Skocz do zawartości

Romet Kadet - Co zrobić żeby mieć wiekszą moc ? :]


Riksza
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

hah jak sie to konczy remontem to chyba mialem wszystko z diamentu bo pzrejechalem moim rometem 3000km w ciagu roku i padl mi kondensator i chyba kazdy wie ze kondensator w takim spzrecie to normalka a tak pozatym greddo WT to jest taka kratka na lampie jak ty masz u siebie w MZ ale coz kazdy ma swoj gust osobiscie mi sie to niepodoba pozdrawiam aha lepiej tuningowac rometa i go spieprzyc niz kiedys jakis leprzy motor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupić sobie cylinder 60tke czy nie zmieniac i wyczyscic swoj ?

Jesli na twoim cylindrze nie ma glebokich rys to spasuj kanaly ewentualnie wyrownaj ta chropowata powierchnie. Jak cylinder jest juz zuzyty to oddaj go do szlifu do dobrego zakladu (przed szlifem mozesz tez wykonac powyzsze czynnosci)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

idaho po pierwsze na simsonie jezdzilem 4 lata !

po drugie jak go kupilem mial tak zjarany cylinder ze bylo tylko kupic nowy.

po trzecie to ze mi po 3 latach rozje.... polskie pierscionki w cyl i musialem go znowu zmieniac to juz nie moja wina.

a zreszta co ja sie bede tlumaczyl.

 

greedo wiem ze oryginalne niemieckie sa dobrze zrobione ale o ile sie orientuje to trudno jest niemiecki tlok dostac nie mowiac juz o cylindrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hah jak sie to konczy remontem to chyba mialem wszystko z diamentu bo pzrejechalem moim rometem 3000km w ciagu roku i padl mi kondensator i chyba kazdy wie ze kondensator w takim spzrecie to normalka a tak pozatym greddo WT to jest taka kratka na lampie jak ty masz u siebie w MZ ale coz kazdy ma swoj gust osobiscie mi sie to niepodoba pozdrawiam aha lepiej tuningowac rometa i go spieprzyc niz kiedys jakis leprzy motor

 

Nie zauważylem w mojej MZ zadnej kratki.

 

PS kolejny bajarz sie znalazł... 3000 i padł kondensator. A domyslam sie ze tjunink robiles taki jak wyżej ktos radził?

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
...a tak pozatym greddo WT to jest taka kratka na lampie jak ty masz u siebie w MZ ale coz kazdy ma swoj gust osobiscie mi sie to niepodoba pozdrawiam...

 

Co ty chcesz od kratki na lampie

Sam sobie kupiłem ostatnio taką kratkę i o niebo lepiej wygląda bo nie pasował mi ten chrom na obwódce lampy :)

 

Pozdro Etkarze :!: :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Planowanie głowicy daje odczuwalna moc. Im wiecej sie ja splanuje, tym wieksza moc i mniejsza zywotnosc silnika. Po planowaniu pierwsze co pada to lozyska na wale, pozniej silnik osiaga wieksza temperature niz norma, wiec sie grzeje. Jeszcze silnik "dzwoni". Kazdy silnik ma na wale jakis zapas mocy. Trzeba tylko wiedziec o ile splanowac, korzysci mogą byc zaskakujące. Jesli przesadzimy, to silnik nie bedzie mial dlugiego zycia. Moj qmpel w simsonie splanowal glowice o 0,5 mm i po przejechaniu 3 000 km bylo wszystko ok, a moc byla odczuwalna, a silnik za bardzo sie nie grzal. Na paczątek proponuje splanowac o 0,3 mm. Najlepiej jeszcze bedzie, gdy na wal zalozymy mocniejsze lozyska(np. japońskie KOYO C3).

 

Silnik rometowski jest malolitrazowym silnikiem, ktory dysponuje nie wielka moca, przy malych obrotach walu korbowego. Z tego silnika duzych efektow sie nie uzyska. Ale proponuje skrocic rure wydechową, tak zeby w tlumnik wchodzila 2 - 3 cm. Te przerobke zastosowalem w simsonie. Dzieki niej mial lepsze przyspieszenie i byl zrywniejszy, na v-maxie nie wiele zyskalem. Polecam jeszcze skrócic lopatke tloka(o jakies 1 mm) od strony kanalu ssacego, podniesc iglice, polerke kanałów, dzieki czemu silnik bedzie krecił sie na wieksze obroty i bedzie dysponowal większą mocą niz dotychczas.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zmieniaj polskiego rometa na jawke  bo same z nia klopoty polski silnik jest prosty jak meter cepa;] i tuning mu niezaszkodzi mialem jescze taki rok temu zima lato ja jezdzilem  i nic mu niebylo a tuning polegal na tym ze wsadzilem mu 3 pierscionek na tlok;]  splanowalem glowice i wydarlem troche flakow z tlumika oraz troche tego niby filtra w gazniku;] mozesz jeszcze powiekszyc dysze wzrost paliwa zobaczysz niewielki moze 0.5 litra ale maszynka po prostej poleci 55-60 z gorni z 62ale to juz masakra dla silnika zaduze obroty ;] ale wkrecal sie pieknie  pod gorke jechal szybciej niz z gorki;] pozdrawiam

 

fakt faktem.....kumpel ma kadeta, dwojka mu wyskakiwala, wszystko sie kopało...cały się rozpadał.....ale jeździł dalej, ogarek troche bardziej czuły, ale za to lepiej mi sie jeździ, no i brałem go bezproblemowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...