Skocz do zawartości

GPS - wasze doswiadczenia na motocyklu


Bekon
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

navi w mapniku to troszkę kiszka - w dzień ciężko coś zobaczyć gdyż słońce pięknie odbija się od kombinacji folia mapnika/ekran. Nawet jak podświetlenie jest na stałe włączone, co zresztą szybciutko zjada baterię w większości pda... No i trzeba całkiem nieźle przestawiać głowę i ostrość wzroku żeby dobrze zobaczyć, a to zajmuje jakże cenne w ruchu miejskim sekundy. Użyłem tak nawi raz i za drugim miałem już przystosowany uchwyt samochodowy za 20 zł z allegro. Komfort nieporównywalny, tylko na deszcz trza kondoma zakładać :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zeszłym roku ( 2008 ) przjechałem Italię i Austrię z GPSem Mio250 w mapniku.

Navi była podłączona do zasilania przez gniazdo zapalniczki.

Problemem było;

- przegrzewanie się GPSu i związane z tym chwilowe lekkie "świrowanie" czyli pokazywanie dziwnych rzeczy.

- Urządzenie miało tendencję do przekręcania się pod różnymi dziwnymi kątami.

- padła ładowarka, być może miało to związek z przegrzewaniem.

A nie było to nadzwyczajnie gorące lato, temperatury tak jak w Polsce latem.

Gdyby nie ta ładowarka to można by uznać że toto zdało egzamin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukuję nawigacji przydatnej w motocyklowych wojażach, która pociągnie 3-4 godz. bez ładowania, posiada wbudowane szczegółowe mapy Polski i Europy, ma możliwość zasilania wymiennymi bateriami oraz kosztuje w granicach 500 pln - są szanse na takie coś? :icon_question:

Dobrze się zastanów przy wyborze nowego telefonu (jak masz abonament) i masz za darmo. Ja sobie wziąłem Touch Diamonda na Windowsie i na 30 miechów dopłaciłem 100zł z abonamentem 50zł - czyli dostępne dla wszystkich. A teraz mam małe PDA z GPSem i telefonem, do którego mogę wgrać WSZYSTKO co mi się podoba - bardziej lub mniej szczegółowe. Diamond ma słabą baterię, ale można dokupić większe.

 

 

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Pytanko mam takie, jakie nawigacje stosujecie w wyprawach offroadowych na motorach typu cross/enduro ? Chodzi mi o to , żeby sie nie zalewała i była chyba raczej odporna na wstrząsy .

Czy montujecie je na kiere czy raczej kurtka albo plecaczek .. ??

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

navi w mapniku to troszkę kiszka - w dzień ciężko coś zobaczyć gdyż słońce pięknie odbija się od kombinacji folia mapnika/ekran. Nawet jak podświetlenie jest na stałe włączone, co zresztą szybciutko zjada baterię w większości pda... No i trzeba całkiem nieźle przestawiać głowę i ostrość wzroku żeby dobrze zobaczyć, a to zajmuje jakże cenne w ruchu miejskim sekundy. Użyłem tak nawi raz i za drugim miałem już przystosowany uchwyt samochodowy za 20 zł z allegro. Komfort nieporównywalny, tylko na deszcz trza kondoma zakładać :wink:

Dokładnie tak jak pisze Ludwicjusz, te same problemy miałem i ja.

Wady:

- odbijanie słońca od folii mapnika,

- w sytuacji gdy używamy zasilacza przewód uniemożliwia całkowite zamknięcie zamka co przy większym deszczu grozi utopieniem GPS-a :wink:

- podstawowa wada to jednak wg mnie konieczność znacznej gimnastyki głowa aby cokolwiek zobaczyć. Niestety, ale w kasku jaki ja używałem (szczękowy airoch) aby zobaczyć coś na nawigacji należało bardzo mocno pochylić głowę, co oczywiści uniemożliwiało obserwację drogi. Poza tym jak wspomniał Ludwicjusz wymaga to także dość znacznej zmiany ostrości wzroku. W praktyce używałem tego rozwiązania może z kilka razy, po wyjeździe do Berlina gdzie ciągłe ruchy głowa w górę i w dół niemalże doprowadziły do kraksy zdecydowałem się na zamocowania GPS-a najpierw na kierownicy w późniejszym okresie na szybie co dawało już bardzo wysoki komfort (w XJ-cie miałem podwyższoną szybę i było gdzie umieścić). teraz w CBF-ce wróciła znowu na kierownice, ale wykonałem specjalny "stelaż" który powoduje że ekran GPS-a jest w pobliżu zegarów i nie wymaga specjalnego kręcenia głową :bigrazz:

