lukasz-aprilia Opublikowano 10 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2005 ... Jest jeszcze regulacja hydrauliczna, którą mam w swojej Hondzie, obecnie wyszła z zastosowania w motocyklach (działa pięknie, ale nie przy bardzo wysokich obrotach), podczas gdy w samochodach jest to bardzo poularne rozwiązanie.... POzdro, pawel No wlasnie - dlaczego hydrauliczna regulacja nie jest popularna w motocyklach. Przeciez to rozwiazaloby najbardziej upierdliwy element serwisowania. Nawet - jesli nie dzialaloby to przy ostrym palowaniu sprzetu, to przy jezdzie turystycznej przynajmniej wydluzaloby czas miedzy regulacjami. Cytuj Potrzebujesz bezpłatnej pomocy prawnej? - Forum Prawnicze zaprasza - ]http://forumprawnicze.info/wykroczenia-i-prawo-drogowe-f10/] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 10 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2005 Chyba w ŚM było napisane kiedyś że prawdopodobnie nie jest to często stosowane gdyż producenci chcą żeby serwisy zarobiły zwłaszcza biorąc pod uwage mniejszą liczbe jednośladów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudlaty_bytom Opublikowano 10 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2005 Piotr Dudek, chodzi Ci moze o rozrząd z NSU ?? gdzie jest okład korbowy poruszajacy suwakiem klinowym otwierającym zawór?mnie to utkwiło w pamięci pod tą nazwą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 10 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2005 tak właśnie o taki rozrząd mo chodziło. Konstrukcja była fantastyczna i całość pracowała bezgłośnie.Tylko w tym silniku długi korbowód kręcił wałkiem rozrządu podobnie jak napęd w maszynach do szycia f-my SINGER.Rozrząd suwakowy to całkiem inna bajka. W samochodach DUESSENBERG był właśnie taki rozrząd. Konstrukcja silnika czterosuwowego bez zaworów z oknami w tuleji cylindrowej pracującej we właściwym cylindrze także z oknami. Tuleja napędzana była od wałka rozrządu krócutkim korbowodem i otwierała a potem zamykała okna przelotowe.Silnik tego samochodu pracował dosłownie jak lokomotywa. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wulkan Opublikowano 23 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2005 Czesc! Warto jeszcze wspomniec o suwakach wykonujących ruch obrotowy, umieszczonych w głowicach czterosuwów. Np. taki silnik Aspin 250ccm 4 cyl. (1939r) 22kW , 11000 obr/min - z suwakiem stożkowym czy silnik Cross z suwakiem walcowym. Nie mozna tez pominąc rekodowych NSU, np Rennmax. Pomijając skomplikowanie konstrukcji i problemy z uszczelnieniem i smarowaniem, taki uklad rozrządu umozliwial w dawnych latach (obecnie chyba niestosowany w 4-taktach?) uzyskanie znacznych osiagow, glownie wysokich stopni sprezania ( mniejsza mozliwosc zaplonu detonacyjnego- brak elementow silnie nagrzanych , jak zawory, świeca zaplonowa - ta ostatnia mogla podczas spalania byc zaslonieta tarcza), wysokich predkosci obrotowych (na poziomie wspolczesnych silnikow klasy supersport). Suwaki obrotowe w dwusowach to osobna b.bogada historia. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek yamaha 500 Opublikowano 3 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2006 Czes. Skoro jestesmy przy lancuchach i rozrzadach to powiedzcie mi cos o lancuchach rozrzadu w yamaszce xv 500. Czy trzeba je wymieniac, jak sprawdzic ich zurzycie. Odkrecilem dekielek na cylindrze i zauwazylem ze lancuch slizga sie po dwoch prowadnicach z czego jedna mozna regulowac napiecie lancuch. Dlatego pytanie czy trzeba je wymieniac. Mam go od niedawna no i zawiele o nim nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marknt Opublikowano 3 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2006 Odkrecilem dekielek na cylindrze i zauwazylem ze lancuch slizga sie po dwoch prowadnicach z czego jedna mozna regulowac napiecie lancuch. Dlatego pytanie czy trzeba je wymieniac. Mam go od niedawna no i zawiele o nim nie wiem napewno wymień łancuchy, kola zobaczysz przy zakladaniu łańcuchów, jeśli poprzedni właściciel nie był zbrodniarzem "motorów" ,to pewnie są do użytku. Ale lańcuchy na 1000 % , tak sądząc z modelu xv500 , dla własnego "spokojnego snu" . Prowadnice też są ważne , spojrzyj ,czy nie mają oborbionych boków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiśnia Pawel Opublikowano 3 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2006 a jak sie nazywa rozrzad w silniku vankla?? :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wulkan Opublikowano 3 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2006 Czesc!Zagadka to jakaś ma być? :PIMO rozrząd tłokiem, nie inaczej.Chyba że jakaś inksza nazwa jest temu wynalazkowi przypisana. PS: Szkoda ze inż. Różycki pierwszy swego wynalazku nie opatentowal (czyli silnika z wirujacym tłokiem)... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.