adam87 Opublikowano 22 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2005 WitamNiedawno zacząłem długą i żmudną prace - polerowanie kanałów dolotowych i wydechowych w cylindrze mojej husqvarny. Już prawie kończe i to chyba za późno na porady ale zawsze coś sie może przydać :P Czy jest coś na co trzeba szczególnie zwracać uwage przy tej czynności? Czy polerowanie wzdłuż przepływu mieszanki jest istotne czy można polerować też w poprzek? Czy da coś wypolerowanie głowicy? Taka polerka da mi w ogóle jakąs odczuwalną różnice w mocy i jej oddawaniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 22 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2005 Teoria jest taka: bardziej gładki kanał stawia mniejsze opory przepływu mieszanki. Polerowanie głowicy - komory spalania - zmniejsza powierzchnię wymiany ciepła - spalana mieszanka - głowica. Czyli wynikałoby z tego że lustrzana powierzchnia komory spalania przejmie mniej ciepła od spalanej mieszanki, bo coś co jest gładkie, ma mniejszą powierzchnię niż chropowate. Skoro więcej ciepła zostaje w rozprężających się nad tłokiem produktach spalania, to ciśnienie, a za tym siła działająca na tłok - będzie większa. Zatem moc równierz większa.TYLE MÓWI TEORIA :!: A o skutkach polerowania kanałów przepłukujących i poprawy osiągów, powinni wypowiedzieć się ci Koledzy którzy to robili. Osobiście polerowałem jedynie kanał dolotowy i wydechowy (z lenistwa :oops: ), korygując czasem ich przekrój. Skupiałem się nad dopasowaniem przelotu kanału dolotowego i gaźnika (żeby progów nie było), i kanałów przepłukujących cylindra ze skrzynią korbową. W silnikach produkcji socjalistycznej bardzo często wykonanie odlewów było niezbyt dokładne i kanały nie pokrywały się. Wydaje mi się że dopasowanie przelotów oraz usunięcie progów i niedoróbek odlewniczych, dawało dużo lepsze rezultaty niż inne zabiegi.Kolega zaś jeździ Huską, gdzie jakość odlewów powinna być nieporównywalnie większa. Jeżeli masz chęci, to wypoleruj kanały przepłukujące ile się da. Może tylko pomóc, tak jak polerka głowicy. Ponadto gładszy kanał wydechowy ma mniejsze tendencje do osadzania nagaru, ale przy używaniu dobrego oleju nie jest to taki problem jak przy Miksolu.Jeszcze jedno: popracowanie nad oprawą membrany dużo daje, zwłaszcza gdy da się usunąć wszelkie kanty i ostre kształty na drodze przepływającej mieszanki. Z powiększaniem okien wlotowych membrany trzeba być ostrożnym. Zazwyczaj jest tam tak mało "mięsa", że trzeba ograniczyć się do wygładzania, a nie do wypiłowywania.Nie wiem czy nie dałoby się kupić "tjuningowej" płytki membrany która byłaby mniej sztywna (więcej mieszanki w skrzyni korbowej za jednym zassaniem), ale równie wytrzymała jak oryginał, ale to tylko moje domysły. Powodzenia. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thors Opublikowano 23 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2005 Nie wiem czy nie dałoby się kupić "tjuningowej" płytki membrany która byłaby mniej sztywna (więcej mieszanki w skrzyni korbowej za jednym zassaniem), ale równie wytrzymała jak oryginał, ale to tylko moje domysły. Nie wiem jak do Husky ale do niektorych moto są membrany karbonowe, wytrzymałe i o dużej sprężystości (wiadomo węgiel)Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 23 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2005 Ja znam dwie metody dążenia do lepszych osiągów silnika.Korekta kanałów a co się z tym wiąże zlikwidowanie wszystkich możliwych progów od momentu wlotu powoetrza aż do wylotu spalin z tłumika.Czyli wszelkiego typu niedokładności połączeń gaźnik-kolektor-głowica oraz kanał wylotowy głowicy-kolanko wydechu.Polerowanie na wysoki połysk pogorszy bardzo uruchamianie zimnego silnika a wzrost mocy i tak jest prawie niezauważalny. