Skocz do zawartości

PIĘTNUJMY OSZUSTÓW


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, cytuję za atorem informację z RIDERS o kolejnym sprzedawcy "Śmierci". Moim zdaniem informacje takie może uratują komuś życie.

Pozdrawiam

Dyzio

Witam Braci i Siostry.

Pan z Ostrowa Mazowieckiego ktory ma duza reklame w Dizmarze "Motocykle

importowane z Niemiec" tel. 601 829 486 handluje "zwlokami". To co tam

zobaczylismy (razem z moimi znajomymi) przekroczylo wszelkie normy. Na 10

motorow wszystkie mialy szczelone ramy, byly to skladaki, praktycznie jeden

motocykl byl zlozony z kilku innych. Co najgorsze wszystko jest kamuflowane

i motory sa sprzedawane jako w idealnym stanie po ewentualnym malym szlifie.

A teraz szczegolyz ogledzin motoru CBR 900 RR rocznik '99 (przez telefon

uslyszalem ze stan idealny jedynie nie ma przedniej lampy i zegarow - cena

21.000):

Na pierwszy rzut oka motor piekny, granatowy metalic ze zlotymi

napisami. Zabieramy sie do dziela : najpierw przednia owiewka - klejona,

malowana, ale zrobiona ladnie, ramka pod zegary i owiewke nowe -to widac -

czyli dostal przodem i to sporo, no to teraz przednie kolo, nic nie widac

niby ok, ale klocki sie swieca w swietle latarki, cos jakby cieklo, biore na

palca - smierdzi olejem - wszystko jasne - posmarowane tarcze olejem, zeby

nie ocieraly przy kreceniu kolem - wniosek: krzywe sa, po dokladniejszych

ogledzinach okazalo sie ze byly, teraz polki i lagi nic nie widac stan

super, nastepniy do ogledzin byl zbiornik - cos za wysko odstawal od ramy -

okazalo sie ze przod byl przykrecony na stelazu od owiewki a nie pod -

zastanawiamy sie dlaczego, po chwili juz wiemy - po starej ramce zostal slad

przy glowce, czyli owiewka poszla w dol i nie mozna bylo dopasowac wiec

obnizono stelaz. Przy ogladniu stelaza zauwazylismy ze mocowanie linki

ssania bylo klepane. A ta blaszka wygina sie jak motor naprawde mocno

oberwie, wiec ogladamy rame. Nic nie znalezlismy stan idealny. Teraz

przyszla kolej na silnik i ledwo nam sie udalo to zauwazyc (dzieki temu

odkrylismy historie tego modelu, ale po kolei) uszy wychodzace z bloku

silnika sluzace do przymocowania go do ramy pyly przyspawane, a spaw

idealnie wypolerowany. To nas zdziwilo, dlaczego ktos wypolerowal tylko

uchwyty. No to teraz juz wiemy, ze ten motor mial poteznego dzwona skoro

urwalo mocowania. I tu nasuwa sie pytanie, to dlaczego rama jest cala??

