Simel Opublikowano 19 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2010 Jak myślicie co może być przyczyną "dzwonienia" w silniku na jałowym biegu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 19 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2010 (edytowane) Zależy czy jest to dźwięk pusty (np. dzwon) czy wytłumiony (np. pukanie w gruby metal). Może dzwonić sprzęgło, pierścienie, tłok pukający w głowicę od luzów, cały silnik bo za słabo dokręcony. Spróbuj ustalić skąd najbardziej się niesie dźwięk. P.S Uprzedzając Twoje pytanie - Tak, to może rozwalić silnik na amen zwłaszcza walenie tłoka w głowicą lub luźne pierścienie. Edytowane 19 Lipca 2010 przez Shinigami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 19 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2010 a nie masz pustego wydechu czasem ?? to stało sie nagle czy kupiłęś moto i już tak było ?? wydaje mi sie że pierścieni w silniku chłodzonym cieczą raczej nie usłyszysz bo płaszcz wodny wytłumia w zasadzie układ cylinder- tłok (kolega miał mtx 80r2 tłok w cylindrze latał prawie luzem motorek palił z 10 kopa z strzałami w wydech ale jak chodził to nic z cylindra nie było słychać :D jak przyszło do remontu to wał zdrowy, ale w cylindrze musiał jeden nadwymiar przeskoczyć bo tłok dosłownie huśtał sie na boki w cylindrze, nie wiem jakim cudem to jeździło ale w sumie mój ogar też tak jeździł :D ) mnie sie wydaje że prędzej słychać łożysko korbowodu albo jak shinigami pisze silnik sie buja w ramie i tłucze.... co do dt80 to ja latam na 80 niecały 3 rok (nie sezon bo zima też latam dla mnie sezon sie w zasadzie nie kończy wyjątkiem był ten rok bo zima nie miałem moto ) 2 lata miałem mtx 80c i teraz mam kilka miechów dt80 i jakiś wypalony sie nie czuje, czasem brakuje mocy ale nie wydaje mi sie żeby dt 80 totalnemu swieżakowi sie w rok znudziła, jeszcze że odblokowana tą 100 poleci i w terenie potrafi zaszaleć .........pozatym, ja waże 95kg więc lekko ze mną nie ma :D ale to kwestia gustu, jak szybko sie uczysz, jakie masz ambicje nie da sie ,,przewidzieć'' kiedy dany motocykl ci sie nudzi... ja jak na mtx zacząłem sie czuć ,,wypalony'' i wydawało mi sie że jestem pro i brakuje mi mocy to zmieniłem miejscówke i znowu czułem frajde z jazdy :D Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simel Opublikowano 20 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2010 Na pewno nie jest to mocowanie ramy, bo wszystko jest mocno dokręcone. Dzwonienie najbardziej słychać w okolicy pompy. Stało się to nagle, nigdy przedtem tego nie słyszałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AgentCS Opublikowano 20 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2010 Dziękuję wam za wszystko . Sorki za te głupie błędy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ReD-GreeN Opublikowano 20 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2010 chłopaki pewnie głupie pytanie ale czy (http://allegro.pl/item1144911544_yamaha_dtx_125.html) w miejscu gdzie zamocowany jest ten stelaz na tablice rej ta śrubka(kwadratowa) jest wtapiana w plastik bo chce ten stelaz wykrecić a zarazem nie chce tego urwac zeby pozniej problemow z zawieszeniem nie było? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 20 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2010 Na pewno nie jest to mocowanie ramy, bo wszystko jest mocno dokręcone. Dzwonienie najbardziej słychać w okolicy pompy. Stało się to nagle, nigdy przedtem tego nie słyszałem. Łożysko wału albo wałek pompki lub dozownika tłucze. Ale nie mam bladego pojęcia jak to sprawdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bobi0101 Opublikowano 20 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2010 Witam wiem może już było ale 256 stron szukania to troche jest;]. Posiadam YAMAHE DT 50 z 1992r 5 biegowa ma ona przejechane ok.22tys km...Wszystko jest ok 1 cała manetka jedzie 2 i 3 też na 4 jedzie prawie 70 włączam bieg 5 motor nie chce jechac dochodzi czasem do 75km/h obrotów jeszcze ma ale nie jedzie, lecze to nie jest główny problem że jedzie ona tylko 75 najgorsze jest to że jak sie chwile na 5 biegu pojedzie