Skocz do zawartości

Smarowanie elementow wahacza


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !!

 

Sciagnalem sobie wahacz do malowania i przy okazji porozbieralem wszystkie przeguby wahacza, czy jak to powiedziec po prostu te czesci polaczone ze soba za pomoca przegubow. Jak ktos ma centralnego amora z tylu to wie o co mi chodzi. Jest tam jeden przegub kulkowy a w reszcie sa lozyska igielkowe. Jak sprawdzic czy np. lozyska lub przegub nadaja sie do wymiany ?? Czym nasmarowac te lozyska ?? Zwyklym smarem do lozysk czy potrzeba do tego cos specjalnego ??

 

Z motocyklowymi pozdrowieniami Grzechu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba sprawdzić czy nie mają luzów, w serwisówce powinny być podane wymiary elementów wachacza oraz wymiar który kwalifikuje część do wymiany.

Ja smarowałem towotem nie wiem jak u ciebie, ale przy takich elementach przeważnie montowane są kalamitki i aby nasmarować te części nie trzeba rozbierać zawieszenia, wystarczy towotnica i troche smaru.

Im częściej będziesz smarował tym mniej ci się będą zużywały :)

Z tego co pamiętam, to w motocyklach enduro po każdym ostrym taplaniu w błocie zalecane jest przesmarowanie.

POZDRO!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uhu znajdz serwisowke do Cagivi super city :(

A co do kalamitek to widocznie masz troche inna budowe, bo u mnie niestety ich nie ma. A co do smarowania to nie potrzeba tak czesto bo nie jest to offroad :) , ale z tego co widze po tych czesciach to za wiele razy od tych 10 lat nie byly one smarowane chociaz troszke smaru zostalo. Dobrze ze to rozebralem bo nie wiem czy cos by po nastepnym sezonie zostalo z tego :? bez przesmarowania .

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tych elementów powinno się stosować smar z dodatkiem dwusiarczku molibdenu (w skrócie molibdenowy, taki jak do przegubów w samochodach). Jest on odpowiedni do przenoszenia dużych obciążeń.

Sprawdzasz to na centralnej podstawce (najlepiej) poruszając kołam najpierw na boki, a potem w górę-dół (np. podważając delikatnnie koło łyżką czy czymś podobnym). Nie powinno być wyczuwalnych luzów. Jak są, to sprawdzasz "namacalnie" przykładając palec w odpowiednie miejsce (połączenie obu elementów tam gdzie moze być luz) i w ten sposób sprawdzasz gdzie dokładnie powstał luz.

 

POzdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, że trajka zaczął taki temat. Niedługo będę wymieniać łańcuch i przy okazji rozbiorę wahacz. Wcześniej tego nie robiłem i nie za bardzo wiedziałem czym przesmarować niektóre elementy. Teraz sprawa jest w miarę jasna :)

Smar miał kolor rdzawy i śmierdział jak gacie starej baby

Aż strach spytać skąd wiesz jak pachną takie gacie :(

Boniek

gg 644826

Yamaha TDM900

Bikepics // Nefre FCI // lotnictwo.net.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie zobaczylem (juz wczoraj ale nie chcialo mi sie pisac) ze glowna tulejka od wahacza w miejscu styku z lozyskami igielkowymi troche sie przytarla i ma lekkie wżery. Co z tym zrobic ?? Wytoczyc nowa tulejke? Czy jakos wypolerowac ? Zeszlifowac papierem ??

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy ktora ?

Bo jezeli ta ktora jest miedzy lozyskami to jest to tylko dystans miedzy nimi i nic nie musisz tam robic.

Jezeli chodzi o tuleje wew. lozysk po ktorych chadza igly to juz inna sprawa.

 

Adam M.

PS Sprawdz czy oslony przeciwkurzowe sa w obrym stanie ( te ktore siedza na lozyskach od zewnetrznej strony ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie chodzi o tuleje wewnatrz lozysk po ktorej zewnetrznej stronie "chodza" igielki. Mam jeszcze mozliwosc wytoczenia tej tulejki, ale jakby sie dalo te wzery jakos usunac to byloby najprostsze masz jakis pomysl na to ?

A co do lozysk to nie ma problemu ojciec zalatwi mi lozyska igielkowe we wszystkich dzwigniach (8) wiec nie ma problemu. Osolny przeciwkurzowe tez beda wymienione. Bedzie zawiecha tyl - funkiel :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KML napisał:

Smar miał kolor rdzawy i śmierdział jak gacie starej baby

 

Aż strach spytać skąd wiesz jak pachną takie gacie

 

No co ty nie siedziałeś nigdy obok starej baby w autobusie, ten zapach to z gaci no bo z czego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...