Skocz do zawartości

Tylny hamulec nierówno hamuje, etz150


pawello
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem jak w temacie, beben nie jest zowalizowany, był szlifowany, wymiana szczęk nie pomogła, luzów na łożyskach nie ma. Podejrzewam, że może pokrywa bębna jest jakoś wypaczona. Czy ktoś miął może podobny problem? Naprawde rozbierałem to już kilka razy i nie mogę zdiagnozować przyczyny. Proszę o uwagi, pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może rozpierak szczęk jest wyrobiony i szczęki ustawiają się skośnie do powierzchni ciernej bębna? Efekt będzie taki jak przy zgrzytających po szybie wycieraczkach samochodowych - zamiast przesuwać się płynnie, zaczynają podskakiwać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz czy koło jest dobrze ustawione. Jezeli bedzie nierówno ustawione to szczeki beda kantowac do bebna, Tak własnie miałem, jak długo bedziesz tak jezdził to zerwie ci sie sruba która czyma pokrywe bebna nieruchomo do ramy, a skutkiem tego bedzie gwałtowne zachamowanie bez twojej wiedzy, poniewaz pokrywa zacznie sie obracac z bebnem i zawinie ci sie drut który łaczy dzwignie chamulca z dzwignia rozpieraka na oske koła.

Bardzo nie miłe doswiadczenie miałem tak ze trzy razy ale zawsze udawało mi sie opanowac maszyne :banghead:

 

 

pozdro @

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawinie ci sie drut który łaczy dzwignie chamulca z dzwignia rozpieraka na oske koła.

 

Miałem tak raz. Tyle ze to stalo sie kiedy chcialem zahamować, a nie dopilnowałem wcześniej dzwigienki na walku z wieloklinem wystającej z bębna (była troche zsunięta z tego wałka). Wałek sie ułamał, wyrwało mi mocowanie bębna w jednej pozycji (srube na klucz 13" ścieło w bębnie) no i oczywiście drut hamulca owinął się na oś :banghead: Jednym słowem nie polecam

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

pawello jak bęben był szlifowany to możesz go oddać na złom i kupić nowy.

Ale przedtem wyjmij szczęki z zabierakiem , zamontuj ponownie koło w wachaczu i czujnikem zmierz wielkość bicia bębna hamulcowego a potem pochwal się ile miał bicia ?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzenie bicia a pomiar to dwie różne sprawy.

Jak nie masz czym pomierzyć to zrób tak jak pisałem i po zamontowaniu koła bez bębna poprzez przyłożenie wkrętaka do powierzchni i pokręcenie kołem zobaczysz czy ma duże lub małe bicie.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...