Skocz do zawartości

Wszystko o Yamaha DT 50, 80 i 125


Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Dziś złożyłem swojego sprzęta no i jak zwykle coś się zwaliło ... Znowu zaczęła ślizgać mi się kopka ... Ma ktoś do sprzedania tą zębatke, co siedzi na wałku kopnika? Tzn. chodzi mi o wąską zębatke, bo raz kupiłem szerszą, dałem do stoczenia, chwile pochodziło i znowu lipa ... Jak się nie mylę ta wąska chodzi na tulejce ... Ma ktoś takową?

Ale to co masz wyrobioną tą zebatke ze ci ona przepuszcza czy w ogóle nie łapie. bo jak może sie ślizgać ten trybik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zazębia nieraz ... 0 oporu, nazwałem to ślizganiem. Ratuje mnie tylko założenie oryginału, bo ta co mam była przeprabiana, tzn toczona bo była zagruba :icon_mrgreen:

Aha i teraz przez to ze jest cieńsza to idzie za mało lub przelatuje i nie łapie drugiego,no to musisz szukać teraz nowego trybika,popatrza na allegro tam jest sporo ,,organów'' do DT :icon_mrgreen: Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rajdowiec w tej zebatce jest wbita tuleja miedziana lub z brazu i ona sie wyrabia poniewaz nie ma lozyska.

 

Wez stara tuleje wbij ja odwortnie i kup nowe zabezpieczenie

No tak to jest ten pośredni którego napedza ten tryb wałka kopaji a potem przenosi naped na kosz sprzegłowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc

 

1.Czy moglibyście powiedzieć na co zwracac szczególną uwage przy kupowaniu yamahy dt 80 lc2??

2. W jakim stosunku do benzyny powinno lac sie olej przy docieraniu jej i jakie firmy prodykuja najlepsze oleje do 2T??

 

Pzdr

1. zwraca sie na to samo uwage jak przy innych motorach: czy nie ma wycieków. czy jakieś łozyska nie stukają czy silnik równo chodzi czy nie widac jakiś skrzywień czy nie ma sladów klejenia jakiegoś. dobrym sposobem jest okręcenie lewej strony silnika. tam gdzie jst megneto i obrócić kilka razy wałem wtedy najlepiej słychać czy nie ma luzów na korbie. a jak złapiesz mocno magneto i spróbujesz poruszać we wszystkie strony to dowierz sie czy nie ma luzówna łożyskach w karterach. pozatym to sprawdź jak amortyzatory odbijają czy cała elektronika dobrze chodzi. i to by było chyba na tyle...

 

a słyszałem jeszcze że dobrym sposobem na sprawdzenie czy rama jest prosta jest rozpędzić sie troche i puścić kierownice wtedy czujesz czy ściaga Ci jakoś bardziej na jedną stronę ale to trzeba juz mieć wyczute bo niekażdy pozna

2. co do olejów to jest ich wiele i było juz pisane kilka razy na tym forum(każdy wie że nie leje sie mixolu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wiem ze mi świece zalewa bo tylko jak wyszyczsze przejade pare metrów i zalana ;/ I jezdze na mieszance z dozownika sam nie robie . Leje czysta do baku . Moze z dozownika idze za duzo oleju. I mam pytania która śróbka w gażniku jest od powietrza a która od paliwa ma ktos moze jakis opis jak go regulowac czy cos .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siemka! w dozowniku w dt80lc2 jest ogranicznik no czesci obracajacej się i bolec na obudowie i takie pytanko czy po daniu gazu do konca ta czesc powinna oprzec się o bolec??

pozdr

U mnie ja przekręcałem manetką do oporu to prawie opierala się ta cześć ruchoma o ten bolec (jakieś 2mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o dozownik to ja jestem zdecydowanie za wywaleniem tego!! najlepiej lać mieszanke! ja u siebie przez to zatarłem:/ a najgorsze jest to że zoriętujesz sie że sie zepsuł dopiero jak zatrzesz:/ najczęstszą przyczyna zatarcia w 2T są właśnie dozowniki. nawet nie wiadomo jak to dobrze ustawić bo nigdy nie wiesz czy już wystarczająco oleju podaje:/ ja jestem za laniem mieszanki do baku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o dozownik to ja jestem zdecydowanie za wywaleniem tego!! najlepiej lać mieszanke! ja u siebie przez to zatarłem:/ a najgorsze jest to że zoriętujesz sie że sie zepsuł dopiero jak zatrzesz:/ najczęstszą przyczyna zatarcia w 2T są właśnie dozowniki. nawet nie wiadomo jak to dobrze ustawić bo nigdy nie wiesz czy już wystarczająco oleju podaje:/ ja jestem za laniem mieszanki do baku.

no nie tylko ty jestes za robieniem mieszanki zamiast uzywania dozownika ja to leje 1:50 i ustawiam dozownik na minimum,a ci którzy uwazaja ze lepszym rozwiazaniem jest dozownik to jak im kiedy nie bedzie podawał oleju i zatrą silnik to też beda robić mieszanke :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba zapycha mi sie gaźnik bo jak jeździłem normalnie to sie dusił a na ssaniu jeszcze jakos jechał. Czyściłem gaźnik ale nie jest dużo lepiej, czy wystarczy przeczyścić 2 dysze te co idą do tego zbiorniczka z wachą czy jeszcze gdzieś trzeba przeczyścic??

 

To chyba nie gaźnik tylko świeca ma przebicie, od czego może świeca załapać przebicie?? BOnie chce zeby nowa też złapała

Edytowane przez Sebav
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...