Skocz do zawartości

Yamaha Dt porady i czesci


Rekomendowane odpowiedzi

I to jest dowod na wyzszosc Suzuki TS   , tak powaznie to wydaje mi sie ze musi byc jakis sposob na sprawdzenie poziomu oleju. Powiedzmy ze masz wyciek. Skad wiesz ile trzeba nalac oleju zeby poziom byl prawidlowy?

 

Nie szukajcie tej śrubki bo jej nie ma. Właśnie zajżałem do niemieckiej instrukcji obsługi do dt i tam jest napisane że za na tym motylku ,króry sie odkręca żeby nalać olej powinien być taki pręcik i na nim (podobnie jak w samochodzie)pokazane ile jest oleju. Tyle że u mnie i u was pewnie też nie ma tych pręcików :? :D

 

Dlatego musiałem lac olej na oko. :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiecie ile trzeba wlac oleju?? 700 ml?? To nalejcie 750ml do banki litrowej najlepiej taka z miarka dokladna (np. castrol ) i wlejcie do szkrzyni. I bedzie git. Jeszcze mam takie pytanie:

 

Jak sprawdzic czy dozownik nam działa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra sorki ze sie nie przedstawilem , ale juz nadrabiam zaległości:) Mateusz(Mates) 15lat mieszkam w Raszkowie tam gdzie kumpel Zielorz(ktory jest głównym prowokatorej jesli chodzi o motorki co raczej jak narazie nie mam mu za złe:) jak juz pisalem posiadam dt-ke 80 lc II. No i to by bylo na tyle jesli chodzi o mnie:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rzemyk90 napisał:

Jak sprawdzic czy dozownik nam działa?

 

Wyciąg wężyk znajdujący się przy gaźniku(ten co idzie od dozownika),odkręć manetke gazu i olej powinien wyciekać.

 

 

Aha, dobra. Dzieki Enduro.Nie wiedzialem szczerze powiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:twisted: prowokator :D z dozownikiem uważaj bo jeśli dostaje za mało oleju (przykład enduroguy) albo wcale to moto chodzi (bo benzyna jest) ale się zaciera i w baardzo szybkim tępie bedziesz musiał wymienić tłok pierścienie i zrobić szlif cylindra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zielorz dobrze mowi :D . Najlepiej wlej sobie troszke mieszanki olej/ benzyna do baku i wtedy sprawdzaj jak z olejem z dozownika. Ja sie zastanwialem jak go wyregulowac. Do glowy mi przyszedl tylko jeden pomysl: napiac linke na maxa i patrzec jak swiece kopci. Jezeli maszyna nie bedzie szla jak powinna z powodu zalewania swiecy olejem to popuszczac potrochu linke az do skutku. Macie inny pomysl?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zielorz dobrze mowi  . Najlepiej wlej sobie troszke mieszanki olej/ benzyna do baku i wtedy sprawdzaj jak z olejem z dozownika. Ja sie zastanwialem jak go wyregulowac. Do glowy mi przyszedl tylko jeden pomysl: napiac linke na maxa i patrzec jak swiece kopci. Jezeli maszyna nie bedzie szla jak powinna z powodu zalewania swiecy olejem to popuszczac potrochu linke az do skutku. Macie inny pomysl?

 

Nie mamy. Tez chcialem zadac pytanie co do regulacji dozownika ale Ty enduroguy byles szybszy. No na pewno ten pomysl sie sprawdzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

enduroguy napisał:

Zielorz dobrze mowi . Najlepiej wlej sobie troszke mieszanki olej/ benzyna do baku i wtedy sprawdzaj jak z olejem z dozownika. Ja sie zastanwialem jak go wyregulowac. Do glowy mi przyszedl tylko jeden pomysl: napiac linke na maxa i patrzec jak swiece kopci. Jezeli maszyna nie bedzie szla jak powinna z powodu zalewania swiecy olejem to popuszczac potrochu linke az do skutku. Macie inny pomysl?

 

 

Nie mamy. Tez chcialem zadac pytanie co do regulacji dozownika ale Ty enduroguy byles szybszy. No na pewno ten pomysl sie sprawdzi.

Tez tam mysle, ale po ostatniej przygodzie wyrobilem sobie zdanie na ten temat. Tylko lejac olej do baku mamy 100% pewnosc ze jest smarowanie. Przy tej opcji zostane- troszke upierdliwa sprawa wozic olej na CPN, ale czego sie nie robi dla kochanej maszyny :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja przywoże paliwo w karnisterkach do domq :D ;) bo na cepka jechac to problem (wszedzie policja dzisiaj 2 patrole widziałem i jedynch kolesi na skuterze zatrzymali hahaha bo bez kasków jechali i na komisariat hahaha ale durnie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale mam jeszcze pomysl jak sprawdzic czy dozownik dobrze dozuje. A wiec tak: (Tylko nie wiem jakie DT maja smarowanie, przypuscmy ze 1:50

) No jezeli do dozownika wchodzi nam litr oleju, to zapelniamy dozownik na litr, i ten litr oleju powinien nam starczyc na 50 l benzyny w baku. Jak bedzie litr starczal na 70 l wahy to wtedy regulujemy dozownik (podciagajac linke??) i zwiekszamy dawke. No jak bedzie mniej niz 50 l to zmniejszamy dawke. Nie wiem czy to sie sprawdzi bo nie mam DT ale tak mysle ze zda egzamin. Ale dozownik czasem zawiedzie.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak bedzie litr starczal na 70 l wahy to wtedy regulujemy dozownik

...i zacieramy motor :lol: (niby nie duza roznica a wszystko jest mozliwe). Nie no spoko pomysl, ale lepiej by bylo testowac na np 100ml oleju z bardziej naciagnieta linka od dozownika. Ja odlacze dozownik, bo mu po prostu nie ufam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nawet nie jak dziala dokladnie ten dozownik. Bylem kiedys u kuzyna co mial DT 80 LC. Akurat silnik mial troche rozebrany, a drugi lezal w czasciach w kartonie. On mowil ze od dozownika idzie wezyk do takiej ala pompki co tam sa plastikowe tryby, i za pomoca rollgazu reguluje dawke oleju. Im wiecej gazu tym wieksza dawka. Tak mi mowil, a czy to prawda to nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to to jest oczywiste że czym wiecej gazu to tym więcej oleju

 

Tylko sie tak domyslalem. Nie mam do czynienia z dozownikiem na codzien' date=' jak bede kupowal moto to bede sie staral zeby byl z dozownikiem. Rollgaz ciezko chodzi z dozownikiem, trzeba miec troche sily.... :cry:

 

 

P.S. Rzemyk o ksiazce gadalem i chyba bedzie

 

No wiem :D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...