Powinna byla tez dostac skoro silnik "wyskoczyl". Ogladamy rame centymetr po

centymetrze i nic, nagle rzuca sie nam w oczy szczegolik, mala naklejka ze

znakiem homologacji naklejona na ramie nad tabliczka. Cos za gruba, okazalo

sie ze byla pomalowana lakierem bezbarwnym. Ale po co? Juz wiemy, zeby

zamaskowac rozdarcia. Byla przeklejona z innej ramy (dla niewtajemniczonych

informacja, ze naklejka ta ma male naciecia jak np winietki na szybe i przy

odklejaniu sie rozrywa). Po co byla przeklejena?? Bo pewnie byla zmieniana

rama, ale numery obalaly nasza wersje bo sie zgadzalay z dokumentami, wiec

zaczelismy sie blizej przygladac tym numerom. No wszystko cacy i nagle

pojawilo sie olsnienie - cos ta czcionka za mala, przeciez Honda bije

wieksze numery. I tu Stachu wykonal "telefon do przyjaciela", ktory mu podal

jaki powinien byc rozmiar czcionki na ramie. No i wszystko po chwili stalo

sie jasne bo czcionka na ramie okazala sie faktcznie za mala - po prostu

przeszczep, rama nie z tego motoru. Ogladamy dokladnie glowke i juz wiemy,

zostala spiaskowana, lekko zeszlifowana i zostaly nabite nowe numery. To juz

przeszlo nasze najsmielsze oczekiwania! A teraz diagnoza: Motor tak

strasznie byl uderzony z przodu, ze urwalo mocowanie silnika i wygielo rame,

przod oczywiscie przestal istniec - wiec uchwyty przyspawali spowrotem do

bloku, silnika, rame wsadzili z innego rozbitka, lagi polki i felgi tez byly

z innego motoru. Katastrofa. Niech kazdy sobie teraz w duchu pomysli jak by

sie czul jak by cos takiego kupil. Z ciekawosci ogladamy inne motory: Suzuki

1000 srad z "02. Piekny zolty, a rama pociagnieta aerografem - w nity . I

myslimy czy to faktycznie inwencja tworcza czy chciano cos zamaskowac.

Jednak to drugie. Wyobrazcie sobie ze to malowanie mialo ukryc fakt

przyspawanie glowki do ramy !!!! Tak Motor byl tak szczelony, ze glowke

wyrwalo z ramy to ja przyspawali spowrotem - takie to proste :-). Potem

ogladalismy Kawe ZX9 R z ,02 to samo szpachla na ramie, slady pekniec na

spawach wiec mocno oberwala. Moglbym tak pisac dalej, ogladnelismy jescze

dwa Bandity, Kawe 7, cbr 900 '97 i jeszcze pare. Wszystkie byly po powaznych

dzwonach czolowych, ramy musialy az zajeczec przy uderzeniu. Pan mial nas

juz dosyc i powiedzial, ze on je tylko przewozi z Niemiec tak jak stoja.

Wystarczylo tylko rzucic okiem na narzedzia jakie sie wszedzie walaly, zeby

mie 100 % pewnosci ze klamie. Szkoda, ze nie wzielismy zelaska, bo by nam

wszystko wyspiewal jak by mu policzki przypiec !!! Ja mialem ochote dac mu w

zeby. A najgorsze jest to ze te 10 motorow predzej czy pozniej trafi na

nasze drogi bo byly naprawde "fachowo przypicowane" . Glowe dam, ze na ta

cbre ktos sie nabierze, :-( i na te inne motory tez.

Wnioski wysnujcie sami. Nie ma okazji w Niemczech, sa tylko sprowadzane

zwloki sprzedawane jako superstany. A najgorsze jest to, ze tacy goscie jak

ten z Ostrowa sa po prosty bezkarni, przeciez on tylko te motory przywozi.

Zapytalem sie go jeszcze co zrobi z ta cebra, bo przeciez to mina jak

cholera, a on tylko wzruszyl ramionami...... po prostu zygac sie chce ......

 

Pozdro

 

FAZER

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Dyzio

Dziś niestety jest w Polsce tak, iż głóownym problemem jest brak pieniędzy. Każdy chciałby mieć moto, albo inne dobro konsumpcyjne, ale najczęściej za jak najmniejsze pieniądze.

Wątpię więc niestety Dyzio, aby nasze apele cokolwiek dały. Niestety, zawsze znajdą się amatorzy na poprzetrącane trupy, zagrażające nie tylko ich kierowcom, ale i całemu otoczeniu. Taka jest polska, marna rzeczywistość.

Zauważ, jak zachowujesz się w supermarkecie - zawsze szybciej kupisz przeceniony towar, niż w cenie normalnej. Przekleństwo polega na tym, iż przecenione motocykle na naszym rynku to głównie konstrukcyjne trupy. Niestety, zombie odżywa, bo rolę główną gra cena, bezpieczeństwo zostawiając daleko w tyle.

To, czy będziemy złomem dla zachodniej Europy, czy też dojrzejemy do bezpiecznych zakupów zależy tylko od tego, jaka będzie koniunktora w kraju. Jeśli marna, to możemy liczyć na kontynucację zalewu złomu. Jeśli ludzie zaczną mieć pracę i lepiej zarabiać, wzrośnie optymizm konsumentów, a więc i pojawi się więcej nowych, a przynajmniej sprawnych motocykli.

