Yogi Opublikowano 15 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2005 Siema! Oto jaki "problem" napotkałem. Chodzi mi o jak najłatwiejsze zamontowane spojlera pod silnik, tak żeby mógł to sam zrobić a nie posiłkować się kimś. Oto moj spojler: http://bikepics.com/members/yogas1980/01gs...sp?i=305143&s=0 Dziury nie pokrywają się z żadną śruba mocujaca silnik itp. Trzeba je przykrecic do ramy za pomoca obejm. Obejmy ktore posiadam sa to zwykle wygiete kawalki blachy. Niedosc ze trzeba trzymac obejme zeby sie nie przesuwala wzdluz ramy, to jeszcze nakretke itd itp., nie mowiac o tym ze spojler opada.Co by zastosowac innego zamiast tych zwyklych obejm? Jakies takie obejmy zakręcane albo jakieś opaski zaciskowe? Czekam na porady i jak zwykle DZIEKI za wszelkie sugestie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudlaty_bytom Opublikowano 15 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2005 Moze zrób sobie uchwyty na ten pług. Przyspawaj, łanie polakieruj, będzie jak oryginał ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yogi Opublikowano 15 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2005 mysle raczej o czyms latwiejszym do mocowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
POM Opublikowano 15 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2005 to nie jest dobry pomysł żeby spawac cokolwiek do ramy, do swojego uchwyty dorabiałem na frezarce, moze spróbuj z blachą o grubości 1,5 do 2mm, łatwo wyginać, zawiń na rurę ramy i skręc śrubą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 15 Marca 2005 Administrator Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2005 Miałem bardzo podobny problem, pamiętam szybko rozwiązalismy go z sieckim z forum.Otóż dorobiliśmy z płaskowników dość wąskich, takich na 1 cm, spcjalne mocowania, nawierciliśmy je pod otwory. Z jednej strony przykręciliśmy do pługa i dotąd w sumie jest prosto i logicznie.Natomiast w kwestii przykręcenie owiewki to moto to znaleźliśmy takie wyjście - znaleźć otworty w pokrywanych bocznych, z których bez obaw można wykręcić śruby, przymocować w ich miejsce owiewkę i wkręcić z powrotem. Akurat w Ducati takuch miejsc znalazłem mnóstwo i cztery z nich wybrałem do mocowania pługa.Wiem, że to w sumie nic Ci nie daje, bo to inne moto itd, ale a nuz...pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yogi Opublikowano 15 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2005 ja wlasnie z takiej blachy mam porobione uchwyty - wszystko jest niby gotowe tylko rąk brakuje; jak lapiesz z jednej strony z drugiej sie przeusywaja uchwyty i tak ciagle;ale wpadlem na pomysl zeby moze te uchwyty unieruchomic na czas montazu do ramy np. tasma samoklejącą - przynajmnije nie beda sie przesuwaly Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yogi Opublikowano 15 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2005 DOMINIK: dzieki; to mi podsunelo pewien pomysl; zeby dorobic takie uszy jakby z blachy; z 1 strony przykrecic je do pluga a z drugiej juz tylko zawinac dookola ramy bez przykrecenia w 4 miejsach - ale obawiam sie ze calosc moze byc za luzna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 15 Marca 2005 Administrator Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2005 Yogi dobrze kombinujesz, ale ja bym poszedł dalej i te uszy zrobił tak długie, żeby można je owinąć wokół ramy, i przeciagnąć z powrotem do miejsca mocowania. I wówczas skręcic na fest. Nie ma bata, musi działać ;)Aha, żeby w miejscy styku z ramą "ucho" dobrze się spasowało musiałbyć zrobić te uchwyty z jakiegoś miękkiego w miarę metalu. Może z aluminium? Pług jest lekki, nie ma styku z podłożem, nic mu nie grozi, także te uchwyty nie muszą być z tytanu.pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yogi Opublikowano 16 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2005 qmam czaczę; to jest juz cos; uchwyty robie z cienkie blachy nie rdzewnej; moze tak sie uda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 16 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2005 Pomyśl o zabezpieczeniu powłoki lakierniczej na ramie bo jak go nie daj Boże połamiesz albo Ci się znudzi to się okaże że rama pod tymi obejmami jest strasznie porysowana i bedzie smutek... Do tego celu wystarczy Ci dętka a i zapobiegnie trochę przesuwaniu