Skocz do zawartości

Co będzie dla mnie lepsze - proszę doradźcie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Planuję zakup motocykla enduro. Jeszcze do niedawna byłem przekonany, że KTM 125 EXC będzie dla mnie najlepszy. Teraz nie jestem juz tak pewny tego, więc chciałbym żebyście mi doradzili. Moja sytuacja: mam 18 lat, niedługo (na wiosnę) prawdopodobnie odbiorę prawo jazdy kat. A (jeżeli zdam). Dotychczas jeździłem na skuterze 50ccm Yamaha Aerox. Teraz właśnie chciałem się przesiąść na enduro. Chodzi o to żeby mi wystarczył na jakieś 3 lata. Więc może 125 to za mało. Czekam na wasze propozycje, rady co wybrać (czy pozostać przy 125 czy może jakaś większa pojemność).

Z góry Wielkie Dzięki.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kup 125, wyczynowa na pewno ci wystarczy. jesli chcesz wykorzystac swoje prawko to wybor masz tylko miedzy exc 125 i husqvarna wr 125 jesli chodzi o tą pojemnosc. ewentualnie jeszcze mozesz sie rozjerzec miedzy czterosuwowymi 250 nie wiem jakie tam masz upodobania, poza tym są drogie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo zależy od tego do jakich celów miał by Ci służyć ten KTM??

 

Każdy jest inny i ma inne preferencje, możliwości i umiejętności dlatego nie można tego stwierdzić jednoznacznie.

No i sam nie będziesz tego wiedział dopuki nie pojeździsz na takim moto.

 

Może Yamaha WR250 F była by dobrą alternatywą, niby moc podobna ale to 4T dzięki czemu łagodniej tę moc oddaje co nie znaczy, że jest wolniejszy.

 

Wymień może jakie inne sprzęty i roczniki wchodziły by w rachubę to łatwiej było by coś doradzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak:

jesli chcesz korzystaz z tego prawka to kup sobie jakies miejskie "enduro" na ktorego temat nie bede sie wypowiadal :] jesli chcesz posmigac w terenie (zalezy jeszcze w jaki sposob) to tak jak pisali porzednicy jakis ktm :] jak nie 125 to exc 400 napewno ci starczy a jak chcial bys czegos wiecej tzn sie moze jakas jazda po torze albo cos :] to jakiegos crossa 125 (yz,rm,kx,cr) albo wiekszego takie jest moje zdanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze jeszcze podaj ewentualna kwote, która mozesz przeznaczyc na zakup moto. nie zapomnij tez o zakupie odpowiedniego ubrania, bo jest bardzo wazne i dosyc kosztowne

SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądzę że zostanę przy KTM-ie. Yamaha WR 250 F jest fajna, ale droga. Tylko czy 125 czy może 200. Chciałbym żeby nie trzeba było często w niego wkładać (wiem że to nieuniknione :banghead: , ale może w KTM-ie 200 EXC dokłada się rzadziej?). I czy dwusetka nie będzie za mocna? Z drugiej strony chciałbym żeby ten moto nie znudził mi sie przez jakieś 3 lata. Po prostu nie wiem - doradźcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Miałem KTMa 125 a po nim zaraz EXC200. Ten drugi był o wiele przyjemniejszy w jeździe, chociaż góre miał tak agresywna, że jak po jakiś dwóch latach jazdy na czterosuwach enduro wsiadłem w terenie i sie przechałem na 200EXC to byłem spocony z nerwów i sam się zastanawiałem, jak kiedys udawało mi sie tym zwariowanym motocyklem w zawodach jeździć.

 

W każdym razie 200EXC to niezła propozycja, oferująca nieco mocy w dolnym zakresie obrotów (o wiele więcej niz w 125), do tego ma mocną górę, nie trzebatak czesto przepalać silnika, żeby nie zalać świecy itd. Na tor i w teren dobra propozycja, do miasta - raczej nie bardzo.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Ten drugi był o wiele przyjemniejszy w jeździe, chociaż góre miał tak agresywna, że jak po jakiś dwóch latach jazdy na czterosuwach enduro wsiadłem w terenie i sie przechałem na 200EXC to byłem spocony z nerwów i sam się zastanawiałem, jak kiedys udawało mi sie tym zwariowanym motocyklem w zawodach jeździć.

 

 

Chyba przez przypadek odpowiedziales na pytanie ktore predzej czy pozniej mialem zadac. Bo wlasnie zastanawiajac sie nad moim przyszlym sprzetem zaczalem brac pod uwage EXC200. Glowny powod to w miare przyzwoita cena zakupu nowego sprzeta w stostunku do 4T. Do tego niska masa i swietna porecznosc. Na necie tez kraza swietne opinie na temat 200EXC. Rzadko o ktorym modelu mozna spotkac, az tak zblizone pozytywne opinie. Rowniez ostatni test master enduro pokazuje,ze taki sprzet robi jak chce 4T 250. Tylko, ze domyslam sie, ze to raczej wszystko w rekach doswiadczonych jezdzcow, a nie takich zoltodziobow jak ja.

Jednak skoro piszesz, ze to zwariowany motocykl, to dla takiego poczatkujacego jak ja, nie wiem czy to dobry pomysl.

Poza tym, boje sie troche o "gruszke" w 2T , czy sie za szybko nie zmasakruje przy wywrotkach w terenie ?

No i czy nie mozna by zrobic takiego EXC200 troche bardziej spokojnym motocyklem , dajac mniejsza zebatke na tyl ? Zdaje sie ze jest tam 48, to np. 45 czy 42 ?

 

do miasta - raczej nie bardzo.

Ale kupowac tego typu sprzet do miasta to wlasnie chyba nie porozumienie. Do miasta jak na moj gust to raczej cos z silinkiem LC4 czy Suz DR650.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim skromnym zdaniem, to jesli chcesz jeździć w terenie, to 125 EXC jest świetny i na początek wystarczający do miłej zabawy. Jednak jeśli chcesz pośmigać też po mieście to lepiej chyba kupić wersje EXE bo jak już wcześniej pisali, jest ona lepiej do tego przygotowana. Na samo miasto polecam KTM-a 125 Sting, czyli mniejszą wersje Duka 1. jest mocna, przyczepność ma bardzo dobrą i na drogi (nawet szutrowe) się świetnie nadaje. Wiem coś o tym, bo sam użytkowałem ten sprzęt i jedynie w terenie się nie sprawdzał, bo to supermoto. Wybór należy do Ciebie.

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Jednak skoro piszesz, ze to zwariowany motocykl, to dla takiego poczatkujacego jak ja, nie wiem czy to dobry pomysl.  

Dobry pomysł. Dasz rade. 200 EXC pozwala jeździć "od dołu" dzięki czemu więcej błedów wybacza.

 

Poza tym, boje sie troche o "gruszke" w 2T , czy sie za szybko nie zmasakruje przy wywrotkach w terenie ?  

 

Hmm, wszystko się psuje. Tak nie można podchodzić do hobby bo nigdy nic nie kupisz ;)

 

No i czy nie mozna by zrobic takiego EXC200 troche bardziej spokojnym motocyklem , dajac mniejsza zebatke na tyl ? Zdaje sie ze jest tam 48, to np. 45 czy 42 ?

 

A po co? Ucz się na prawidlowych przełożeniach. Przecież o mocy motocykla podczas jazdy decydujesz Ty, a nie jakieś sily wyższe :P Motocykl nie koń, nie zrobi Ci krzywdy bez uprzedzenia, chyba że sam tego będziesz chciał :D

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...