Tego sobie i Wam z całego serca życzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważ, jak zachowujesz się w supermarkecie - zawsze szybciej kupisz przeceniony towar, niż w cenie normalnej. Przekleństwo polega na tym, iż przecenione motocykle na naszym rynku to głównie konstrukcyjne trupy. Niestety, zombie odżywa, bo rolę główną gra cena, bezpieczeństwo zostawiając daleko w tyle.

To, czy będziemy złomem dla zachodniej Europy, czy też dojrzejemy do bezpiecznych zakupów zależy tylko od tego, jaka będzie koniunktora w kraju. Jeśli marna, to możemy liczyć na kontynucację zalewu złomu. Jeśli ludzie zaczną mieć pracę i lepiej zarabiać, wzrośnie optymizm konsumentów, a więc i pojawi się więcej nowych, a przynajmniej sprawnych motocykli.

Tego sobie i Wam z całego serca życzę.

 

Niestety masz rację, ale najgorsze w tym jest to, że facet (nie tylko zresztą ten) po prostu zabija innych. W naszej rzeczywistości takie motocykle są sprowadzane, składane często z kradzionych części i o dziwo to wszystko przechodzi przegląd i jest rejestrowane :twisted:

I nikt nie robi nic z tego, a pojedyncze artykuły w gazetach nic nie dają. Potrzeba czegoś więcej.

Pozdrawiam

Dyzio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, art. 160 &1 kodeksy karnego mówi, iż:

Kto naraża człowieka na bezpośrednie niebezpieczeństwo utraty życia albo ciężkiego uszczerbku na zdrowiu, podlega karze pozbawienia wopności do lat 3.

Osoby które były u tego łobuza w Ostrowii Maz. powinny o tym co zobaczyły poinformować Prokuraturę Rej. w Ostrowii albo jakąkolwiek inną, która przekaże owo zawiadomienie o przestępstwie do Ostrowii - zgodnie z właściwością miejscową. W zawiadomieniu tym winien znaleźć się wniosek o zabezpieczenie przedmiotowych złomów jako dowodu w sprawie oraz wniosek o powołanie biegłego rzeczoznawcy na okoliczność stanu technicznego owych pojazdów, czy są one zbudowane de lege artis itp. itd. Wiecie co to zawiadomienie ma szansę chwycić. Może choć jednemu s***i uda się narobić koło pióra!

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to niestety jest. Wyobraźcie teraz sobie że kupiliście tą cbr 900 i ciśniecie zadowoleni z zakupu po autostradzie. Wymijacie kolejne pojazdy i myślicie - ale kupiłem maszynę - pracowałem w końcu na nią przez pół roku w niemczech i czasami nawet kolacji nie jadłm , ale było warto. W tym momencie pojawia się "długa prosta" maneta w dół i gaaaaaz 150 - 200 - 240 - 260 km/h i ............odpada przyspawana przez pana X główka ramy lecimy na drzewo - tracimy życie a w gazetach napiszą że młody kierowca nie zapanował nad pojazdem i przez swoją głupotę zabił się. Czytający to człowiek myśli sobie - " pieprzeni dawcy nerek - dobrze że chociaż tylko siebie zabił może jeszcze ktoś skorzysta z jego nerek" .

_____________ tak właśnie pan X nie dość że pozbawi kogoś życia to jeszcze psuje i tak już mocno nadszarpnięty wizerunek POLSKIEGO MOTOCYKLISTY !!!

-- KONIEC--

P.S. Swoją drogą to powinni mu tam łeb urwać bo niejeden motocyklista już zginą przez takiego pana X. :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niejaki Hope, użytkownik forum napisałe ogłoszenie, że chce kupić papiery do Intrudera. I jeszcze takie pierdolenie "wspomnienia możecie sobie zostawić". ku*wa jaka kicha, już ten temat jest wykasowany. Następny cwaniak, co myśli że na debili utrafił.

