Skocz do zawartości

Rozrząd?


marvell
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

... Jest jeszcze regulacja hydrauliczna, którą mam w swojej Hondzie, obecnie wyszła z zastosowania w motocyklach (działa pięknie, ale nie przy bardzo wysokich obrotach), podczas gdy w samochodach jest to bardzo poularne rozwiązanie....  

POzdro, pawel

 

No wlasnie - dlaczego hydrauliczna regulacja nie jest popularna w motocyklach. Przeciez to rozwiazaloby najbardziej upierdliwy element serwisowania. Nawet - jesli nie dzialaloby to przy ostrym palowaniu sprzetu, to przy jezdzie turystycznej przynajmniej wydluzaloby czas miedzy regulacjami.

Potrzebujesz bezpłatnej pomocy prawnej? - Forum Prawnicze zaprasza - ]http://forumprawnicze.info/wykroczenia-i-prawo-drogowe-f10/]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak właśnie o taki rozrząd mo chodziło. Konstrukcja była fantastyczna i całość pracowała bezgłośnie.

Tylko w tym silniku długi korbowód kręcił wałkiem rozrządu podobnie jak napęd w maszynach do szycia f-my SINGER.

Rozrząd suwakowy to całkiem inna bajka. W samochodach DUESSENBERG był właśnie taki rozrząd. Konstrukcja silnika czterosuwowego bez zaworów z oknami w tuleji cylindrowej pracującej we właściwym cylindrze także z oknami. Tuleja napędzana była od wałka rozrządu krócutkim korbowodem i otwierała a potem zamykała okna przelotowe.

Silnik tego samochodu pracował dosłownie jak lokomotywa.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Czesc!

 

Warto jeszcze wspomniec o suwakach wykonujących ruch obrotowy, umieszczonych w głowicach czterosuwów. Np. taki silnik Aspin 250ccm 4 cyl. (1939r) 22kW , 11000 obr/min - z suwakiem stożkowym czy silnik Cross z suwakiem walcowym. Nie mozna tez pominąc rekodowych NSU, np Rennmax.

 

Pomijając skomplikowanie konstrukcji i problemy z uszczelnieniem i smarowaniem, taki uklad rozrządu umozliwial w dawnych latach (obecnie chyba niestosowany w 4-taktach?) uzyskanie znacznych osiagow, glownie wysokich stopni sprezania ( mniejsza mozliwosc zaplonu detonacyjnego- brak elementow silnie nagrzanych , jak zawory, świeca zaplonowa - ta ostatnia mogla podczas spalania byc zaslonieta tarcza), wysokich predkosci obrotowych (na poziomie wspolczesnych silnikow klasy supersport).

 

Suwaki obrotowe w dwusowach to osobna b.bogada historia.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Czes. Skoro jestesmy przy lancuchach i rozrzadach to powiedzcie mi cos o lancuchach rozrzadu w yamaszce xv 500. Czy trzeba je wymieniac, jak sprawdzic ich zurzycie. Odkrecilem dekielek na cylindrze i zauwazylem ze lancuch slizga sie po dwoch prowadnicach z czego jedna mozna regulowac napiecie lancuch. Dlatego pytanie czy trzeba je wymieniac. Mam go od niedawna no i zawiele o nim nie wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkrecilem dekielek na cylindrze i zauwazylem ze lancuch slizga sie po dwoch prowadnicach z czego jedna mozna regulowac napiecie lancuch. Dlatego pytanie czy trzeba je wymieniac. Mam go od niedawna no i zawiele o nim nie wiem

 

napewno wymień łancuchy, kola zobaczysz przy zakladaniu łańcuchów, jeśli poprzedni właściciel nie był zbrodniarzem "motorów" ,to pewnie są do użytku. Ale lańcuchy na 1000 % , tak sądząc z modelu xv500 , dla własnego "spokojnego snu" . Prowadnice też są ważne , spojrzyj ,czy nie mają oborbionych boków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...