zbyhu Opublikowano 26 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2005 Czolem! Co mozecie mi powiedziec na temat samodzielnego regulowania Suzuki GS500e?Ile mozna zrobic samemu?Jak ladnie poprosze, to moze dostep do wakuometrow bede mial... Rozbieralem ostatnio gazniki i wygladaly dobrze. Natomiast nie widzialem zadnych srub regulacyjnych 8O.Jedynie ta dolna, ustalajaca jak sadze wolne obroty i druga, synchronizujaca otwieranie... hm przepustnice to nie sa - tych uchylnych plytek w gaznikach :oops:.Ale nie widzialem zadnych srub regulujacych sklad mieszanki itd... No i tak. Po przejechaniu 120 km wykrecilem swiece i lewa jest biala jak snieg, a prawa ciutke ciemniejsza, ale chyba tez zbyt jasna...Wolne obroty mam na poziomie 1,5 tys, motocykl ladnie sie zbiera, dobrze zapala, rowno pracuje, ale jak sprawdzalem dwa razy, to juz srednio ma ochote krecic sie ponad 8,5-9 tys obr.Jak sie reguluje sklad mieszanki? Moze mi ktos zapodac sposob krok po kroku, co nalezy zrobic :clap:?Albo jak sprawdzic, czy nie trzeba regulowac :D? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 26 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2005 Wolne obroty masz za wysokie! Powinno być koło 1100. Sprawdz czy twoje swiece odpowiadają zalecanym producenta, bo może są za gorące? Jeśli nie to masz a ubogą mieszanke. Że gaźniki wyglądają łądnie nie znaczy, że kanały paliwowe sa czyste. Śrube regulująca skład mieszanki na biegu jałowym, masz pod przepustnicą obrotową w kadłubie gaźnika od strony króćca ssącego. Śrube do synchronizacji masz pomiędzy gaźnikami, na osiach przepustnic. Pomiędzy gaźnikami znajdziesz tez śrube regulującą położenie przepustnicy. Reg. zaworów tez powinienneś dać rade zrobić samemu, aczkolwiek widać, że niebardzo masz o tym pojęcie? Pamiętaj aby zaopatrzyć się w dobre szczelinomierze. Ps. Lepiej ściągnij sobie serwisówke z netu- do GS są powszechnie dostępne! Tam wszystko jest bardzo klarownie napisane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zwierzak Opublikowano 26 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2005 WitamW necie jest cała serwisówka Haynesa, w której wszystko jest opisane. Polecam ją ściągnąć.Zajmuje 76MB w PDF. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boniek Opublikowano 26 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2005 http://davidcrochet.no-ip.info:8087/gs500e...e/chapitre2.pdfhttp://davidcrochet.no-ip.info:8087/gs500e...e/chapitre3.pdfJeśli nie chcesz ściągać całego manuala to w części 2 jest wszystko o zaworach, a w części 3 wszystko o gaźnikach. Cytuj Boniekgg 644826Yamaha TDM900Bikepics // Nefre FCI // lotnictwo.net.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Draco Fisher Opublikowano 26 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2005 ...Jak ladnie poprosze, to moze dostep do wakuometrow bede mial... Mam nadzieję, że miałeś mnie na myśli :?: :D Sama synchronizacja to ze 2 godz. roboty, oczywiście wliczając w to pozbycie się zawartości 4-ro paka :clap: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 26 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2005 WitamW necie jest cała serwisówka Haynesa, w której wszystko jest opisane. Polecam ją ściągnąć.Zajmuje 76MB w PDF. I to jest najlepsza odpowiedź na zadane pytanie :-). Naprawqdę to nie wstyd korzystać z literatury. Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 26 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2005 Czolem! Nawet mam ta serwisowke na dysku :oops:.No, ale myslalem, ze sobie ulatwie zadanie, bo tam duzo czytania jest po angielskiemu :D. Mam nadzieję, że miałeś mnie na myśli Sama synchronizacja to ze 2 godz. roboty, oczywiście wliczając w to pozbycie się zawartości 4-ro paka Tak Draco, mialem Ciebie na mysli :clap:.No to kiedy sie pobawimy :D?Bylem u Ciebie dwa dni temu na Suzi, ale nikogo nie zastalem w domu... :D Padlo tu stwierdzenie, ze nawet zawory moglbym zrobic sam... Miodzio, ale sie nasluchalem, ze to jest masakra, bo w GSie sa zawory regulowane plytkami czy cus... To jak to w koncu jest :D?Choc moze zaczne od sprawdzenia, czy w ogole trzeba je regulowac :D. Pozdrawiam PSBede tez zmienial swiece na nowe. Czy jest sens (i jaki) instalowania swiec trzypunktowych w GSie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 26 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2005 Zacznij od sprawdzenia, a własciwie zakupienia dobrego szczelinomierza, zaczynającego się od 0,03 mm, bo jest to juz właściwa wartośc luzu dla GS500. Wyciąganie płytek jest możliwe, wymaga specjalnego narzędzia, lub dwóch śrubokrętów i trochę wprawy.Świece dawaj takie jak zaleca poroducent. Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