Ponieważ używam TomTom-a bo chciałem mieć jedno uniwersalne urządzenie tak do auta jaki i do motocykla zakupiłem TAKI pokrowiec, sprawdzony w całkiem silnym deszczu. Dla uniknięcia kombinacji z gniazdem zapalniczki z którym miałem wieczne problemy zakupiłem dodatkową ładowarkę z wyjściem mini USB i podłączyłem ją na stałe w motocyklu, w ten sposób nie mam problemów z gniazdem zapalniczki a mogę zasilacz GPS-a, jakieś MP3 i wszystkie inne z gniazdem mini usb czyli większość współczesnej elektroniki użytkowej.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem super jest miec nawigacje w motocyklu, jedziesz przed siebie nie martwiac sie o droge. Osobiscie posiadam tom-tom raider 2 z mapami calej europy. Jest to nawigacja motocyklowa oprocz monitora masz jeszcze lacznosc z nawigacja za pomoca blutocha, uroczy glos w helmecie informuje cie ze zblizasz sie do rozwidlenia a nastepnie po skrecie ktorej strony drogi masz sie trzymac aby trafic na nastepny rozjazd dotyczy jezdni kilkupasmowej. Nie musisz smigac pomiedzy pasmami ruchu jak wariat bo w ostatniej chwili zauwazyles ze nie jestes na tym pasie . Mapy posiadam najnowsze i orginalne. Co tez wazne masz mozliwosc obslugi podczas jazdy tel i masz lacznosc z pasazerem jezeli pasazer posiada drugi odbiornik i nadajnik (scala 2 - w zestawie z tom-tomem jest 1 szt.) Masz mozliwosc wyboru opcji w wyborze interesujacych cie obiektow na trasie przejazdu np. stacje benzynowe, hotele, atrakcje turystyczne itp. Po dotknieciu palcem ikony hotelu tom tom podaje ci numer tel do recepcji i jezeli chcesz pokieruje cie pod drzwi hotelu lub do innego interesujacego cie miejsca. Reszte dowiesz sie na stronie www. TomTom. com strona takze w jezyku polskim. Nie musze dodawac ze jest wodoszczelna i mozna ja umocowac na wysiegniku przed soba podczas jazdy, latwo (podczas jazdy) jest ja ustawic tak aby nie padaly na nia promienie sloneczne, posiada w zestawie wszystko- takze przewod zasilania.

Edytowane przez Bobeka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Pytanko mam takie, jakie nawigacje stosujecie w wyprawach offroadowych na motorach typu cross/enduro ? Chodzi mi o to , żeby sie nie zalewała i była chyba raczej odporna na wstrząsy .

Czy montujecie je na kiere czy raczej kurtka albo plecaczek .. ??

 

Pozdro

Polecam Garmin Vista HCx!

Używam go w terenie i nigdy mnie nie zawiódł. Jest wodo i wstrząsoodporny a w różnych warunkach go testowałem :wink: . Nie gubi sygnału praktycznie nigdy, nawet gęsty las i wąwozy to dla niego betka. Jako zasilania używam akumulatorków "paluszków" na których przejeżdżam cały dzień. Dokupiłem najprostszy uchwyt na kierownice <tu>, screen protector <tu>, etui <tu> oraz kartę miniSD do danych. Trasy planuję na sucho w Google Maps, konwertuję je do formatu .gpx i wysyłam do odbiornika. Dzięki temu mam zawsze gotowca i gdy jesteśmy w terenie konfrontujemy go z tym co w realu :wink: . Zawsze slad przebywanej trasy zapisuję i zrzucam na twardziela do mojej wielkiej biblioteki śladów gps :biggrin: . To jest fajny motyw, lubie się bawić w tropienie nowych szlaków :crossy: . Pracuję nad stworzeniem demonstracji wideo jak posługiwać się śladami, zapisywać je i edytować, kiedy skończę mogę udostępnić ją zainteresowanym.

Co do map to dostepne są darmowe projekty, jeszcze nie doskonałe i obejmujące tylko wybrane części Polski ale do użytku offroad wystarczające o ile opieramy się na wczesniej stworzonych waypointach i śladach.

Aha, Vista może być wykorzystana jako nawigacja samochodowa, jeśli ktoś nie oczekuje cudów. Co prawda nie będzie komunikatów głosowych (jedynie pipniecia z głośniczka) a wielkość ekranu i sposób wyświetlania trasy nie bedzie na poziomie odbiorników dedykowanych autom ale swobodnie można sie bez tego obejść. Ja dokupiłem uchwyt do szyby i goł ;) .

 

Pzdr.

Radek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy macie doświadczenia odnośnie uchwytów rowerowych Garmina (konkretnie do serii 200) - da to radę na motocyklu, czy od razu sobie darować?