 

Pozdrawiam, Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa jest prosta cena w Polsce powinna wynosić - cena w Niemczech + 15%=cena w Polsce (15% bo można trochę zakombinować z umową w Niemczech) I daję przykład:

 

Średnie ogłoszenie w Niemczech:

CB seven fifty

EUR 2.650

Verhandlungsbasis

Daten:

67.000 km, 54 kW (73 PS), EZ: 03/96, TĂV: 03/04, rot-metallic

Besonderheiten:

Beschreibung:

guter Zust. , Sommer- / Garagenfzg, unfallfrei, Krauser K3 Koffer/ - träger, Sturzbßgel

 

Powiedzmy ztargujesz się do 2500 + 375 = 2875 to jest 11780 PLN + zysk importera lub twoje koszty rejestracji, zciągnięcia itd = ok.13000 I tyle powinien ten motocykl kosztować w Polsce.

A rzeczywistość jest jaka jest :) .

Po prostu importerom nie opłaca się zciągać bezwypadków bo z nielicznymi wyjątkami nikt by ich nie kupił.

Pozdrawiam

Dyzio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Powiedzmy ztargujesz się do 2500 + 375 = 2875 to jest 11780 PLN + zysk importera lub twoje koszty rejestracji, zciągnięcia itd = ok.13000 I tyle powinien ten motocykl kosztować w Polsce.

Hej Dyzio!

Wez mnie prosze oswiec co to jest te 375 €?? Bo clo i VAT to to chyba nie sa?? Jezeli masz cene wyjsciowa 2500 € to do tego naliczasz 9 % cla (chyba tyle jest na motocykle z poza Unii) i dopiero od tej sumy liczysz 22% VAT-u. Czyli: 2500 x 9% = 2725 € i teraz to razy 22% VAT-u to jest zaokraglajac 600 € co daje razem 3325 €. Tyle kosztowal Cie motocykl. Oczywiscie, ze mozna zakombinowac z umowa ale VAT w POlsce jest zawsze o 6% wiekszy. I dlatego tez motoycykle powinny byc w u nas drozsze a o dziwo sa tansze.

Pozdrawiam

Scyzor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

Są tańsze bo były "bite" :evil: :) Vat dodaje się do wartości wraz z cłem, ale nie można przeginać (chociaż tacy też są) z wartością celną.

Tak dziwnie napisałem bo po doliczeniu cła i podatku przeliczyłem na PLN/ i zakładałem optymistycznie obniżenie nieco wartości celnej. I tak cena wyszła jak na nasze realia wysoka. Co potwierdza wniosek na początku.

Pozdrawiam

Dyzio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam pomysł - a moze poprostu kupujmy od siebie - moze warto umiescic dodatkowe info np zamienie kupie przeciez kazdy z nas sprzedaje swoj motocykl poto zeby kupic cos nowego wiec latwo bylo by sie dogadac - i tylko stali uzytkownicy forum mieli by tam dostep - wtedy bylo by wiecej pewności ze to co kupujesz jest cos warte

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam  

 

Mam pomysł - a moze poprostu kupujmy od siebie - moze warto umiescic dodatkowe info np zamienie kupie przeciez kazdy z nas sprzedaje swoj motocykl poto zeby kupic cos nowego wiec latwo bylo by sie dogadac  - i tylko stali uzytkownicy forum mieli by tam dostep - wtedy bylo by wiecej pewności ze to co kupujesz jest cos warte  

 

pozdrawiam

 

jak dla mnie to bradzo dobry pomysl, bo akurat szukam czegos !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam  

 

Mam pomysł - a moze poprostu kupujmy od siebie - moze warto umiescic dodatkowe info np zamienie kupie przeciez kazdy z nas sprzedaje swoj motocykl poto zeby kupic cos nowego wiec latwo bylo by sie dogadac  - i tylko stali uzytkownicy forum mieli by tam dostep - wtedy bylo by wiecej pewności ze to co kupujesz jest cos warte  

 

pozdrawiam

 

jak dla mnie to bradzo dobry pomysl, bo akurat szukam czegos !!

 

Doskonały pomysł, może przy okazji zmian na forum zrobić taki podtemat z jakąś weryfikacją dających ogłoszenia. Mam teraz na sprzedaż moje stare moto (royal Enfield - ogłoszenie jest na forum w temacie jak kupić) ale mój brat - cooler - poszukuje GSX 1200 albo ZRX1100 i mógłbym zamienić.

Pozdrawiam

Dyzio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...