Skocz do zawartości

Iglica w gaźniku


cabaniero
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanko do zorientowanych...brzmi... jak podnieść iglicęw gaźniku (w celu wzbogacenia mieszanki po zmianie wydechu) w przypadku gdy iglica nie posiada regulacji... (nie posiada rowków i zawleczki umożliwiającej podnoszenie lub opuszczanie iglicy) ... gościu w serwisie Hondy mówił, że można podnieść iglicę poprzez podłożenie odpowiedniej podkładki w miejscu mocowania iglicy... macie w tej materii jakieś doświadczenia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mówił to tak rób, musisz zastosować podkładkę z polipyrenu o grubości 1,5 mm.

Ale najpierw przy pomocy lupy przeczytaj oznaczenie iglicy i zapisz typ gaźnika.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Piotrze za podopowiedź...

Ale kontynuując temat iglicy w gażniku... w serwisówce do mojego moto (Honda Transalp) są podane dane gaźnika... na przestrzeni kilkunastu lat produkcji... zmieniały się ustawienia gaźnika... przy stałej średnicy gardzieli 34 mm, stałym ustawieniu iglicy (tylko jedno położenie)... stałej średnicy dyszy wolnych obrotów.... zmieniały się tylko rozmiary dyszy głównej...i ilość obrotów przy regulacji składu mieszanki... czyli można by taki dziwny wniosek stąd wysnuć, żę w zakresie śrenich obrotów skład mieszanki pozostawał taki sam... a regulowano go tylko w zakresie wolnych i wysokich obrotów... oczywiście to są tylko takie moje dywagacje... i takie luźne przemyślenia... jeśli jestem w błędzie może ktoś mi rozjaśni w czym rzecz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co piszesz i obserwując modyfikacje w motocyklach które są produkowane ponad 10 lat wychodzi, że tak jak się zmieniały normy czystości spalin tak kastrowano silniki w motocyklach. Wszystkie te zmiany w gaźnikach miały na celu zmniejszenie toksyczności spalin przy wyższych obrotach. Przypuszczam, że pewne niewielkie zmiany zaszły także w układzie wydechowym oraz w filtrze powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dlatego prosiłem o numer z iglicy gaźnika , bo po modyfikacjach związanych z ekologią to one mogą sie znacznie różnić i mają zasadniczy wpływ na średnie obroty.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie mam wybebeszonych gażników i nie mogę odczytać oznaczeń na iglicy (na wiosnę przy okazji zmiany dysz i synchra zerknę na iglice), ale gdyby takie były może natknąłbym się na nie w serwisówce, albo gdzieś w necie... ale się z czymś takim nie spotkałem... wiem że gaźnik ma oznaczenie VDFLB Keihin CV. może u dealera Hondy się czegoś dowiem... a jescze takie zapytanie mam.. jaki wpływ na skład mieszanki w zakresie średnich obrotów ma needle jet ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie bardzo ciekawe.

Zbyt mało miejsca aby się rozpisywać.

Tego elementu potocznie zwanego mikserem nie powinno się wymieniać jak również iglicy jeżeli nie masz dostępu do hamowni.

Wracając do pytanie :

Ma bardzo duży wpływ w zakresie średnich obrotów.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek masz na myśłi rozpylacz? Nie żebym się czepiał ale pierwszy raz słyszę (czytam) taką nazwę. Co do wymiany iglicy to hamownia nie jest konieczna, ale wtedy trzba się uzbroic w cierpliwość, staci sporo czasu i trochę znać się na rzeczy i silnik można zestroić optymalnie. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat na przyroście mocy aż tak bardzo mi nie zależy... oby tylko nie był złabszy niż przed ... chodzi głównie o to żeby na nowym wydechu mieszanka nie była za uboga... czyli plan mam taki... oryginalnie rozmiar dysz głównych jest 115/118 chcę zmienić na 118/122 do tego podkałdka pod iglice o gubości 1,5 mm... oryginalnie śrubę składu mieszanki która ma być wykręcona 2 i ćwierć obroru... dam na 2 obroty... Oczywiście wiem że trudno przewidzieć jaki wynik dadzą takie korekty ustawień gaźnika... no cóż zobaczy się... ale napewno mieszanka po tych zabiegach powinna się trocszkę wzbogacić, a przez to żywot silnika nie skróci się...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie, to dobór dysz powinienneś zacząć doświadczalnie. Najpierw od dyszy głównej, zakładasz testowane dysze... odpalasz i jeżdzisz na najwyższych obrotach, sprawdzasz jak zachowuje sie sprzęt w trakcie i po rozgrzaniu (podczas rozgrzewania musi ciagnac dobrze, po rozgrzaniu zajebiście!), następnie testujesz kolejne dysze, aż do zuyskania najlepszych odsiągów! Potem powinienneś poustawiać położenie iglicy aby uzyskać jak najlepsze średnie obroty, a na samym końcu bierzesz się za bieg jałowy, najlepiej z colortune, lub tak jak już kiedyś pisał Piotrek obserwując kolor płomyków za zaworem wydechowym po demontażu wydechu:twisted:...ale to chyba tylko on sam potrafi poprawnie zrobić, bo z tego co pamiętam, to nawet jego nadzwyczajne zdolności persfazji na niewiele się zdały;).

 

PS. Zapomnialem dodać, że zdecydowanie lepsze efekty osiągniemy na hamowni:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...