 

Uchwyty uniwersalne po 30 pln na Aledrogo jakoś mnie nie przekonują, choć mogę się mylić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest taka stronka ze sklepem www.uchwyty-samochodowe.pl , mają tam naprawdę spory wybór dla motocyklistów, rowerzystów. I tak np. do dowolnego garmina (także typowo samochodowych "kwadratów") można kupić konwersję na rower, motór, dedykowane obudowy wodoszczelne. Np. taki zestaw wodoszczelny mocowany do kierownicy dla Yakumo EazyGo kosztował mnie 238 zł. Navi pozostaje w pełni funcjonalne, są gumowe wyjścia na kable itd... Uważam, że bardzo przyzwoicie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do mojego posta gdzieś wcześniej o tym, że dobry jest MIO A501 (a przynajmniej wystarczalny dla zwykłego turysty) może świadczyć ta prezentacja http://pl.youtube.com/watch?v=d9kAtBLEUck&...next=1&index=10

 

Dalej zostaję przy tym, że w stosunku do ceny (od ok 700 pln) jest to najlepsze urządzenie na rynku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

imo dla przeciętnego szwędacza po cywilizowanej Europie nada się każde PNA do którego można wgrać cracka i uzyskać czystego windowsa CE lub Mobile. Wtedy wybieramy sobie mapy takie jakie chcemy :bigrazz: Często takie urządzenia można kupić w necie lub w różnych marketach poniżej 300 zł. Po co komu moduł gsm czy cienkawy aparat? Przeważnie i tak mamy te urządzenia osobno ze sobą. A tak navi siedzi sobie przyczepiona gdzie jej miejsce, a my możemy normalnie odebrać telefon lub pstryknąć zdjęcie... Tak więc - albo specjalistyczny pna motocyklowy (~2500zł) albo jakaś manta lub lark + zestaw wodoszczelny (~600zł). A przeważnie jest tak że w dzisiejszych czasach często mamy już navi samochodowe i ponosimy tylko koszt mocowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Garmin Nuvi 255W, mimo wgranej bazowo CityNavigator Europe 2009 nie spełnia zadania nawigacji: prowadzi notorycznie ulicami jednokierunkowymi pod prąd, nieprzejezdnymi (chodnikami), nie widzi choćby uruchomionego rok temu drogowego przejścia granicznego (w Dobieszczynie) -wszystko przy ustawieniu opcji "samochód osobowy" i omijaniu dróg gruntowych :icon_eek: sprawa ma się podobnie w Niemczech, chdzie w miejscowościach za sprawą ulic jednokierunkowych, Nuvi w ogóle nie doprowadziła do celu :lapad:

 

Podpowiecie co jest grane?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uuuuuu w PL to faktycznie nieraz pokazuje błędną kierunkowośc ulic, ale w DE sie nie spotkałem, 2009 jest dośc dobrze a przynajmniej lepiej niż 2008 opracowana, przynajmniej w moich rejonach. Zreszta błędy będą zawsze, ale chyba masz funkcję przeliczania jak pojedziesz inaczej, więc chyba jakoś sobie radzisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Garminowski CN ma wspaniała bazę adresową w Polsce, ale błędną kategoryzację dróg. Na nasz kraj zdecydowanie lepsza jest GPMapa. Można załadowac także freewerowego UMP-a.

 

Co do nawigacjo offroad - ja używam w sumie jedynego odbiornika uniwersalnego Garmina - nuvi 500. Jest wstrząso/kurzo/wodo odporny a wygląda jak zwykłe nuvi 205. 3,5" wyswietlacz o znakomitej jasności i bateria która trzyma 8 godzin pozwala zdjąc go z motocykla i iść zwiedzać.

 

Mój garmin przeżył juz niejednego paciaka w terenie łącznie z podtopieniem i żyje. Uchwyt mam Ram - Mounta. Sprawuje się bez zarzutu.

 

Garminowski CN ma wspaniała bazę adresową w Polsce, ale błędną kategoryzację dróg. Na nasz kraj zdecydowanie lepsza jest GPMapa. Można załadowac także freewerowego UMP-a.

 

Co do nawigacjo offroad - ja używam w sumie jedynego odbiornika uniwersalnego Garmina - nuvi 500. Jest wstrząso/kurzo/wodo odporny a wygląda jak zwykłe nuvi 205. 3,5" wyswietlacz o znakomitej jasności i bateria która trzyma 8 godzin pozwala zdjąc go z motocykla i iść zwiedzać.

 

Mój garmin przeżył juz niejednego paciaka w terenie łącznie z podtopieniem i żyje. Uchwyt mam Ram - Mounta. Sprawuje się bez zarzutu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...