Piotr Dudek Opublikowano 19 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2005 Dzisiaj doszło w naszym warsztacie do dyskusji prawidłowego montażu tylnej osi w japońskim motocyklu.Konkretnie w XRV 750 AfricaTwin tylna oś fabrycznie jest wkładana z lewej strony motocykla a nakrętka osi z prawej.W/g mnie logiczne jest ze względów bezpieczeństwa wkładanie osi z lewej strony z powodu prawozwojnego gwintu na osi. Jeżeli w czasie jazdy zacznie się przycierać łożysko koła to spowoduje obracanie całą osią i automatycznie wykręcenie osi z nakrętki - reszty można się domyślić.Może wypowiecie się co o tym sądzicie.Kto ma rację? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 19 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2005 chyba coś pokręciłeś!piszesz że jest wkładana z lewej strony i poniżej że powinna być wkładana z lewej stronyczyli wszystko ok?ja też mam wkładaną z lewej strony ale faktycznie logicznie wynikałoby żeby wkładać z prawej-wtedy nie miala prawa by się odkręcić Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 19 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2005 Ja w większości sprzętów spotykam się w osią zakłądaną z prawej strony (czyli nakrętka z lewej), co nie znaczy, że czasami jest inaczej. Nie sądzę Piotrze by scenariusz o którym piszesz doszedł do skutku - jeździec by musiał być chyba głuchy i pijanu - łożysko by sięmusiało najpierw zatrzewć, zazwyczaj mocno dowalona śruba musiałaby sięodkręcić. Samo poluzowanie spowodowało by utratę stabilności motocykla. Nie wiem jak dłuygo nasz "kierowca-półgłupek" musiałby jechać, żeby tą ośkę zgubić to końca :-). mój scenariusz - rozwalenie łoysk, przemielenie kulek i już wtegi ktoś kto jedzie na motocyklu łapię sie na tym, ze koło jest niestabilne i trzeba stanąć i zobaczyć co się dzieje. Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 19 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2005 Słusznie Konrad zwraca mi uwagę że coś pomyliłem, tylko pomyłka była celowa aby wywołać dyskusję.Oś wkładana z lewej strony w/g katalogu ma prawo zgubić nakrętkę w razie awarii ja zawsze zakładam z prawej, nawet jak nakrętka jest dodatkowo z zawleczką np.CB900Bold'Or.Paweł słusznie określił kierowcę z taką awarią a ja od siebie dodam że kilka lat temu mistrzunio A.Wajda zjechał w połowie treningu na torze Poznań skarżąc się na problemy z prowadzeniem, gołym okiem można było zauważyć oś tylną wysuniętą do połowy z lewej strony jego Srada 600.Od tego czasu zwracam na to szczególną uwagę. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 19 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2005 w cagivie też miałem ośkę wkładaną z lewej strony i kilka razy mi się odkręciła (tzn nie zupełnie-poluzowała się)wyczuć że coś nie tak można było od razu-przy odkręceniu gazu łańcuch ciągnął za ośkę z lewej strony i moto zmienialo kierunek jazdy Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bronx Opublikowano 23 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2005 Czyli wniosek jest jeden?Wkladac zawsze z prawej strony i nakretka z lewej ??A jak w cbr 1000 jest to fabrycznie robione??W xj chyba nakretka byla z lewej strony , pozatym miala zawleczke jeszcze...Zastanawiam sie czy by nieprzewiercic oski na taka zawleczke??Glupi pomysl ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 23 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2005 Zawleczka jest stosowana jak masz nakrętkę z nacięciam, najczęsciej jest jednak nakrętka z teflonem, gdzie nie jest to potrzebne. Jeśli masz wątpliwości, to zamiast bawienia się w wiercenie zastosuj Loctite, o czym już rozmawialiśmy w innym temacie. Pozdro, pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bronx Opublikowano 24 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2005 Mi sie poprostu bardzo ta zawleczka podoba ;)i sentyment do XJ :P.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIADU Opublikowano 24 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2005 W eFZecie mam oś wkładaną z lewej strony i tak ją zakładam, nakretka dodatkowo zabezpieczona jest zawleczką. Nigdy nie miałem kłopotów związanych z samoczynnym odkręceniem się osi. Abym mógł wtykac oś z prawej strony, musiałbym zwalić tłumik aby się zmieściła. W GS75X, aby zdjąć tylne koło musiałem zacząć od zrzucenia amortyzatorów, gdyż oś wtedy znajdowała się dokładnie między tłumikami. Cytuj Tylko głupiec ma na wszystko gotową odpowiedź :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 24 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2005 I to są skutki nie do końca przemyślanych konstrukcji.Jeżeli jest zawleczka to sprawa jest bezdyskusyjna bo i tak nakrętka nie spadnie. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIADU Opublikowano 24 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2005 I to są skutki nie do końca przemyślanych konstrukcji.Jeżeli jest zawleczka to sprawa jest bezdyskusyjna bo i tak nakrętka nie spadnie. Może w motocyklach wyścigowych uznano że 5g zawleczki to za dużo i ją usuneli :lol: Cytuj Tylko głupiec ma na wszystko gotową odpowiedź :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BULLSON FOREVER Opublikowano 24 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2005 Zawleczka jest stosowana jak masz nakrętkę z nacięciam, No jeszcze trzeba miec otówr w osce :P W XTZ tak jest przy obu osiach. Os wkladana z lewej strony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.