szybciej to ona gaśnie normalnie w czasie jazdy jedziesz sobie 75 a tu bum motor gaśnie tak jakby blokowało koło i przed tym słychac taki leciutki gwizd ale to bardzo leciutki lecz po chwili puszcza. Stajesz dajesz luz odpala na kopa siadasz i znowu 1,2,3,4 do spodu na 5 motor nie chce jechac... Jaki olej wlac mu do silnika? I czy da sie ten motor przerobic na 80 ccm tzn cylinder tłok itp sami wiecie, czy da sie cos zrobic żeby troche ciszej chodziła.... A jeżeli nie da sie ją zrobic na 80 to może jakies małe podpowiedzi jak poprawic jej osiągi za w miare normalne pieniądze bo za bogaty nie jestem i czy w chodzi w gre to że ta yamaha ma blokady bo ona na jakieś górki to nie za bardzo jest.. po prostu jest troszke za słaba... Prosze pomóżcie!! Z góry thx:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 20 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2010 brakuje mu paliwa ?? jaki kolor świecy ?? a jakbyś na 4 jechał na oporowych obrotach to też zgaśnie ?? Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bobi0101 Opublikowano 20 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2010 brakuje mu paliwa ?? jaki kolor świecy ?? a jakbyś na 4 jechał na oporowych obrotach to też zgaśnie ?? Nie na wszystkich biegach do spodu i jedzie bez problemu tylko 5... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 21 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2010 to wygląda że jest jakoś dziwnie blokowana.......... albo coś z 5 biegiem jest źle.... żeby ciszej chodziła to zobacz czy masz szczelny układ wydechowy i jaki masz tłumik bo może masz wybebeszoną rurke tylko i pierdzi :D Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bobi0101 Opublikowano 21 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2010 to wygląda że jest jakoś dziwnie blokowana.......... albo coś z 5 biegiem jest źle.... żeby ciszej chodziła to zobacz czy masz szczelny układ wydechowy i jaki masz tłumik bo może masz wybebeszoną rurke tylko i pierdzi :D No właśnie jeżeli jest zablokowana to jak ją odblokowac a jeżeli cos z 5 źle to co trzeba zrobic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 21 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2010 Mogłeś użyć wyszukiwarki na stronie, wtedy ni trzeba czytać 256 stron. Jeżeli jest coś nie tak z piątym biegiem to trzeba zrobić co następuje - Ustalić czym jest to "coś". Może się blokuje tryb na wałku i zdycha, może się blokuje o sąsiednią zębatkę. Weź moto na podnośnik/stołek, zapnij piątkę (tylko zrób to tak żeby nie mieć wątpliwości, że to piąty bieg) i kręć kołem zobacz czy się zablokuje. Jak silnik masz za słaby to sprawdź kompresję manometrem bo może przez 22tyś nikt nie robił remontu. Powinno być ok 10 atmosfer na otwartej przepustnicy. Pamiątej też, że to tylko 3 do 4KM i pożeraczem terenu to to takie nigdy nie będzie. Olej do silnika (rozumiem, że pytasz o skrzynię i sprzęgło) wlej taki jak zaleca producent, pewnie Yamalube 10w40 albo inny dowolny 10w40 bo tam to większej różnicy nie robi jaka marka. Moc możesz wycisnąć na kilka sposobów. Wklep w google "tuning silnika dwu suwowego" albo podobny tekst. Może 1KM ekstra wyciśniesz :icon_mrgreen: O zestawie na 80ccm nic Ci nie powiem, bo nie wiem czy masz A1 czy nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bobi0101 Opublikowano 21 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2010 O zestawie na 80ccm nic Ci nie powiem, bo nie wiem czy masz A1 czy nie. Dzieki troche pomogłeś jutro zrobie to co mi napisałes:) A oznaczenie A1 hmm nie wiem o co chodzi bo jestem nowy ale jakbys mnie troche naprowadził to moze bym sie pokapował:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 21 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2010 Dobrze, ze skończyłem jeść zanim przeczytałem odpowiedź :clap: "Kategoria A1 jest dostępna od 16-stego roku życia za zgodą rodziców lub prawnych opiekunów i pozwala prowadzić motocykle o pojemności do 125 cm3." Masz 50 i tego się trzymaj, pytania o przerabianiu na większą pojemność albo rejstrowaniu większego na mniejszy są na tym forum bardzo źle widziane :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.