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thors Opublikowano 23 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2005 Ja znam jedną najskuteczniejszą : zmiana motocykla :lol: A serio to dobry wydech, wiekszy gaźnik i to co wyżejPozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam87 Opublikowano 23 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2005 Kolega zaś jeździ Huską, gdzie jakość odlewów powinna być nieporównywalnie większa. no wlasnie chodzi o to że odlewy wcale nie są takie super. śćianki kanałów przepłukujących były szorstkie i na pewno hamowały przepływ mieszanki. A w ogóle to dzieki za wszystkie odpowiedzi, nie wiedziałem ze tyle bedzie wyczerpujących odpowiedzi na moje pytanie :clap: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samson Opublikowano 24 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2005 Nie jestem specem w temacie...ale obiło mi się o uszy, że kanały dolotwe specjalnie są chropowate w jakimś celu, jeżeli się myle nie bijcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 24 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2005 Dobrze czytałeś.Powierzchnia chropowata powoduje szybsze i dokładniejsze wymieszanie cząsteczek paliwa z powietrzem oby tylko progów nie było bo ponownie się skropli. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam87 Opublikowano 25 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2005 Dobrze czytałeś. Powierzchnia chropowata powoduje szybsze i dokładniejsze wymieszanie cząsteczek paliwa z powietrzem oby tylko progów nie było bo ponownie się skropli.no tak, tylko u mnie wszystko sie miesza w skrzyni korbowej. niezapominajcie ze mam rozrząd membranowy i mieszanka wpada najpierw do skrzyni korbowej a nie od razu do cylindra. polerowanie już skończylem. na zdjęciach mam tylko głowice bo jak fotografowałem cylinder to nic nie było widać (aparat w telefonie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiśnia Pawel Opublikowano 26 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2005 no wlasnie z tym polerowaniem w czterosuwach to jednak prawda ze nie nalezy polerowac,tez sie z tym spotkalem trudny rozruch i zalewanie silnika to skutki o jakich slyszalem,a co z denkiem tloka i komora spalania,czy wypolerowanie wplynie na silnik negtywnie?wydaje mi sie ze nie bedzie sie tek odkladal nagar,dobrze mysle.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madrider Opublikowano 26 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2005 wyciagniete z wlasnych doswiadczen : polerowanie bez poprawiania ksztaltu okien itd. nic nie daje , chyba ze bardzo mocno wmowisz sobie ze stuningowales silnik to wtedy pewnie poczujesz przyplyw mocy, nie ma to jak autosugestia. ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 26 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2005 Komore spalania i denko tłoka poleruje się właśnie po to, aby utrudnić osadzanie się nagaru... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam87 Opublikowano 26 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2005 ok juz i tak wiecej nie zrobie bo silnik jest cały złożony i zamontowany w ramie ;) wypolerowane są kanały przepłukujące, głowica i kanały wydechowe. żałuje troche że nie wypolerowałem dolotu ale niebyłoby to takie łatwe bo musiałbym rozkręcać znowu kartery bo u mnie króciec dolotowy jest razem z całym blokiem silnika a nie z cylindrem tak jak w większosci silników. przy okazji pochwale sie moimi postępami w składaniu motocykla :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszzzz Opublikowano 27 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2005 mialem kiedys motor z wypolerowanymi i poszezonymi kanalami wylotowymi i dolotowymi efekt bardzo dobry wkrecal sie o wiele lepiej niz oryginal ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam87 Opublikowano 27 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2005 mialem kiedys motor z wypolerowanymi i poszezonymi kanalami wylotowymi i dolotowymi efekt bardzo dobry wkrecal sie o wiele lepiej niz oryginal no ja poszerzyc niestety nie moge bo wszystkie okna są tuż obok siebie i dookoła całego cylindra wiec nie bylo co poszerzać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.