Skocz do zawartości

jak malowac silnik


zup
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Malowania proszkowego nie wykona sie dobrze w domowych warunkach, trzeba poszukać filrmy która się tym zajmuje. Takie firmy malujš np. skrzynki na listy itp. Nie jest to drogie, tzn. pomalowanie jednego dekla to koszt nie większy jak 20 zł, rama do ruska - 50 zł, głębokie błotniki motocyklowe - do 30 zł / szt. W przypadku malowania większej partii gratów koszt się napewno zmniejszy.

 

Najważniejsze jest, aby element który chcemy pomalować nie nosił na sobie żadnych Ĺladów szpachli i starej farby. Musi być czysty jak łza. Można malować zarówno stal jak i aluminium.

 

Nie można malować elementów, które zawieraja plastyk lub gumę bo nam się to wszystko roztopi - farba proszkowa zamienia się w powłokę malarskš tylko w b. wysokiej temperaturze, więc każdy element jest wkładany na około 20 minut do pieca.

 

W przypadku takich elementów jak dekiel do silnika wszystkim będzie zależało aby nie pomalować powierzchni styku z silnikiem. I tu właĹnie jest kolejny problem, bo należy zabezpieczyć tę powierzchnię na czas malowania.

 

Poza powyższymi minusami uważam że malowanie proszkowe ma same zalety. Farba jest twarda i super się trzyma elementu. Czasami potrafi matowieć ale można jš polerować mleczkiem tak jak lakier samochodowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku gdy w błotniku sš wgniecenia to mamy trzy wyjĹcia: 1.wyklepujemy (jeĹli wgniecenie jest nieznaczne i po wyklepaniu nie ma znaku), 2.zalewamy mosišdzem i wyrównujemy naddatek równoczesnie dšżÂšc do nadania właĹciwego kształtu na błotniku, 3.rezygnujemy z malowania proszkowego na rzecz szpachli i malowania tradycyjnego. JeĹli wgniecenie jest w miejscu niewidocznym, np. pod siedzeniem to olewam takiego wgniota i daję do proszku.

 

Małe wgłębienia w błotniku (tzw. wżery): Gdy mamy w błotniku małe zagłębienia - dołki po rdzy to raczej się tym nie przejmować. Malowanie proszkowe ma jeszcze jednš zaletę, mianowicie warstwa farby jest bardzo gruba (w porównaniu do malowania baza + lakier) i bardzo ładnie wypełnia wszelkie tego typu dołki.

 

Aha, może najważniejsze i powinienem to napisać w pierwszym poĹcie:

 

Proszę nie porównywac malowania proszkowego do malowania tradycjnego pistoletem. Sš to dwie różne techniki i efekt jet także znaczšco różny. Proszkowo malujemy te elementy, które z regóły sa bardziej narażone na uszkodzenia mechaniczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup lakier do pieców, odporny na temp. do 300*C, na silnik moze być

tylko lakiery te są matowe

 

kiedyś jak miałem DT80, to polakierowałem silnik (bezpośrednio na alu) zwykłym czarnym lakierem z połyskiem i dałem na to szybko klar, po zagrzaniu lakier się 'zeszklił' i wyglądał dosć ciekawie :clap:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kudłaty popatrz na podpis zup'a. Chyba nie sądzisz, że machnie sobie silnik w intruzie lakierem piecowym i do tego matowym :clap:

Chyba nie ten motocykl i nie o ten efekt chodzi :clap:

Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co sadzicie o farbach wysoko temperaturowych?? Ma to jakis sens. :namoto:

 

JeĹli pytasz o farby w spray'u odporne na temperatury odpowiednio 300 i 800 st. C to szczerze mówišc nie zdajš egzaminu na moto. Pomimo usilnych starań i szczególnej dbałoĹci w przygotowaniu powierzchni pod te farbki trzeba je co jakiĹ czas odnawiać. Być może sš odporne na wysokš temperaturę, myĹlę że jednak nie tak mocno jak podaje producent. Ponadto nie sš odporne na warunki atmosferyczne (np. desz lub kiedy w rozgrzany element nagle poleci woda z kałuży). Oprócz tego sš mało odporne na uszkodzenia mechaniczne (kamyczki spod kół, delikatne otarcie jakimĹ przedmiotem). Najgorsze jest to, że zmywajš się benzynš lub rozpuszczalnikiem nitro.

