankować! No, to tak na chłopski rozum:mrgreen: Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 6 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2005 Czolem! Nie trzeba dawac na pri. Jak dasz na res gdy na on skonczy sie paliwo, to powinno samo splynac do gaznikow. Pod warunkiem, ze jeszcze sie toczysz i tloki pracuja napedzane kolami :P.A jesli sie nie toczysz, to krecac rozrusznikiem tez w sumie powinno zassac paliwo... Jesli moto w ogole nie chodzi na res, to widze dwie mozliwosci:- zatkany przewod paliwowy rezerwy- zamienione wezyki i na ON wyjezdzasz paliwo do zera :banghead: Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 7 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2005 Tak na marginesie w moim gpz 500 na kraniku sa takie napisy "off" "on" "res" wiec troche inne ale sam wymyslilem (nie wiem czy dobrze) :roll: : "off"- do zalewania gazników on"- paliwo płynie przy dzialającym silniku no i "res" sie nie zmieniaA może te inne napisy są dlatego ze jest to wersja USA ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 7 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2005 Czolem! Na moj gust tak masz, bo nie masz podcisnieniowego kranika. Czyli na off zamykasz przeplyw paliwa, a na On i RES masz ciagle zasilanie paliwem, niezaleznie czy silnik pracuje czy nie. Czyli wychodzilo by na to, ze po kazdej jezdzie powinienes zamykac kranik na off..Jesli sie myle, to prosze o sprostowanie :banghead:. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 7 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2005 moto pali (dlugo sprawdzalem po kilka km) we wszystkich trzech pozycjach kranika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
21adam Opublikowano 8 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2005 witam ja w cb500 mam tak samo jak kiler te 3 pozycje ale na off paliwo nie leci a kranik jest chyba podciśnieniowy jak się nie myle to gdzie jest te pri :roll: ps. casły czas mam na on paliwo mi jeszcze nieuciekło :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 8 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2005 Czolem! A te japonce kombinuja :)Musialby sie tu np. Pawel Boruta, czy Piotr Dudek wypowiedziec, bo na pewno widzieli wiecej kranikow w zyciu niz my wszyscy razem wzieci ;). Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 8 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2005 Oj rozne sa kraniki ... jak jest off- to wiadomo jest zamkniete- niewazne czy kranik podcisnieniowy czy nie, dalej PRI - staly przeplyw- sluzy do zalewania gaznikow bez pomocy podcisnienia, w kranikach podcisnieniowych pozycja ON i RES musi dzialac po prawidlowym podlaczeniu wezyka podcisnieniowego. Jak nie dziala znaczy ze cos nie tak z podlaczeniem lub membrana- lub zabrudzony kranik. Janek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 8 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2005 Jak na off leci paliwo to kranik jest zepsuty i trzeba go naprawic . wymienic.Kranik z pozycjami Off, ON to kranik normalny, z pozycja PRI zawsze podcisnieniowy.Och dobrze Janku ze masz pare odpowiadac ciagle na te same pytania... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 8 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2005 Bo ja Kurp jestem- bardzo zawziety:-))) . Janek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.