Skocz do zawartości

Polerowanie kanałów


adam87
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Niedawno zacząłem długą i żmudną prace - polerowanie kanałów dolotowych i wydechowych w cylindrze mojej husqvarny. Już prawie kończe i to chyba za późno na porady ale zawsze coś sie może przydać :P Czy jest coś na co trzeba szczególnie zwracać uwage przy tej czynności? Czy polerowanie wzdłuż przepływu mieszanki jest istotne czy można polerować też w poprzek? Czy da coś wypolerowanie głowicy? Taka polerka da mi w ogóle jakąs odczuwalną różnice w mocy i jej oddawaniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoria jest taka: bardziej gładki kanał stawia mniejsze opory przepływu mieszanki.

Polerowanie głowicy - komory spalania - zmniejsza powierzchnię wymiany ciepła - spalana mieszanka - głowica. Czyli wynikałoby z tego że lustrzana powierzchnia komory spalania przejmie mniej ciepła od spalanej mieszanki, bo coś co jest gładkie, ma mniejszą powierzchnię niż chropowate. Skoro więcej ciepła zostaje w rozprężających się nad tłokiem produktach spalania, to ciśnienie, a za tym siła działająca na tłok - będzie większa. Zatem moc równierz większa.

TYLE MÓWI TEORIA :!:

A o skutkach polerowania kanałów przepłukujących i poprawy osiągów, powinni wypowiedzieć się ci Koledzy którzy to robili.

Osobiście polerowałem jedynie kanał dolotowy i wydechowy (z lenistwa :oops: ), korygując czasem ich przekrój. Skupiałem się nad dopasowaniem przelotu kanału dolotowego i gaźnika (żeby progów nie było), i kanałów przepłukujących cylindra ze skrzynią korbową. W silnikach produkcji socjalistycznej bardzo często wykonanie odlewów było niezbyt dokładne i kanały nie pokrywały się. Wydaje mi się że dopasowanie przelotów oraz usunięcie progów i niedoróbek odlewniczych, dawało dużo lepsze rezultaty niż inne zabiegi.

Kolega zaś jeździ Huską, gdzie jakość odlewów powinna być nieporównywalnie większa. Jeżeli masz chęci, to wypoleruj kanały przepłukujące ile się da. Może tylko pomóc, tak jak polerka głowicy. Ponadto gładszy kanał wydechowy ma mniejsze tendencje do osadzania nagaru, ale przy używaniu dobrego oleju nie jest to taki problem jak przy Miksolu.

Jeszcze jedno: popracowanie nad oprawą membrany dużo daje, zwłaszcza gdy da się usunąć wszelkie kanty i ostre kształty na drodze przepływającej mieszanki. Z powiększaniem okien wlotowych membrany trzeba być ostrożnym. Zazwyczaj jest tam tak mało "mięsa", że trzeba ograniczyć się do wygładzania, a nie do wypiłowywania.

Nie wiem czy nie dałoby się kupić "tjuningowej" płytki membrany która byłaby mniej sztywna (więcej mieszanki w skrzyni korbowej za jednym zassaniem), ale równie wytrzymała jak oryginał, ale to tylko moje domysły.

 

Powodzenia.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy nie dałoby się kupić "tjuningowej" płytki membrany która byłaby mniej sztywna (więcej mieszanki w skrzyni korbowej za jednym zassaniem), ale równie wytrzymała jak oryginał, ale to tylko moje domysły.

Nie wiem jak do Husky ale do niektorych moto są membrany karbonowe, wytrzymałe i o dużej sprężystości (wiadomo węgiel)

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja znam dwie metody dążenia do lepszych osiągów silnika.

Korekta kanałów a co się z tym wiąże zlikwidowanie wszystkich możliwych progów od momentu wlotu powoetrza aż do wylotu spalin z tłumika.

Czyli wszelkiego typu niedokładności połączeń gaźnik-kolektor-głowica oraz kanał wylotowy głowicy-kolanko wydechu.

Polerowanie na wysoki połysk pogorszy bardzo uruchamianie zimnego silnika a wzrost mocy i tak jest prawie niezauważalny.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega zaś jeździ Huską, gdzie jakość odlewów powinna być nieporównywalnie większa.

no wlasnie chodzi o to że odlewy wcale nie są takie super. śćianki kanałów przepłukujących były szorstkie i na pewno hamowały przepływ mieszanki.

 

A w ogóle to dzieki za wszystkie odpowiedzi, nie wiedziałem ze tyle bedzie wyczerpujących odpowiedzi na moje pytanie :clap:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze czytałeś.

Powierzchnia chropowata powoduje szybsze i dokładniejsze wymieszanie cząsteczek paliwa z powietrzem oby tylko progów nie było bo ponownie się skropli.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze czytałeś.  

Powierzchnia chropowata powoduje szybsze i dokładniejsze wymieszanie cząsteczek paliwa z powietrzem oby tylko progów nie było bo ponownie się skropli.

no tak, tylko u mnie wszystko sie miesza w skrzyni korbowej. niezapominajcie ze mam rozrząd membranowy i mieszanka wpada najpierw do skrzyni korbowej a nie od razu do cylindra.

polerowanie już skończylem. na zdjęciach mam tylko głowice bo jak fotografowałem cylinder to nic nie było widać (aparat w telefonie)

husqvarna-wr125-99-bikepics-316986.jpg

husqvarna-wr125-99-bikepics-316988.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie z tym polerowaniem w czterosuwach to jednak prawda ze nie nalezy polerowac,tez sie z tym spotkalem trudny rozruch i zalewanie silnika to skutki o jakich slyszalem,a co z denkiem tloka i komora spalania,czy wypolerowanie wplynie na silnik negtywnie?wydaje mi sie ze nie bedzie sie tek odkladal nagar,dobrze mysle.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyciagniete z wlasnych doswiadczen : polerowanie bez poprawiania ksztaltu okien itd. nic nie daje , chyba ze bardzo mocno wmowisz sobie ze stuningowales silnik to wtedy pewnie poczujesz przyplyw mocy, nie ma to jak autosugestia. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok juz i tak wiecej nie zrobie bo silnik jest cały złożony i zamontowany w ramie ;) wypolerowane są kanały przepłukujące, głowica i kanały wydechowe. żałuje troche że nie wypolerowałem dolotu ale niebyłoby to takie łatwe bo musiałbym rozkręcać znowu kartery bo u mnie króciec dolotowy jest razem z całym blokiem silnika a nie z cylindrem tak jak w większosci silników.

przy okazji pochwale sie moimi postępami w składaniu motocykla :P

husqvarna-wr125-99-bikepics-317940.jpg

husqvarna-wr125-99-bikepics-317938.jpg

husqvarna-wr125-99-bikepics-317939.jpg

husqvarna-wr125-99-bikepics-317941.jpg

husqvarna-wr125-99-bikepics-317942.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem kiedys motor z wypolerowanymi i poszezonymi kanalami wylotowymi i dolotowymi efekt bardzo dobry wkrecal sie o wiele lepiej niz oryginal

no ja poszerzyc niestety nie moge bo wszystkie okna są tuż obok siebie i dookoła całego cylindra wiec nie bylo co poszerzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...