Skocz do zawartości

mocowanie pługa


Yogi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Siema!

 

Oto jaki "problem" napotkałem. Chodzi mi o jak najłatwiejsze zamontowane spojlera pod silnik, tak żeby mógł to sam zrobić a nie posiłkować się kimś.

Oto moj spojler: http://bikepics.com/members/yogas1980/01gs...sp?i=305143&s=0

 

Dziury nie pokrywają się z żadną śruba mocujaca silnik itp. Trzeba je przykrecic do ramy za pomoca obejm. Obejmy ktore posiadam sa to zwykle wygiete kawalki blachy. Niedosc ze trzeba trzymac obejme zeby sie nie przesuwala wzdluz ramy, to jeszcze nakretke itd itp., nie mowiac o tym ze spojler opada.

Co by zastosowac innego zamiast tych zwyklych obejm? Jakies takie obejmy zakręcane albo jakieś opaski zaciskowe?

Czekam na porady i jak zwykle DZIEKI za wszelkie sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Miałem bardzo podobny problem, pamiętam szybko rozwiązalismy go z sieckim z forum.

Otóż dorobiliśmy z płaskowników dość wąskich, takich na 1 cm, spcjalne mocowania, nawierciliśmy je pod otwory. Z jednej strony przykręciliśmy do pługa i dotąd w sumie jest prosto i logicznie.

Natomiast w kwestii przykręcenie owiewki to moto to znaleźliśmy takie wyjście - znaleźć otworty w pokrywanych bocznych, z których bez obaw można wykręcić śruby, przymocować w ich miejsce owiewkę i wkręcić z powrotem. Akurat w Ducati takuch miejsc znalazłem mnóstwo i cztery z nich wybrałem do mocowania pługa.

Wiem, że to w sumie nic Ci nie daje, bo to inne moto itd, ale a nuz...

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wlasnie z takiej blachy mam porobione uchwyty - wszystko jest niby gotowe tylko rąk brakuje; jak lapiesz z jednej strony z drugiej sie przeusywaja uchwyty i tak ciagle;

ale wpadlem na pomysl zeby moze te uchwyty unieruchomic na czas montazu do ramy np. tasma samoklejącą - przynajmnije nie beda sie przesuwaly

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DOMINIK: dzieki; to mi podsunelo pewien pomysl; zeby dorobic takie uszy jakby z blachy; z 1 strony przykrecic je do pluga a z drugiej juz tylko zawinac dookola ramy bez przykrecenia w 4 miejsach - ale obawiam sie ze calosc moze byc za luzna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Yogi dobrze kombinujesz, ale ja bym poszedł dalej i te uszy zrobił tak długie, żeby można je owinąć wokół ramy, i przeciagnąć z powrotem do miejsca mocowania. I wówczas skręcic na fest. Nie ma bata, musi działać ;)

Aha, żeby w miejscy styku z ramą "ucho" dobrze się spasowało musiałbyć zrobić te uchwyty z jakiegoś miękkiego w miarę metalu. Może z aluminium? Pług jest lekki, nie ma styku z podłożem, nic mu nie grozi, także te uchwyty nie muszą być z tytanu.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomyśl o zabezpieczeniu powłoki lakierniczej na ramie bo jak go nie daj Boże połamiesz albo Ci się znudzi to się okaże że rama pod tymi obejmami jest strasznie porysowana i bedzie smutek... Do tego celu wystarczy Ci dętka a i zapobiegnie trochę przesuwaniu się obejm no i wytłumi wibracje więc nie poodkręcają się śruby 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pług jest lekki, nie ma styku z podłożem, nic mu nie grozi, także te uchwyty nie muszą być z tytanu.

pzdr

 

Jestes pewien tego co piszesz ?

A przy np.120 Km/h wiesz jaki opor powietrza takie cos moze postawic ?

Nie chciaalbym siedziec na tym moto, jak w polowie zakretu taki plug wkoncu odpada i dostaje sie pod tylne kolo.

