Skocz do zawartości

Olej do zawieszenia


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam 2 pytania:

Czy olej który jest w zawieszeniu musi mieć po wymianie tą samą gęstość??

Ma ktoś może informacje jaki i ile oleju należy wlać do zawieszenia do Hondy MB (sr. rur 27mm - niejestem pewny czy to zawieszenie jest z MB).

 

Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kwestii wyjasnienia bo kolega może słabo zorientowany.....

"miekki" olej to np.SAE 0-5W "twardy" np 20W. Ja w swojej Kawce eksperymentowałem z olejem. Dobierałem go trzy razy az trafiłem taką gęstośc która mi najbardziej odpowiadała.Kupiłem Arala miekki i twardy a potem mieszałem

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powinno sie wlewac olej wg instrukcji, ale do starszych sprzetow mozna wlac zwykly amortyzol za przyslowieowe grosze i jezdzic.
Amortyzol to nie za bardzo bo póżniej prawie nie ma tłumienia-chyba że ktoś lubi bujanie :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BULLSON FOREVER
powinno sie wlewac olej wg instrukcji, ale do starszych sprzetow mozna wlac zwykly amortyzol za przyslowieowe grosze i jezdzic.
Amortyzol to nie za bardzo bo póżniej prawie nie ma tłumienia-chyba że ktoś lubi bujanie :)

Ja to wlałem do XTZ i jest ok-tak samo jak było wczesniej. Szukałm oleju takiego jak wg instrukcji, ale nie dosc, ze nie było o tych samych parametrach to kosztował cos koło 50zł za 0,5l-kupiłem polski wyrób za pare grosze i jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez teraz przerabiam temat tluienia w zawieszeniach i... jest beka :)

przyklad:

amortyzol - 15W

motul - 15W

i kto sie zalozy, ze oba maja ta sama gestosc sadzac po oznaczeniach i tak samo tlumia?

a guzik prawda, bo ten pierwszy jest jak woda, a drugi dosyc gesty i roznica w pracy zawieszenia jest wyrazna. tak jak Avalon napisal: aby byc zadowolonym trzeba eksperymentowac. aha i jedna zasada: im starszy sprzet, tym gestszy olej mozna lac, bo bardziej zuzyte sa elementy i to gdzie fabryka kiedys zalecala 5W teraz mozna spoko wlac 15W

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie jak potem spuszczasz ten amortyzol to też pewnie idealnie zółty :)

 

Dobra bez jaj, w motocyklach zwłaszcza enuro i cross olej do amortyzatorów ma duże znaczenie.

Żeby zachowywał swoje parametry niezmiennie od temperatury, nie pienił sie , dobrze smarował.

Jeżeli olej będzie na zmieniał lepkość to w zależności od stylu jazdy będziemy mieli inne tłumienie , nietety im ostrzejsza jazda i dłużej to bedzie trwało , tłumienie będziemy mieli coraz gorsze. Tak więc nie ma co przesadzać z oszczędnościami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...