 

A może to ja mam pecha i zawsze trafiałem na jakiĹ badziew ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę nie porównywac malowania proszkowego do malowania tradycjnego pistoletem. Sš to dwie różne techniki i efekt jet także znaczšco różny. Proszkowo malujemy te elementy, które z regóły sa bardziej narażone na uszkodzenia mechaniczne.

_________________

no własnie to dwie rozne techniki i dwa rozne efekty koncowe. piecowo nigdy nie osiagniesz takiego efektu jak w lakierni ciekłej. na silnik mozesz zapodac cos co wygląda jak chrom ale nie jest to powłoka galwaniczna bo nakłada sie to metoda lakierowania proszkowego i wypalania w piecu.z odpornoscia jest jak w innych przypadkach malowania proszkowego a w intruzie cyba było by oko.

 

Zrobi ci to jakis porzadny werksztat zajumujacy się zyrandolani wozkami dzieciecymi albo po prostu dobra lakiernia proszkowa. tylko ze w zakładzie to dasz chłopu po cichaczu i za flaszke ci to zrobi

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie malowałem połówki karteru lakierem wysokotemperaturowym MOTIP o ile pamiętam do 600 stopni. Lakier jest matowy, więc po wyschnięciu i wygrzaniu ( bardzo ważne ) polakierowałem lakierem bezbarwnym wysokotemperaturowym - też MOTIP. Efekt uważam za bardzo przyzwoity - po 3 sezonach ( mycie ciśnieniówką, lała się benzynka kilka razy ) prawie nie ma ubytków. Wszystkie te lakiery są bez wygrzania nieodporne na benzyne, dlatego po malowaniu i wyschnięciu trzeba je wygrzać w temperaturze ok 200- 250 stopni przez ok 30-40 min (aż przestanie śmierdzieć ) Ja robiłem to w piekarniku ( ale moja żona prawie wszystko mi wybaczy) :lol: Pokrywy (polerowane aluminium ) potraktowałem tylko tym bezbarwnym + wygrzanie. Trochę straciły na połysku ale po trzech latach wyglądają tak samo i to bez wielkich ceregieli z pucowaniem ( ciśnieniówka) Farb piecowych proszkowych nie polecam bo w temperaturach, które może osiągac silnik ( szczególnie wiatrem chłodzony ) jeśli nawet nie popłyną ( co ma miejsce przy ok 150 - 160 stopniach ) to na pewno robią się miękkie i wszystko się do nich przykleja.

P.S. O wyciągnięciu wszystkich łożysk i simeringów przed wygrzewaniem chyba nie muszę wspominać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja osobiscie widziałem zylindra od MZ pomalowanego piecowo i bylo looz. nic nie mieklo ani sie nie rozplywalo

tylko pojawia sie pytanie jak jest z odprowadzaniem ciepła przez zebra?

bo moze sie okazac ze lakier a jeszcze w przypadku proszkowego dosc gruba warstwa powoduje ograniczenia?

 

Tak czy tak block mozna smiało malowac bez zadnego stresu.

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zup, możesz jeszcze oddać silnik do chromowania natryskowego - zabieg drogi, ale efekt jest ciekawy i dosyć trwały - można chromować też na dowolny kolor.

Mozesz oddać silnik do szkiełkowania, co jest również ciekawą propozycją, ale chyba najmniej efektowną.

 

Polerka też niczego sobie, ale zdrowo się namachasz i trzeba tego czesto doglądać, zeby zachować długotrwały połysk.

 

Polakierować to tradycyjną metodą natryskową, przu użyciu lakierów chemoutwardzalnych :clap:

 

Szeroka gama kolorów, trwałe powierzchnie, w miarę odporne na zarysowania, odpryski, temperaturę oraz benzynę, oleje itp; itd

Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...