Skocz do zawartości

problem z rozrusznikiem


Rekomendowane odpowiedzi

witam,ostatnio chcialem odpalic swoj motocykl(suzuki VX 800)akumulator byl padniety wiec odpalalem na klemy z samochodowego,i co sie stalo;rozrusznik nie zakrecil a wlacznik elektromagnetyczny robil tylko taki trrrrrrrrrrrrr :) ,myslicie ze to wlasnie we wlaczniku cos padlo,czy akumulator moze miec jakies znaczenie?a moze to cos w rozrusszniku?czekam na propozycje,moze ktos mial taki problem .z gory dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miales dobrego polaczenia, przekaznik dostawal za malo pradu i dlatego wydawal ten odglos.

Z doswiadczenia wiem ze przewody rozruchowe marnej klasy potrafia zardzewiec wewnatrz i nie przewodzic pradu.

Dopuki kupowalem takie za $15 to rdzewialy po roku wiec w koncu kupilem za $ 80 i mam spokoj - nie rdzewieja wogole.

Naladuj aku i z niego zapalaj, a przewody sprawdz - jestem pewien ze to ich wina.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak BTW to w samochodzie ( deawoo tico) mam juz dosyc stary aku i na dodatek "słupki" są chudsze od orginalnych (efekt usuwania śniedzi :)), klemy przy maksymalnym scisnieciu nie siedzą na nich zbyt mocno, wiec wsadzilem miedzy klemy a "slupki" cieniutkie blaszki :mrgreen: i odpala bez prostesów tak jak to bylo wczesniej. moge jezdzic z tym patentem, czy musze koniecznie kupic nowy aku? co sie moze stac przez ten patent??

SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozruszniki w motocyklu i samochodzie potrzebują własciwego prądu z akumulatora. W motocyklu rozrusznik jest uruchamiany za pomocą przekaznika który ma w sobie elektromagnes zwierający styki , natomiast w większosci aut elektromagnes stanowi integralną część rozrusznika. Elektromagnes ten potrzebuje własciwego prądu . Jesli jest on zbyt mały to , upraszczając , działa on bardzo anemicznie i jest bardzo słaby zestyk ,który powoduje łuk elektryczny co może doprowadzić do zespawania styków przekaznika . No i możemy miec efekt taki że rozrusznik działa cały czas ,nie można go wyłączyć, albo gdy go nie obróci to mamy pełne zwarcie.(w skrajnosci pożar)

Co do blaszek między klemami to przemilczę.Natomiast gdy instalacja pojazdu traci kontakt z akumulatorem w czasie pracy( brak styku), to powstaje tzw. szpila napięciowa i momentami napięcie idące na odbiorniki dochodzi nawet do 70V. Nie mówiąc o alternatorze wyobrażcie co sie dzieje z innymi odbiornikami co dostaną taki prąd(żarówki , sterowniki ,moduły)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

falko napisał:

Natomiast gdy instalacja pojazdu traci kontakt z akumulatorem w czasie pracy( brak styku), to powstaje tzw. szpila napięciowa i momentami napięcie idące na odbiorniki dochodzi nawet do 70V. Nie mówiąc o alternatorze wyobrażcie co sie dzieje z innymi odbiornikami co dostaną taki prąd(żarówki , sterowniki ,moduły)

 

Dokładnie, kiedyś też miałem jakąś przerwe w instalacji i po dodaniu gazu żarówki strzelały jak baloniki.

Zmieżyłem więc napięcie na kostce żarówki i wybiło 70V prądu zmiennego.

Okazało się że jeden przewód od prostownika z regulatorem odczepił się, po podłączeniu wszystko było ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...