marvell Opublikowano 27 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2005 co to jest max moment obrotowy?tak na chłopski rozum... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubaDR600 Opublikowano 27 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2005 Z punktu fizyki zapewne wiesz co to jest siła. Moment jest wartościa fizyczna bedącą odpowiednikiem siły w ruchu obrotowym (mozna go przedtawic rownież jako iloczyn siły i promienia na którym działa siła) Jenostka jest Nm(czyli niutonometr) Maksymalny moment obrotowy jest to maksymalna wartość momentu na wale korbowym jaką jest w stanie osiagnąć konkretny silnik - zawsze podawana jest też wartość obrotów przy których wystepuje maksymalny moment. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzejtomecki Opublikowano 27 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2005 tak na chlopski rozummoment obrotowy jest to sila ktora silnik rozwija przy danych obrotach, silnik moze wychodzic na obroty od "dołu" bardzo dobrze, wtedy ma wiekszy moment lub moze poprostu miec slaby dol a mocną góre, wtedy moment ten jest mniejszy, max moment jest podawany przy tych obrotach gdzie (mowie na chlopski rozum) przy otwarciu przepustnicy masz najwieksze przyspieszenie, pewnie zauwazyliscie ze pod koniec obrotow pomimo iz moc jest wieksza niz na nizszych obrotach moto juz prawie przestaje przyspieszac bo dochodzi do konca swoich obrotow czyli w max momencie obr silnik ma jakby najwieksza zdolnosc do przyspieszenia po odkreceniu manetki sorry jezeli sie myle ale mi to tak tlumaczyli i dla mnie to jest jakby logiczne :roll: pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dofo Opublikowano 27 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2005 A czym to sie rozni od KM? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 27 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2005 KM= Moment*RPM/współczynnik Aby cokolwiek sie ruszylo w ruchu obrotowym oprócz sily potrzebne jest i ramie! Wiec moment obrotowy to siła x ramie. W tym przypadki będzie to siła działająca na denko tłoka podczas ekspansji gazów spalinowych przemnożona przez wykorbienie wału korbowego, daje nam to moment obrotowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubaDR600 Opublikowano 27 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2005 A czym to sie rozni od KM? W koniach mechanicznych wyrażana jest moc - czyli w sensie fizycznym zdolność do wykonania pracy. Moc jest pochodną momentu obrotowego i obrotów przy których jest uzyskiwany - zgodnie z wzorem jaki podał Idaho na początku swojego postu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubaDR600 Opublikowano 27 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2005 Trzeba jeszcze dodać, że suche dane techniczne w stylu "maksymalna moc XXX przy obrotach XXX , maksymalny moment XXX przy obrotach XXX"tak naprawdę niewiele nam powiedzą o własnościach trakcyjnych pojazdu. Dopiero z wykresu przebiegu momentu i mocy mozemy się czegoś dowiedzieć a i to nie do końca ponieważ charakterystyki które tworzy się dla silników są charakterystykami otwartymi czyli badania są prowadzone na pełnym otwarciu przepustnicy i zmienianym stopniowo obciążeniu.W rzeczywistości zwykle rzadko jeżdzimy z w pełni otwartą przepustnicą i wtedy wartości momentu i mocy są niższe przy danych obrotach niż wynikałoby to z wykresu. Dużo informacji zawiera też wykres trakcyjny pojazdu jaki można sporządzić mając takie dane jak: wykres momentu obrotowego, wymiary i masy pojazdu, współczynnik oporu powietrza Cx oraz przełożenia skrzyni biegów i główne oraz przybliżone wartości momentów bezwładności wszystkich mas wirujących. A najprościej : jazda próbna :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubaDR600 Opublikowano 27 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2005 KM= Moment*RPM/współczynnik Aby cokolwiek sie ruszylo w ruchu obrotowym oprócz sily potrzebne jest i ramie! Wiec moment obrotowy to siła x ramie. W tym przypadki będzie to siła działająca na denko tłoka podczas ekspansji gazów spalinowych przemnożona przez wykorbienie wału korbowego, daje nam to moment obrotowy. W dużym uproszczeniu. Zauważ że ta sama siła na tłoku gdy jest w GMP i DMP da ci zero momentu a w połowie skoku - maksimum.Dodaj do tego fakt, że siła na tłoku jest w każdej chwili inna (także ujemna) występującą bezwładność układu i opory ruchu a okaże się, że bez pomiaru nie da się określić rzeczywistego momentu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 27 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2005 Masz racje powiniennem użyć określenia wypadkowa:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 27 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2005 Idaho ten człowiek prosił o wytłumaczenie tak na chłopski rozum a Ty walisz szczegółową definicję.Ja powiedziałbym to tak:Jak dwa konie ciągną pod górę furmankę to ten grubszy ma większy moment pod warunkiem że są jednakowo podkute a z górki ten chudy będzie szybszy. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marvell Opublikowano 27 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2005 i tak oto najbardziej przemówiło do mnie tłumaczenie Piotra Dudka...dzięki stary!jednak co chłopski rozum to zrozumiałe :) dobra jeśli już wiem co to moment obrotowy to zapytam o coś innego,mianowicie:dlaczego tarcza hamulcowa jest większa na przednim kole? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 27 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2005 Marvell-Ty quiz jakis robisz?Poszukaj tematow w archiwum.Tam sprawa dotyczaca hamulcow byla omawiana wielokrotnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 27 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2005 BO na tylną już brakło materiału.A tak poważnie motocykl nie ma tylnego hamulca bo to tylko spowalniacz do długich zjazdów z góry. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dofo Opublikowano 27 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2005 Jak na moj chlopski rozum to pewnie dlatego, ze im wiekszy obwod tarczy - tym szybciej sie ta koncowka kreci (predkosc katowa), a co za tym idzie - sadze, ze latwiej hamowac z wieksza dokladnoscia - dozowanie sily hamowania. To tylko takie moje domysly :) PS. Tak sobie pomyslalem wlasnie, ze chyba wiem. WIEKSZA SILA HAMOWANIA!! Eureka!! jestem genialny. Pomysl sobie, ze masz rower poozony na boku i jedno kolo z przodu sie kreci. Chcesz je zatrzymac reka. Chwytasz w tym celu za opone i sie zatrzymuje. A teraz ta sama sytuacja, ale zatrzymaj to kolo chwytajac gdzies za szpryche w polowie odleglosci od felgi - lapy moze urwac. Poniewaz hamujac przednim cala masa motocykla napiera w przod - w zwiazku z tym przednie musza byc silniejsze od tylnich. Drugi wniosek jest taki, ze im wiekszy obwod (lub srednica) tym silniejsze beda hamulce. Jejku - jaki ja jestem madry 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiśnia Pawel Opublikowano 27 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2005 a ja w skladaku mialem tylko tylny hamulec i mielismy z kolesiami zawody kto zrobi dluzszy slad gumy na ulicy :lol: ale co do motocykla to tylny uzywam zawsze z przednim lub tylko przedniego.smiesza mnie tylko czasem amatorzy ktorzy mowia ze najwazniejszy jest tylny hamulec i nie wieza mi ze ja tylnego nie uzywam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.