się obejm no i wytłumi wibracje więc nie poodkręcają się śruby 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SirAdam Opublikowano 16 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2005 Pług jest lekki, nie ma styku z podłożem, nic mu nie grozi, także te uchwyty nie muszą być z tytanu.pzdr Jestes pewien tego co piszesz ?A przy np.120 Km/h wiesz jaki opor powietrza takie cos moze postawic ?Nie chciaalbym siedziec na tym moto, jak w polowie zakretu taki plug wkoncu odpada i dostaje sie pod tylne kolo.Wiem, to jest juz czarna prognoza , ale trzeba wychodzic zawsze z tego punktu widzenia;A co bedzie jak..........................?Pozatym tak na marginesie;Jakby Cie Policja w niemczech z takim druciarstwem na moto zatrzymala, to zabiora Ci od razu dowod rejestracyjny.I ja to popieram,druciarstwo , to se w rowerze mozna robic ;) SirAdam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 16 Marca 2005 Administrator Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2005 Pług jest lekki, nie ma styku z podłożem, nic mu nie grozi, także te uchwyty nie muszą być z tytanu.pzdr Jestes pewien tego co piszesz ?A przy np.120 Km/h wiesz jaki opor powietrza takie cos moze postawic ?Nie chciaalbym siedziec na tym moto, jak w polowie zakretu taki plug wkoncu odpada i dostaje sie pod tylne kolo.Wiem, to jest juz czarna prognoza , ale trzeba wychodzic zawsze z tego punktu widzenia;A co bedzie jak..........................?Pozatym tak na marginesie;Jakby Cie Policja w niemczech z takim druciarstwem na moto zatrzymala, to zabiora Ci od razu dowod rejestracyjny.I ja to popieram,druciarstwo , to se w rowerze mozna robic ;) Nie wiem za bardzo co to "druciarstwo"... Wiem natomiast że mam u siebie w Ducati zamontowany od dwóch lat akcesoryjny pług (oruginalna kosztuje ok. 1500 zł) wraz z mocowaniami zrobionymi identycznie jak w przypadku oryginalnego mocowania. Nie za bardzo więc rozumiem, za co w Niemczech, a jeżdżę tam motocyklem dość często, policja miałaby mi zabrać dowód rejestracyjny? Może jakiś certyfikat ten pług powinien mieć? Albo TUV? Zaświadczenie z serwisu? (mam sobie sam wystawić? ;)) Żartuję oczywiście, ale uważam, że to byłby jakiś żart w stylu Monthy Pytonhona gdyby policja pytała, czy owiewka jest oryginalna czy akcesoryja i w razie tego drugiego konfiskowała dowód rejestracyjny... Co do mocowania pługu w motocyklu Yoga. Jak masz obawy, to podjedź z nim do mnie do HRG w Poznaniu, sam to zamontuję i wstawię Ci jeszcze pieczątkę montażu do książeczki moto ;) pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 16 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2005 Na obejmy (obojętnie z czego) można nasunąć koszulki termokurczliwe.Kolor można dopasować każdy, a rama się nie porysuje i nie będzie rdzewieć. Koszulka fi 25 mm kosztuje ok. 3 zł za metr w sklepie elektrycznym. Dostępne są chyba do fi 50 mm, ale mogę się mylić. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SirAdam Opublikowano 16 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2005 @Dominik tak wlasnie jest , wszystko w niemczech musi przejsc TĂV, kazda czesc zamonowana w aucie czy w moto, lub posiadac tzw. "E" numer (co nie jest niczym innym jak poswiadczeniem ze ta czesc posiada homologacje)Zamontowac mozesz to sam oczywiscie, bo jaki w tym problem - czesc ktora posiada homologacje, posiada rowniez punkty zamocowania,ktore sa przez TĂV sprawdzone.Krotko mowiac - czesci wlasnej roboty raczej u nas na moto nie zamontujesz, a oile to do pierwszej gruntownej kontroli policyjnej , lub do przegladu technicznego.Ciebie policja u nas raczej nie zatrzyma,bo podejrzewam ze jezdzisz na polkich blachach, i nie musisz sie do naszych przepisow technicznych dostosowac.Np. amerykancy maja czesto w swoich samochodach przednie boczne szyby przyciemnione (i moga miec, chociaz nam niemcom tego nie wolno,ale ich obowiazuja przepisy z USA a nie z niemiec) Mysle ze zrozumiale to wytlumaczylem :roll: o co chodzi :lol: pozdrawiam SirAdam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 16 Marca 2005 Administrator Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2005 Jasne Adam, nawet nie wiedzialem ze biurokracja zaszla az tak daleko... To chore jest.Czyli sztuka customisingu nie ma w Niemczech miejsca :?: pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.