Skocz do zawartości

Narszczie zmieniłem !! 900RR


IG?A
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie, ja jeszcze nie robiłem żadnego rozeznania ale jak już coś będe wiedział dam znać.

 

Zmiana z przodu na -1 o ile mnie pamięć nie myli odpowiada mniej więcej +4em(to chyba zależy od konkrtnego przypadku ale wszyscy mówili że w rzeczywistości to własnie coś od +3 do +5...czy +4 do +6... albo jakoś tak-nie pamiętam już dokładnie...) zębom z tyłu więc do tego jeszcze faktyczna zmiana tyłu na +2 i już masz róznice jak po dołożeniu 6 ząbków więcej- róznica nie jest podobno porażająca ale odczuwalna i łatwiej wyrwać moto na gume.

Pozatym napewno musisz liczyć sie z tym że razem z łatwiejszym podnoszeniem koła przez zmiane przeożeń kontrola gazu będzie troche trudniejsza bo stanie sie on bardziej czuły i moto będzie bardziej agresywnie reagowało na ruchy prawego nadgarstka.

 

Te naprawde duże extremalne zmiany przełożeń są głownie do ułatwienia(a w niektórych wypadkach umożliwienia nie wykonalnych na seryjnych przełożeniach albo nieznacznie zmienionych) wykonywania wolnych tricków, prawdiwie wolnych gum, cyrkili, no handerów i innych podobnych wariacji...

 

Aha- dla ścisłości... tam absolutnie nikt nie stawia moto z gazu(no chyba że z żadka wykonuje jakiś trick tego wymagający np. unosi kołotrzymając kierownice tylko jedną ręką, albo siedząc tyłem do kierunku jazdy bo wtedy trudno sprzegło wyczuć).

Więc te przełożenia nie są zmieniane tak na tak duże żeby łatwo moto szło na gume z gazu tylko żeby szło łatwiej niż seria i łatwiej robić wolne gumy.

Gumy z gazu sa uważane za lamerskie i wręcz niebezpieczne bo motocykl ciągle przyspiesza, trzeba je zaczynać przy większcyh prędkościach itd...

 

Dlatego ja w tym sezonie zamierzam wrócić do sprzegła i uczyć sie kontroli tylnego hamulca...8)

 

Igła sorki za ten "mał" OT w Twoim temacie ale chyba szkoda robić bałagani zakładać nowe tematy.... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spidi - mysle ze z tym sprzeglem to nie wszyscy. W swiecie motocykli jest teraz płyta ze stuntem (VCD). I debile pozakladali takie zebatki z tyłu ze maja posciagane te oslonki na łancuch zeby nie obcierał. Te maniaki widac ze nie siłuja sie ze sprzeglem tylko z manety je szarpia. Zobacz naprawde niektorzy to koty w h * u * j . Jest gosc na wozku inwalidzkim co go na paski mocuja do gsxrki ma specjalne podpórki jak stoi na swiatłach, biegi w klawiszach itp itd maniak w ciul. Z takimi zebatami moto praktycznie stawia do pionu po lekkim przekreceniu, jest jeden trick jak gosc siedzi na tylnej kanapie, moto ustawione do pionu a on nie trzyma kierki i kula sie z 20 na godzine wymachujac tylko lapami zeby złapac rownowage.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziur masz racje że te motorki na takich zębatkach(to właśnie miałem na myśli mówiąc o extremalnych przełożeniach) bez najmniejszego problemu stają na gume z gazu i potrafią to zrobić błyskawicznie...

 

Jednak możesz mi wierzyć lub nie ale bezwzględnie wszyscy walą gumy ze sprzegła chyba że tak jak mówiłem robią jakiś specyficzny trick albo bardzo nieliczni stawiają z gazu przy tzw.autostradowych gumach, czyli najczęściej stojących gdzie można bardzo mocno pomóc sobie dobiciem zawieszenia a prędkości sa już dosyć duże...

 

Byłem dwukrotnie na takich zawodach(pokazach) i miałęm okazje widzieć to wszystko(i słyszeć bo w 90% przypadków akcje ze sprzegła nawet mimo tych przełożeń słychać...fakt że jest znacznie delikatniejsza niż na normalnych ale to wynika z łatwości z jaką moto staje na gume) w akcji na żywo, gadałem z tymi kolesiami(a było tam naprawde wielu świetnie jeżdżacych kolesi w tym kilku naprawde konkretnych kozaków zaliczanych do ścisłemj czołówki amerykańskiej) i wszyscy jednogłośnie mówili: "tylko sprzegło".

 

Dzięki tej metodzie motor staje błyskawicznie w pion(w punkt balansu) także można zrobić to niemal stojąc w miejscu albo tocząc sie żółwim tempem bez nabierania prędkości a przy gumie z gazu jednak trzeba jechać przy obrotach gdzie motorek sie nie dławi, nie krztusi tylko moze dynamicznie wejsć na obroty a po drugie w tym momencie też odrobine musi przyspieszyć bo poprostu nie ma na to siły.

 

Zresztą wszędzie gdzie tylko pojwiają sie ich rady, wskazówki dla początkujących i bardziej zaawansowanych wszyscy twardo są przy sprzegle a głosy o stawianiu z gazu sa z reguływyśmiewane bo pojawiają sie ze strony ludzi którzy sami nie wiele potrafią.

 

Ja tez z poczatku byłem bardzo zaskoczony ale przekonali mnie że jednak mają racje(z resztą trudno sie sprzeczać z ludźmi którzy pokazuja niesamowitą klase i umiejętności i niewątpliwie wiedza co robią lepiej niż ktokolwiek inny).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko klama !! a co do gościa który był prztczepiony paskami do moto to chyba na jego przykładzie najlepiej słychac jak wali z klamy!! Pozatym z gazu to nie to co z klamy .. ani to nie wygląda ani też nie brzmi... pozatym niektóre maszyny musisz poderwać z klamy bo są za cieżkie/słabe... tak wiec wyższość klamy jest oczywista... co my jesteśmy pudziany... ja tam suchar jestem waże 62 kilo i nie mam mocy szarpać sie z kierą jak można zrobić to samo przy użyciu 2 palców...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem wiem ale los chciał ze tafiła sie CBRa może to i dobrze.. Ale moje perypetie z zakupem sprzeta były dobre... Najpierw miałem upatrzonego ZXRa 750 w dojczu... ustawiłam sie ze szkopem na wtorek (dzwoniłem w sobote) W niedziel przeglądam ostatni raz oferty i znalazłem ZX7R z 2000 (poobijana, sprawna prosta ale np do wymiany troche owiewek zbornik i kiera)za 9000!! sobie mysle jade po ZX7 zadzwoniłem do typa powiedziałem ze we wtorek wpadam po motor.. poprosiłem zeby ustawił sobie chetnych po wtorku on oczywiscie sie zgodził.. Dzwonie do niego w poniedziałek wieczór a on mi mowi że motor sprzedany.. w miedzyczasie patrze a na jego koncie na allegro stoi moj niemiecki ZXR !! typ kupił go w niedziele od szkopa!! i wystawił odrazu za 1500zł wiecej... jak tu sie nie wku**ic... W desperacji zadzwoniłem do kilku znajomych i okazało sie że jest CeBRa tym razem bezzwłocznie udałem sie na miejsce.. no i poszło... jestem jeszcze nie szczesliwym ale zadowolonym włascicielem CBR 900 Szczesliwy bede jak bedzie skończona i bedzie w 100% sprawna ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...