POM Opublikowano 26 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2005 tak z ciekawości skoro luzy w GS maja takie raczej niewielki wartości to co ile nalezy sprawdząc luz zaworowy?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 26 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2005 Czolem! No dobra, przeczytalem rozdzial o synchronizacji i widze, ze jest to banalna sprawa :clap:.Ale nic w tym rozdziale nie ma mowy na temat regulacji skladu mieszanki, a przeciez jak mam biala jedna swiece, a druga nieco ciemniejsza, to chyba sama synchronizacja nic tu nie pomoze...Moze zle szukalem i to tez tam jest?Enylej, jak sie to robi :D?A moze synchro na to wlasnie wystarczy? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SARGON Opublikowano 26 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2005 Zbyhu jak sie nauczysz ladnie regulacje robic w GSie no to sie bede do Ciebie wybieral z szesciopakiem i moja GSka ;) moze sie tesz czegos naucze :Pdo rybca mam rzut kamieniem wiec moge piechty do siebei wrocic i na drugi dzien po suzi przyjsc :P hehe pzdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 26 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2005 Ustawiasz śruby regulacyjne na 2 obroty, znajdują się one na dola gaźnika od strony króćców ssących. Reszta to sprawdzenie dysz, ustawienie iglicy. Oczywiscie pod warunkiem że silnik jest w dobrym stanie i nie ma dodatkowych niespodzianek (a jest tego trochę). Pozdro, pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Draco Fisher Opublikowano 27 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2005 Tak Draco' date=' mialem Ciebie na mysli ;).No to kiedy sie pobawimy ;)?Bylem u Ciebie dwa dni temu na Suzi, ale nikogo nie zastalem w domu... :P[/quote'] Cześć!Najpierw musisz sprawdzić i ew. wyregulować zawory, potem regulacja gaźników a na sam koniec ich synchronizacja. Jeśli masz luzy zaworowe regulowane płytkowo, to nie ma problemu żeby sprawdzić u mnie, czy luz jest właściwy :P Musze tylko garaż przetrzepać w poszukiwaniu szczelinomierzy, bo dawno ich nie widziałem... :PGorzej z regulacją, bo z płytkami jeszcze nigdy w życiu nie miałem do czynienia :? Tak jak napisał Paweł, z reg. składu mieszanki też nie powinno być problemu, pod warunkiem, że z gaźnikami jest wszystko ok.Ja w zeszłym roq nie mogłem do dojść do ładu z gaźnikami w moim ex VS'ie, bo miałem nieźle z dyszami pokombinowane :D A co do tego, jak w "warunkach domowych" sprawdzić, czy skład mieszanki jest prawidłowy, rozpisywał się swego czasu bodajże AdamM.Musiał byś przegrzebać 4UM. Kojarzę, że było tam cos takiego, że rozpędzasz moto na 1-szym biegu do prędk. max i wyłączasz zapłon i potem odkręcasz świece i patrzysz, jaki mają kolor. Ale musiał byś znaleźć ten tekst i go przestudiować, bo dokładnie nie pamiętam :? Co do czasu, kiedy moglibyśmy pogrzebać przy twoim GS'ie, to odpowiadam Ci, że czas będę miał dopiero po mojej obronie, czyli po 17-tym kwietnia... Pozdroffki, D.F. p.s. A kiedy byłeś u mnie :?: Bo jak w środe, to faktycnie nikogo nie było... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 27 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2005 Reg. luzuów zaworowcy w gs robi sie co 6 tys km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boniek Opublikowano 29 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2005 Padlo tu stwierdzenie, ze nawet zawory moglbym zrobic sam... Miodzio, ale sie nasluchalem, ze to jest masakra, bo w GSie sa zawory regulowane plytkami czy cus... To jak to w koncu jest?Choc moze zaczne od sprawdzenia, czy w ogole trzeba je regulowac http://www.gstwin.com/adjust_valveshtmCoś na temat zaworów. Zawsze się może przydać. Cytuj Boniekgg 644826Yamaha TDM900Bikepics // Nefre FCI // lotnictwo.net.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.