Wiem, to jest juz czarna prognoza , ale trzeba wychodzic zawsze z tego punktu widzenia;

A co bedzie jak..........................?

Pozatym tak na marginesie;

Jakby Cie Policja w niemczech z takim druciarstwem na moto zatrzymala, to zabiora Ci od razu dowod rejestracyjny.

I ja to popieram,druciarstwo , to se w rowerze mozna robic ;)

 

 

 

 

 

SirAdam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
Pług jest lekki, nie ma styku z podłożem, nic mu nie grozi, także te uchwyty nie muszą być z tytanu.

pzdr

 

Jestes pewien tego co piszesz ?

A przy np.120 Km/h wiesz jaki opor powietrza takie cos moze postawic ?

Nie chciaalbym siedziec na tym moto, jak w polowie zakretu taki plug wkoncu odpada i dostaje sie pod tylne kolo.

Wiem, to jest juz czarna prognoza , ale trzeba wychodzic zawsze z tego punktu widzenia;

A co bedzie jak..........................?

Pozatym tak na marginesie;

Jakby Cie Policja w niemczech z takim druciarstwem na moto zatrzymala, to zabiora Ci od razu dowod rejestracyjny.

I ja to popieram,druciarstwo , to se w rowerze mozna robic ;)

 

Nie wiem za bardzo co to "druciarstwo"... Wiem natomiast że mam u siebie w Ducati zamontowany od dwóch lat akcesoryjny pług (oruginalna kosztuje ok. 1500 zł) wraz z mocowaniami zrobionymi identycznie jak w przypadku oryginalnego mocowania. Nie za bardzo więc rozumiem, za co w Niemczech, a jeżdżę tam motocyklem dość często, policja miałaby mi zabrać dowód rejestracyjny? Może jakiś certyfikat ten pług powinien mieć? Albo TUV? Zaświadczenie z serwisu? (mam sobie sam wystawić? ;))

 

Żartuję oczywiście, ale uważam, że to byłby jakiś żart w stylu Monthy Pytonhona gdyby policja pytała, czy owiewka jest oryginalna czy akcesoryja i w razie tego drugiego konfiskowała dowód rejestracyjny...

 

Co do mocowania pługu w motocyklu Yoga. Jak masz obawy, to podjedź z nim do mnie do HRG w Poznaniu, sam to zamontuję i wstawię Ci jeszcze pieczątkę montażu do książeczki moto ;)

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na obejmy (obojętnie z czego) można nasunąć koszulki termokurczliwe.

Kolor można dopasować każdy, a rama się nie porysuje i nie będzie rdzewieć. Koszulka fi 25 mm kosztuje ok. 3 zł za metr w sklepie elektrycznym. Dostępne są chyba do fi 50 mm, ale mogę się mylić.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dominik

 

tak wlasnie jest , wszystko w niemczech musi przejsc TĂV, kazda czesc zamonowana w aucie czy w moto, lub posiadac tzw. "E" numer (co nie jest niczym innym jak poswiadczeniem ze ta czesc posiada homologacje)

Zamontowac mozesz to sam oczywiscie, bo jaki w tym problem - czesc ktora posiada homologacje, posiada rowniez punkty zamocowania,ktore sa przez TĂV sprawdzone.Krotko mowiac - czesci wlasnej roboty raczej u nas na moto nie zamontujesz, a oile to do pierwszej gruntownej kontroli policyjnej , lub do przegladu technicznego.

Ciebie policja u nas raczej nie zatrzyma,bo podejrzewam ze jezdzisz na polkich blachach, i nie musisz sie do naszych przepisow technicznych dostosowac.

Np. amerykancy maja czesto w swoich samochodach przednie boczne szyby przyciemnione (i moga miec, chociaz nam niemcom tego nie wolno,ale ich obowiazuja przepisy z USA a nie z niemiec)

 

Mysle ze zrozumiale to wytlumaczylem :roll: o co chodzi :lol:

 

 

 

pozdrawiam

 

 

SirAdam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...