Skocz do zawartości

Wszystko o Yamaha DT 50, 80 i 125


Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdzałeś to?? czy to tylko przypuszczenie...z tego co mi wiadomo to kartery w obu silnikach są takie same i cylinder 50 ma po prostu mniejsza tuleję....tzn ścianka zewnętrzna na dole karteru jest odpowiednio grubsza i przystosowana do mniejszej średnicy cylindra. No ale oczywiście mogę się mylić :banghead:

Tak mialem oba silniki i raczej nie da rady z taka przeróbką (a po za tym na chłopski rozum to DT50MX ma rozstaw szpilek jak w silniku jawki a 80 identycznie jak WSK 125) :icon_biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SIEMA SIEMA

 

Wstyd sie przyznać ale nie potrafię znaleźć nigdzie instrukcji odblokowywania starej DT 50 (powietrznej). Na pewno kryzy w dyfuzorze ale czy coś jeszcze? Chyba nie możliwe żeby to słabsze od simsonka było?

A i jeszcze sie spytam bo akurat tłok się już skończył może przy okazji zapodać jej jakiś tuningowy cylinder macie jakieś pomysły gdzie szukać takich gratów? Bez zmiany gaźnika i gruchy da to wyniki? pomóżcie bo nie jestem zbytnio w temacie :banghead:

Jackuzy gdyby mozna bylo wsadzic cylinder 80 to nie kupowalbym silnika :banghead:

Narazie jezdzi jest ok.

Z tuningowych do DT 50 MX sa cylindry 65cc. Mialem taki na poczatku i jest jakas tam roznica.

Mam przelotowa koncowkeGianelli, silnik wraz z gaznikiem od DT 80 MX.

Slyszalem ze jest jakas zwezka w dyfuzorze ale to trzeba by do specjalisty dac zeby dobrze pospawal.

Blokady na module nie ma. W sumie to chyba tylko guma w filtrze powietrza i dyfuzor.

Zgodnie z obrotomierzem nakreci sie do 9 tys i to jest MAXXXXX.

Do 7 tys max mozna krecic zeby przyspieszac przy czym wyje i traci moment obrotowy.

Ogolnie tez mi sie to przyslabawe wydaje.

Moja DT 50 mx 5 biegow bral simsonek skuter 60cc...

Japonia dluzej wytrzyma. Z moca podobnie, podobne lata produkcji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok przepraszam za moje herezje.... czyli nie da się wsadzić 80 do karterów 50 ;]

 

teraz moja tez pewnie simson weźmie na prędkość :clap: wiecej jak 80 nie pojadę....(zębatka 48 na tyle) ale do tych 80 ciągnie ślicznie :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, wylalem z dozownika olej, bede sam mieszal wache z olejem, czy musze jakos odlaczyc dozownik? I pod ktory pierscien zalozyc zabezpiecznie?

 

Poodłączaj wężyki i powstałe w ten sposób dziurki pozaślepiaj, tylko tak, aby kiedyś dało sie to wyciągnąć. Zabezpieczenie, czyli chyba Ci chodzi o taką blaszkę dodawaną do zestawu. Załóż pod dolny pierścień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do mieszania benzyny z olejem to trzeba oczywiscie te wezyki poodłaczac i jescze po prawej stronie (koło wejscia linki obrotomierza) masz taka pusze na 2 srobki odkrecasz i wyjmujesz cala pompke od dozownika ja jescze osobiscie wyciołem ten zbiorniczek na olej w mojej dt ...zawsze jakies miejsce na kliucze itp...pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Panowie! Kolejny problem. Odpalilem swoja dt. Stala chyba z 5h, oczywiscie co jakis czas gaszona, olalem ja woda i wlaczylem silnik i obrotomierz nie dziala ;/ za co mam sie pierw wziac? Zegary? Wogole gdzie idzie ta linka od obrotomierza w silnik? Gdzies na skrzynie? Dodam ze dozownika nie odlaczalem, a oleju w nim nie bylo, ale nie wiem czy to ma cos wspolnego.

Edytowane przez Bergi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Panowie! Kolejny problem. Odpalilem swoja dt. Stala chyba z 5h, oczywiscie co jakis czas gaszona, olalem ja woda i wlaczylem silnik i obrotomierz nie dziala ;/ za co mam sie pierw wziac? Zegary? Wogole gdzie idzie ta linka od obrotomierza w silnik? Gdzies na skrzynie? Dodam ze dozownika nie odlaczalem, a oleju w nim nie bylo, ale nie wiem czy to ma cos wspolnego.

 

Zacznij od mocowania linki, ona dochodzi do skrzyni w miejscu pod cylindrem z prawej strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do mieszania benzyny z olejem to trzeba oczywiscie te wezyki poodłaczac i jescze po prawej stronie (koło wejscia linki obrotomierza) masz taka pusze na 2 srobki odkrecasz i wyjmujesz cala pompke od dozownika ja jescze osobiscie wyciołem ten zbiorniczek na olej w mojej dt ...zawsze jakies miejsce na kliucze itp...pzdr

 

Jeżeli chcesz odkręcić linkę to:

Najpierw odkręć od zegarów, następnie odkręć kapę od dozownika. Za dozownikiem po prawej stronie będzie śruba na imbus (przytrzymuje ona linkę co by się nie wysmykła :icon_biggrin: ) Więc odkręcasz tą śrubę i wyciągasz linkę.

Edytowane przez YADT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...